H6

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-05-05, 14:34

Extra. Wielkie dzięki. To byłoby logiczne, ponieważ wiem, że mają ich kilka a nadal chcą kupić (oczywiście MPK) kolejne midi busy... :)
Obrazek

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2005-05-05, 15:07

136 Jeździ na Prądnik Czetwony (z Czyżyn), a to 50 tysięczne osiedle trudno nazwać zadupiem. Inna sprawa że jeździ tam przez batowice.. Ale tez pół huty objeżdża... H^ w weekendy
T'estimo Barça!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-05-05, 15:10

No i zaczyna nam się zbierać trochę tych linii obsługiwanych przez H6 w Krakowie (100, 136 i 155). Na 100 już wiem, częstotliwość 1h. A na tych dwóch liniach jak jest z częstotliwością ?
Obrazek

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2005-05-05, 15:16

155 jezdzi średnio co 1h. Jednak o 5 i 13 wykonuje dwa kursy w jednej godzinie - co okolo 40 min :) Natomiast 136 kursuje także co godzinie od 6:35 do 15:50 ;)
Widać, że te linie są idelane dla ha-szóstek ;)
Ostatnio zmieniony 2006-07-07, 21:55 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.

Dziwny

Post autor: Dziwny » 2005-05-05, 17:42

J-31 pisze:No i zaczyna nam się zbierać trochę tych linii obsługiwanych przez H6 w Krakowie (100, 136 i 155).
Melony można spotkać (a przynajmniej do niedawna można było) jeszcze m.in. na liniach:
113, 118, 121, 131, 133, 135, 137, 141, 175, 203, 255, 287, 409. Pojawiały się również na liniach nocnych i na przewozach pracowniczych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-05-06, 09:52

Wielkie dzięki. Czyli mają naprawdę sporo roboty. To już nam się uzbierało 16 linii - jeśli się nie pomyliłem...

A czy te wszystkie linie przebiegają przez jakieś wąskie, małe uliczki, że pojawiają się na nich "Melony".

[ Dodano: 2005-05-06, 10:53 ]
mac pisze:155 jezdzi średnio co 1h. Jednak o 5 i 13 wykonuje dwa kursy w jednej godzinie - co okolo 40 min :) Natomiast 136 kursuje także co godzinie od 6:35 do 15:50 ;)
Widać, że te linie są idelane dla ha-szóstek ;)
Wielkie dzięki. Czyli jak widzę, na tych liniach mała frekwencja i małe zapotrzebowanie... ;)
Ostatnio zmieniony 2006-07-07, 21:55 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Dziwny

Post autor: Dziwny » 2005-05-06, 14:19

J-31 pisze: A czy te wszystkie linie przebiegają przez jakieś wąskie, małe uliczki, że pojawiają się na nich "Melony".
Np. na 409 jest bardzo wąska uliczka na końcu trasy pod zamkiem w Przegorzałach. Melon nie minie się na niej nawet z osobówką ale są tam takie zatoczki aby się w nich chować, gdy ktoś jedzie z przeciwka. 203 po opuszczeniu Krakowa jedzie ulicą, mniej więcej na półtorej pojazdu. Gdy jechała z przeciwka wywrotka Kamaz i ona i Melon musiały zjechać z drogi na jakieś kilkadziesiąt cm. Na 137 i 287 ulica Kuźnicy Kołłątajowskiej daje się we znaki większym autobusom. Konkretnie dwa zakręty w połowie jej długości. W ogóle z tym przypadkiem jest bardzo kontrowersyjna sprawa, bo nierzadko widywane są tam standardowe wozy 12m i przejeżdżają. No ale zarząd dróg wie swoje. ;) 133 w końcówce trasy po Bieżanowie kursuje wąskimi drogami ale nie aż tak bardzo, zresztą część brygad obsługują Scanie CLL lub Jelcze M121MB więc nie może być aż tak tragicznie. Na innych liniach Melony jeżdżą, bo duży autobus woziłby właściwie tylko powietrze a Autosan z 5 czy 10 osobami na pokładzie zdaje się być lepiej wykorzystany. Są też linie na których jak najbardziej powinien być mały tabor a wysyłane jest duże auto. Np. na 285 Melon wystarczyłby w zupełności a kursował tylko przez pewien okres czasu i obecnie znowu jeździ Gniot.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-05-06, 15:07

