H9-35

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Nie jesteś pierwszy. Ludzie już dawno na to wpadli
Eee tam, ja tam jakoś nie słyszałem o kierowcach wypompowujących w krzakach zawartość zbiornika paliwa :D

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

marekJG pisze:
adambol1 pisze:W Bolesławcu jest 12 psiukaczy bez przeróbek
Miałem okazję się nimi najeżdzić 1 czerwca, zrobiłem sobie wycieczke do Bolesławca, jechałem nawet wozem # 123 ( ex jeleniogórki 666). A mam pytanko co do techniki jazdy bolesławieckich kierowców psiukaczy. Jadąc linią "13" na podjeżdzie koło cmentarza kierowca z mozołem wtoczył H9, potem wyłączył silnik i na luzie zjeżdzał przez 2 przystanki. Czy na tym odcinku tak postepuje się ze wszystkimi psiuaczami
Jeden, jedyny nie pracujący już "przypadek" kierowcy.
W Bolcu H9-35 ma normę 25l/100km, a premii jako takiej już nie ma, lecz jest "dodatek" do wypłaty (50gr/1l - ździerstwo)! A kierowcy we we własnych blachosmrodach mają diesla^^

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Pamiętam H9-35 w ¯ywcu, kilkanaście lat temu podstawa naszej KM. Wycofane w połowie lat 90 na rzecz Jelczy M11, PR110 i DAB-ów. Ostatni skasowany H9 miał nr. 293, był nawet pogot przerobiony z H9 nr. 274, ale po wprowadzeniu Jelczy był za słaby do ich holowania. Autobus strasznie prosty konstrukcyjnie i raczej bezawaryjny, ale dla kierowcy niewygodny. Pamiętam akcję protestacyjną w MZK, jak kierowcy mieli już dość tych pojazdów. Niedługo potem zaczęto sprowadzać używane DAB-y, przy który H9 wyglądał jak Trabant przy Mercedesie. Sama jazda tym wynalazkiem to było przeżycie, babcie wdrapujące sie po wysokich schodach na pokład, wieczny smród spalin i oleju przdostający się do środka, słaby silnik na nasz górzysty teren, kierowcy musieli redukować co chwilę do dwójki i autobus wlókł się tak że piesi go wyprzedzali, poza tym miejsce kierowcy z lewarkiem latającym po całej kabinie (zawsze podziwiałem kierowców, że trafiali w kolejne biegi) wszystko w środku poluzowane, wkręty same chyba się wykręcały od wibracji. Najgorsza była zima, na mrozie H9 co chwilę zamarzały, pogot jeździł po mieście z denaturatem, który wlewali do węży przy spężarce. Jedyną chyba zaletą tego autobusu jest niskie zużycie paliwa, faktycznie potrafi spalić z 10l. mniej od miga i dobre trzymanie się drogi w zimie przez silnik za tylną osią.

Bartek

Post autor: Bartek »

U nas w tym roku do odstrzału idzie 5 autobusów, i wszystkie będą to H9-35. Obstawiam, że będą to wozy najstarsze z zakresu numeracji 14x czyli 144, 145, 147 oraz wozy 165 i 172 z racji przejechanych kilometrów (ponad milion) Zastąpione będą najprawdopodobniej Solinami.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Piękne wozy! Ja chcę jednego do ans na zabytek :D

Bartek

Post autor: Bartek »

pr110 pisze: Obrazek
W przyszłym miesiącu ten wóz idzie na pocięcie w zamian za Autosana A8V.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A jaki jest stan techniczny #144 ? ;)

Bartek

Post autor: Bartek »

Z dniem dzisiejszym Autosan o numerze #144 został wycofany z eksploatacji, a jeszcze wczoraj miałem przyjemność się nim przejechać, bo na całodziennej się znienacka pojawił.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Już jest podpisana decyzja kasacyjna? Jak nie to może uda wam się dogadać z MKSem, żeby go odratować ?

Bartek

Post autor: Bartek »

A po co ratować to badziewie :shocked: Niech kasują, jeszcze 15 im zostało do utylizacji.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

A gdzieś ten wehikuł w wersji miejskiej jest zrobiony na zabytek? :-P

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Jeszcze nie - jeden już stoi w Paterku i czeka na odpicowanie.

Bartek

Post autor: Bartek »

Prędzej wrośnie w ziemie po dach niż zostanie odpicowany.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

pr110 pisze:Prędzej wrośnie w ziemie po dach niż zostanie odpicowany.
Zobaczymy ;)
A Mielec nic nie szykuje na zabytek?

Bartek

Post autor: Bartek »

A Mielec nic nie szykuje na zabytek?
A z jakiej okazji?

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

pr110 pisze: A z jakiej okazji?
A nie wiem, dlatego się pytam ;)

Bartek

Post autor: Bartek »

H9 jest jeszcze dużo, a o wyeliminowaniu wszystkich w najbliższych latach nie ma mowy, więc ewentualne robienie historyka mija się z celem, zwłaszcza, że MKS ma olewający stosunek do takich spraw.

biker

Post autor: biker »

Znalazłem ciekawy model H9-35 przerobiony na kabriolet.
http://moto.allegro.pl/item715193489_au ... kazja.html
Ciekaw jestem czy są jeszcze jakieś podobne "samoróbki"

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

To jest prawdopodobnie jedna z dziewiątek, która należała do ZKM Białogard.

//EDIT: to dawny #024 z ZKM Białogard: http://www.phototrans.eu/15,26645,1414.html

Lopez

Post autor: Lopez »

Okazuje się, że relatywnie niewielkim nakładem pracy można wycisnąć z takiej H9 trochę kasy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”