A1010T -"Lider 2"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Co do miejskich to po niewypale z H7-10 Soliną Autosan chyba przestanie produkowac miejskie busy,skoro nawet projekt A1010M trafił do Jelcza.
Ale chyba ZS Jelcz nie będzie produkował A1010M - raczej pozostaną przy swoich produktach ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

A M103 to co? to będzie przecież kontynuacja A1010M,tyle że z częściami od Jelcza (np.podwozie ma być od Salusa).

ppln

Post autor: ppln »

M103 to powinien być niskopodłogowy Salus, a M105 (jak tramwaj :P ) to powinno być 10-metrowe Vecto.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:A M103 to co? to będzie przecież kontynuacja A1010M,tyle że z częściami od Jelcza (np.podwozie ma być od Salusa).
Wiesz coś tam słyszałem o tym M103, ale jakoś zdjęć nie widziałem, chyba, że pojawił się w sprzedaży pod inną nazwą, innym symbolem. ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Pozwolę sobie odświeżyć temat, ale dowiedziałem sie od wujka pracującego w Autosanie, ze Autosan rozważa możliwość zaprzestania produkcji miejskiej wersji Lidera. Dlaczego :?: ano dlatego, że podobno ten pomysł okazał sie całkowitym fiaskiem. Jak dotąd miejskie Lidery nabył tylko krośnieński MKS, a inni przewoźnicy niepotrzebuja wysokopodłogowego miejszczaka. Tak więc Autosan powróci chyba jednak do opcji montowania Liderów w wersji międzymiastowej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To fakt, za dużo ich nie wyprodukowali. Nie było takiego popytu. Nie wiem czy to nie jest trochę wina konstrukcji. A1010T to w zasadzie autobus międzymiastowy, lub do komunikacji lokalnej, poza miejskiej ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dokładnie. Poza tym Lider 2 w wersji miejskiej miał być chyba propozycją dla mniejszych miast, w których przydałby sie w miare wielkopojemny tabor za rozsądną cenę. Ale, jak widać miejski Lider 2 przegrał z kretesem. W sumie się temu nie dziwię, gdyż Lider to autobus przystosowany pod PKS-y, poza tym jest w pełni wysokopodłogowcem, w dodatku przerobionym z autobusu lokalnego, a oprócz tego przewoźnicy wolą zamówić chociazby Jelcza, ale mają pewność, ze ten autobus jest przystosowany do komunikacji miejskiej, niż zamóić Lidera i głowić się, na jakich liniach przyda się najbardziej. Zresztą Lidery w komunikacji miejskiej jeżdżą też w Meteorze i jak widac nadają sie tylko na linie międzymiastowe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

I słusznie, bo te autobusy, chociażby z taką konfigurcją drzwi, nalepiej się nadają na linie międzymiastowe. ;)

Przyznam szczerze, że lekko się uśmiałem, kiedy przeczytałem, że Autosan promuje A1010T jako "autobus miejski". Zastanawiałem się, kto im to kupi do komunikacji miejskiej. No i jak widać. Wiele się nie pomyliłem

Oni, chcąc wejść w segment autobusów miejskich, powinni byli jednak stworzyć zupełnie inną, typowo miejską konstrukcję :mruga:

[ Dodano: 2006-07-13, 14:06 ]
Natomiast A1010T oferować PKS-om i innym przewoźnikom międzymiastowym ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Podejrzewam, że te pomyłki dziejowe Autosana rozpoczęły się z chwilą przejęcia ich projektów autobusów miejskich przez Jelcza. Wtedy, tracąc możliwość produkowania np. A1010M postanowili, że stworzą autobusy miejskie na podstawie turystyków. I tak też sie stało. Stworzyli miejskiego A1012T, który powędrował na Węgry (swoją drogą dziwię się, że Węgrzy dali sobie wcisnąć takiego pseudo-miejskiego Autosana), a później A1010T w wersji miejskiej, który miał sprawić, ze Autosan utrzyma ciągłość w produkcji miejskich autobusów. Oczywiście projekt zakładał, że to nasz MKS dostanie tego typu Autosany, ale kierownik nie zgodził się na ich zakup, więc biorąc pod uwagę, że MKS Krosno posiada prawie 40 Autosanów wcisnęli im to za śmieszne pieniądze, byle by tylko wypuścić nowy produkt na rynek. W sumie dziwię się, że MKS Krosno nie kupił któregoś z Jelczy, wszak eksploatują nie tylko Autosany ;).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Podejrzewam, że te pomyłki dziejowe Autosana rozpoczęły się z chwilą przejęcia ich projektów autobusów miejskich przez Jelcza.
Autosan chciał "poszerzyć" swoją działalność o autobusy miejskie. I zrobili to co było najtańsze. Przystosowali autobus międzymiastowy do komunikacji miejskiej. I to był błąd.
Adrian_ pisze:(swoją drogą dziwię się, że Węgrzy dali sobie wcisnąć takiego pseudo-miejskiego Autosana)
A ja się nie dziwię. Nikt dzisiaj nie daje sobie wcisnąć autobusów ot tak. Szczególnie, kiedy musi za nie zapłacić gotówką. Po prostu temu przewoźnikowi był potrzebny taki właśnie autobus. I najwyraźniej są z niego zadowoleni. ;)

emes133

Post autor: emes133 »