Ogromne dzięki. To teraz rozumiem sensowność wykorzystania H6 w KM Krakowa. Czyli takie autobusy są rzeczywiście potrzebne w Krakowie. :)
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-07-07, 17:28

Na Podkarpaciu H6 są eksploatowane jedynie przez MZK Przemyśl, MKS Mielec (ew. śmigają jeszcze w Sandomierzu, ale Sandomierza nie zalicza sie już do Podkarpacia). Oprócz tego jeden z podsanockich prywaciarzy posiada przerobioną wersję H6-10. Śmigają także w PKS Connex Sędziszów Małopolski. Nigdy nie jechałem "ha szóstką", ale jechałem H7-20 z MKS Sanok i zdecydowanie wolę wersję H7, gdyż jest dłuższa i trzęsie nią trochę mniej, jak H6. Autosany H6 są idealnymi autobusami na linie o mniejszym natężeniu (zwłaszcza na nocki), a także idealnie wykorzystywane są w przewozach pracowniczych. W Przemyślu Autosany H6 wykorzystuje się głównie na szczytowej linii 29, która kursuje tylko w szczycie porannym i popołudniowym i dubluje się z linią 22. Jest to najrzadziej uczęszczana linia MZK, ale od pewnego czasu pojawiają się na niej tylko M11 i PR110M. W weekendy te H6 śmigają na najbardziej obleganych liniach, gdyż w weekendy jest na nich mniejszy ruch (np. rano na 3, albo 20). Chociaz ostatnimi czasy MZK puszcza je na coraz bardziej absurdalne linie, ale przynajmniej nie stoją cały dzień na zajezdni. W tygodniu wykonują także kursy pracownicze odwożąc pracowników MZK do domów. Przemyskie MZK eksploatuje 2 sztuki tego typu wozów w wersji H6-10 z układem drzwi 1-1 co sprawia, że drzwi są dosyć wąskie i utrudniają wymianę pasażerów. Jak dla mnie jest to dosyć spory minus wersji z tym układem drzwi.

Dziwny

Post autor: Dziwny » 2006-07-07, 21:34

Adrian_ pisze:Nigdy nie jechałem "ha szóstką", ale jechałem H7-20 z MKS Sanok i zdecydowanie wolę wersję H7, gdyż jest dłuższa i trzęsie nią trochę mniej, jak H6.
Skąd wiesz, że wolisz H7 od H6, skoro H6 nigdy nie jechałeś więc nie masz porównania :?: :roll:

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-07-07, 23:38

Masz rację, nie mam puntku odniesienia. Ale wkrótce wybieram sie z mamą na 3 dni do Krakowa, więc moze nadarzy się okazja do porównania tych dwóch modeli ;).

Dawcio

Post autor: Dawcio » 2006-10-11, 22:02

Przepraszam, że odświeżam temat, ale ostatnio zauważyłem "melona" na ulicach Piły. Otóż od jakichś trzech tygodni w PKS Wałcz kursuje Autosan H6-10. Jeździ na trasie Wałcz- Piła- Wałcz. Jeszcze dwa tygodnie temu go widziałem, ale teraz już go nie widać. Miałem szczeście i zrobiłem mu zdjęcie, link do niego znajduje się TUTAJ
Pozdrawiam.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-10-11, 22:14

