H9-35

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

Oto nasz przyszły szybkowiec:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A w skrócie o co chodzi:

W Nowym Sączu Autosany H9-35 pojawiły się tuż po rozpoczęciu produkcji seryjnej, a więc w 1975 r. Ostatni tego typu autobus przybył do naszego miasta w 1982 r. Łącznie pojawiło się tutaj około 30-40 Autosanów z serii H9-35. Numery taborowe były wspólne z oddziałami w Limanowej i Gorlicach. W komunikacji miejskiej Nowego Sącza na pewno służyły autobusy o numerach taborowych: #78, #88, #92, #93, #94, #104, #105, #118, #119, #120, #121, #138, #139, #140, #141, #143 i #158. Ostatnie sztuki wycofano z eksploatacji w 1986 r.
Należy podkreślić, że poza paroma wrakami z I i II serii produkcyjnej nie nadającymi się do odbudowy nie zachowano w całym kraju ani jednego egzemplarza tego autobusu z pierwszych roczników. Ponieważ egzemplarze serii III wciąż są eksploatowane zapewne parę z nich docelowo zostanie zachowanych jako pojazdy zabytkowe przez inne stowarzyszenia.
Z tego powodu GSMK postanowiło na podstawie egzemplarza z serii III odtworzyć pojazd z serii II. Wiele detali zostało pozyskanych z wraków tych pojazdów: z H9-35 seria II z Sandomierza, H9-35 seria I z Rokitnicy koło Łasku, H9-03 z Holendrów koło Zduńskiej Woli).
Z racji braku zachowania jakiegokolwiek nowosądeckiego egzemplarza Autosana H9-35 GSMK podjęło próby sprowadzenia z innego miasta takiego pojazdu. Dziś udało się odkupić z MKS Krosno egzemplarz z 1988r. jeżdżący tam z numerem taborowym #179. Pojazd zostanie wyremontowany i przejdzie przebudowę którą zaczniemy zaraz po zakończeniu remontu Jelcza M11 #317. Pojazd po remoncie otrzyma numer taborowy #94.

Tak będzie wyglądał po remoncie:

Obrazek

Remont rozpocznie się po zakończeniu remontu Jelcza M11 #317 a więc gdzieś w okolicach wakacji.

Oficjalna strona pojazdu: http://www.gsmk.org.pl/podstrony/autosan_h935_94.php

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Super :) powodzenia :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Zanzar. Macie naprawdę fajny pomysł, pozostaje tylko trzymać kciuki za realizację. :)

A właściwie, to gdzie Planujecie docelowo parkować te autobusy - w sumie to już trzy. W zajezdni MPK ? ;)

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

J-31 pisze:A właściwie, to gdzie Planujecie docelowo parkować te autobusy - w sumie to już trzy. W zajezdni MPK ? ;)
póki nas MPK nie wywali to tam będą stały ;)
Psiukacz wzbudził bardzo pozytywne zainteresowanie w MPK i ma szansę stać się perełką która czasem będzie gościnnie pojawiać się na liniach :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

zanzar pisze:Psiukacz wzbudził bardzo pozytywne zainteresowanie w MPK i ma szansę stać się perełką która czasem będzie gościnnie pojawiać się na liniach
Oj. Jeśli on się pojawi na liniach - nawet sporadycznie, to istnieje niebezpieczeństwo, że ludzie Wam go albo zadepczą, albo zniszczą :]

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

J-31 pisze: Oj. Jeśli on się pojawi na liniach - nawet sporadycznie, to istnieje niebezpieczeństwo, że ludzie Wam go albo zadepczą, albo zniszczą :]
Chyba lepiej, żeby zarabiał na siebie, niż żeby stał i gnił :P

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

J-31 pisze:Oj. Jeśli on się pojawi na liniach - nawet sporadycznie, to istnieje niebezpieczeństwo, że ludzie Wam go albo zadepczą, albo zniszczą :]
Służby bezpieczeństwa będą czuwać :P
MIG też od czasu do czasu pojawi się na liniach - to są okazjonalne wyjazdy - coś w stylu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, x-lecie Komunikacji Miejskiej w Nowym Sączu itp. tak więc wiele złego stać się nie może. Ponadto trafią na odpowiednie linie i brygady oraz na odpowiednich ludzi za kierownicą a także będą z obsługą konduktorską GSMK na pokładzie - tak więc pełna ochrona :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

zanzar pisze:MIG też od czasu do czasu pojawi się na liniach - to są okazjonalne wyjazdy - coś w stylu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, x-lecie Komunikacji Miejskiej w Nowym Sączu itp. tak więc wiele złego stać się nie może. Ponadto trafią na odpowiednie linie i brygady oraz na odpowiednich ludzi za kierownicą a także będą z obsługą konduktorską GSMK na pokładzie - tak więc pełna ochrona :D
Wow. To normalnie pełna ochrona :)

Jeśli takie są plany i możliwości, to oczywiście nie ma problemu... :P

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

No, a plany z bolesławiecką H9 na zabytek prysły - UM nie widzi najwidoczniej potrzeby...

Bartek

Post autor: Bartek »

U nas za to będzie ;) Ale w rękach prywatnych.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Coś się panowie z GSMK nie chwalą, że rozpoczęli prace przy psiukaczu... ;)

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

Wojtek-MKM pisze:Coś się panowie z GSMK nie chwalą, że rozpoczęli prace przy psiukaczu... ;)
A no bo na razie jest w zasadzie destrukcja :) Jak zacznie przybywać albo rozbabramy go bardziej to się pochwalimy :P
Przebudowanie dachu jest dość dużym wyzwaniem, dalej pójdzie łatwiej bo konstrukcja jest banalnie prosta. W porównaniu do Jelcza M11 #317 autko jest zgnite głównie zewnętrznie natomiast konstrukcja jest OK - w Migu było dokładnie na odwrót co spowodowało dziesiątki albo nawet setki godzin pracy nad odtworzeniem kratownicy.

Relacja jak zawsze na naszej stronie internetowej:
http://www.gsmk.org.pl/podstrony/autosa ... remont.php

A jak wspomniałem zamknięcia jakiś etapów remontu pojawią się i tu i na TWB :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Super. Czekamy na kolejne na wieści :P

siekierowy

Post autor: siekierowy »

On ma silnik z turbo cz bez? bo w szybkowcach chyba jeszcze turbo nie występowało.

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

siekierowy pisze:On ma silnik z turbo cz bez? bo w szybkowcach chyba jeszcze turbo nie występowało.
No nie występowało ale np. Berliet PR100 KMKM Warszawa też ma inny silnik tak więc nie ruszamy go. Zresztą nie wiem jak się zbiera psiukacz bez turba bo ten do sprinterów nie należy więc może być tylko gorzej :P

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

odkręcić na pompie go :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

zanzar pisze:Berliet PR100 KMKM Warszawa też ma inny silnik
V800 nie mieści się w autobusie z 1980r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”