Adrian_ pisze:Podejrzewam, że te pomyłki dziejowe Autosana rozpoczęły się z chwilą przejęcia ich projektów autobusów miejskich przez Jelcza. Wtedy, tracąc możliwość produkowania np. A1010M postanowili, że stworzą autobusy miejskie na podstawie turystyków.
Przecież to zupełnie nie tak! Autosan i jelcz należą do grupy "Polskie Autobusy" i nie sa dla siebie żadną konkurencją , przynajmniej nie powinny być. Takie było założenie i taki był powód powstania tej grupy. Dlatego Autosan nie wprowadził do produkcji miejskiej Stokrotki , Kolibra i zrezygnował z produkcji miejskiego A1010M, by nie robić konkurencji dla miejskich autobusów z Jelcza , Jelcz za to zrezygnował z produkcji serii T120 , by nie robić konkurencji dla turystyków z Sanoka.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Skoro tak piszesz, to znaczy, że albo nie znasz prawdy, albo masz nieaktualne informacje. Autosan zamierza wznowić produkcję A1010M oraz kilku innych miejskich modeli. Podobno pomysł zrobienia odpowiedników miejskich autobusów Autosana nie przyjął się, czy też nie został zrealizowany w Jelczu i dlatego teraz Autosan zamierza powrócić do produkcji autobusów miejskich. Świadczy o tym m.in. miejska Solina. Tak więc treści typu "Autosan i Jelcz nie sa konkurencją" można między bajki włożyć. Tak samo było z Liderem 2. Autosan już wtedy miał zaprzestać produkcji miejskich autobusów, ale widać nie przejęli sie zbytnio tym, ze Jelcz odebrał im projekty miejskich autobusów i przerobili lokalnego A1010T na wersję miejską, byleby tylko zachowac płynność na rynku i pomóc przedsiębiorstwom, które są biedniejsze (a podejrzewam, że te krośnieńskie A1010T zostały pewnie zakupione za stosunkowo małą kwotę).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tak do niedawna było, że Jelcz robi miejskie a Autosan wszystkie inne. Ale coś się ten podział zaczyna psuć. Oj, czarno widzę przyszłość PA.

marekJG

Post autor: marekJG »

Co do modelu to ma piękną mordkę i jest porządnie wykonany. Autosan powinien konkurować z jelczem także w segmencie autobusów miejskich. Na stokrotkę, kolibra czy A1010M <b>napewno</b> znaleźliby się chętni. Tak samo jelcz powinien wznowić produkcję międzymiastowych.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Na pewno powinien, wszak konstrukcje Jelcza w kwestii autobusów międzymiastowych nie są takie złe (o czym świadczy np. PR110D Lux, która do dzis jeździ w PKS Connex Sanok). Inną sprawą jest to, że Jelcz zaczął produkować autobusy niskopodłogowe, czego Autosan niestety obecnie nie praktykuje. Jedynie Stokrotka miała obniżoną podłoge i na tym się skończyło. A jako ciekawostkę dodam, ze w sanockim Connexie mamy 3 Lidery 2 w wersji podmiejskiej, które śmigają regularnie do Krakowa, Zakopanego, czy też Warszawy (ostatnio Lider 2 w wersji podmiejskiej obrabiał kurs pospieszny Warszawa-Wetlina) :).

emes133

Post autor: emes133 »

Adrian_ pisze:Jedynie Stokrotka miała obniżoną podłoge i na tym się skończyło.
Stokrotka - 100%LF
Koliber - 60% LF
A613MN - 60% LF

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

No właśnie, 60 %LF nie czyni z wozu w pełni niskopodłogowca. Jelcz w swoich konstrukcjach, np. Mastero, Vecto, czy tez odkurzacze stosuje 100 % LF. Autosan najwidoczniej nie potrafi wprowadzić całkowicie niskopodłogowego autobusu na rynek, bowiem na pewno potrafili by takiego stworzyć, tylko po co, skoro wolą za w miarę niską cenę upchnąć wysokopodłogowca ;).

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Adrian_ pisze:Jelcz w swoich konstrukcjach, np. Mastero, Vecto, czy tez odkurzacze stosuje 100 % LF.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Zapraszam tu:
wiki/index.php/Pojazd_niskopod%C5%82ogowy

(ang. Low Floor - LF) Pojazd posiadający 100% niskiej podłogi.
Ostatnio zmieniony 2006-07-23, 21:04 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Adrian_ pisze:Jelcz w swoich konstrukcjach, np. Mastero, Vecto, czy tez odkurzacze stosuje 100 % LF
:wow: :idea: Od kiedy :?: :retard:

emes133

Post autor: emes133 »

Ciekawe co za pajac wrzucił tutaj ten tekst:

wiki/index.php/Pojazd_niskopod%C5%82ogowy

Czy w takim razie np. Jelcz M121 nie jest pojazdem niskopodłogowym? To właśnie stosowanie określenia "niskowejściowy" jest błędne. O ile już to niskopodłogowy w 60%.

[ Dodano: 2006-07-23, 22:15 ]
Niskopodłogowy = posiadający 100% niskiej podłogi ... BZDURA !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”