Ciekawa H6. To jest bodajże Autosan H6-10.01, albo H6-10.03 :). Ja natomiast ustrzeliłem kolejną ciekawą H6-10. Otóż prywatny przewoźnik o nazwie "Zgoda" ze Srogowa Górnego k. Sanoka nabył ostatnio jakiegoś Autosana H6-10. Prawdopodobnie autobus ten został odkupiony od PNTPKS, ale nie jestem tego pewien. Ma starszą ścianę czołową i jest to podtyp H6-10.04. W dodatku ma ciekawe 1-sze drzwi. Oto jego zdjęcie: galeria/details.php?image_id=3600
Jest to bodajze jedyny H6 kursujący w okolicach Sanoka :).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-10-12, 09:04

Adrian_ pisze:Jest to bodajze jedyny H6 kursujący w okolicach Sanoka
Jest jedyny i z tego co widzę już nie najmłodszy, ale świetnie się trzyma. Wygląda jak nowy. :)
Dawcio pisze:Przepraszam, że odświeżam temat, ale ostatnio zauważyłem "melona" na ulicach Piły
Nie Masz za co przepraszać. A co słychać z H6, które posiadał pilski MZK ? ;)
Obrazek

Dawcio

Post autor: Dawcio » 2006-10-12, 14:30

J-31 pisze:A co słychać z H6, które posiadał pilski MZK ? ;)
Jeżeli chodzi o pilskie Autosany H6-06, to nie ma już ich od roku i jakoś bez nich MZK sobie radzi. Teraz już nie ma takich linii, na których mogłyby one jeździć, więc po prostu nie byłyby potrzebne.

Pozdrawiam.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-10-12, 15:08

J-31 pisze:ale świetnie się trzyma. Wygląda jak nowy.
To za sprawą remontu, który przeszedł. Nie wiadomo tylko, czy remont wykonał obecny właściciel tego autobusu, czy też któryś z zakładów remontowych.
J-31 pisze:Jest jedyny i z tego co widzę już nie najmłodszy,
Jest tak dlatego, iż ta H6 ma ponad 10 lat i stąd może wyglądać na mocno używany. A co do tego, czy jest to jedyny H6 w okolicach Sanoka to nie jestem tego pewien, gdyż nie wiadomo, czy jeszcze któryś z prywaciarzy nie posiada tego typu autobusu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-10-30, 10:46

Autosan H6-10 "¯ak". Taki pojazd zaparkował w miniony piątek niedalek mojego domu. Uznałem, że waro go sfocić. :)

Ciekawy jestem czy te ostatnie drzwi to wyjście ewakuacyjne. Adrian, czy Wiesz coś na temat tych drzwi ? ;)

Obrazek
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-10-30, 15:07

J-31 pisze:Adrian, czy Wiesz coś na temat tych drzwi ?
Powiedzmy, że wiem ;). Otóż wydaje mi się, iż drzwi te mogły zostać zamienione na klamkowe w czasie remontu, gdyż H6-10 były zazwyczaj produkowane z drzwiami z tłu otwieranymi pneumatycznie. Choć nie mogę też wykluczyć tego typu Autosanów w wersji fabrycznej, wszak Autosany H6-10.03 posiadające z tyłu drzwi dla wind dla osób niepełnosprawnych miały podobny rodzaj drzwi za ostatnią osią i kilka innych wersji Autosanów. Ale wątpię, by ten gimbus miał wymieniane tylne drzwi (zwłaszcza, że gimbusy raczej rzadko przechodzą tzw "tunning"), wiec ostatecznie powiem, iż jest to wersja fabrycznie wyprodukowana :).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-10-30, 16:06

Adrian_ pisze:wiec ostatecznie powiem, iż jest to wersja fabrycznie wyprodukowana
No, wg. mnie to ten pojazd rzeczywiście miał takie drzwi od początku, ale do czego one służą ? Czy to jest do windy, czy do ewakuacji ? :P
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-10-30, 16:07

Jak dla mnie, zwykły wiejski tuning i tyle. Nie takie autobusy się już widziało.
Poza tym ten autobus to nie jest typowy, reformowy gimbus — zauważcie, że chociażby blachy ma raczej zbyt wczesne (reformowe gimbusy to raczej białe tablice, ew. przejściówki)
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