H9-35

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Adrian_

Post autor: Adrian_ »

W Sanoku jedyną linią, na jakiej nie pojawiają się H9-35 jest szkolna linia 38, która ma 1 kurs w dni nauki szkolnej i obsadzana jest A1010M. Skoro już tak rozgorzała dyskusja nt. rozważań to ja podam taki przykład: w Sanoku zarówno H9-35, jak i inne autobusy traktowane są na równi i mogą wyjechać nawet na najbardziej zatłoczone linie. Oprócz tego MKS dmucha na nie, jak na gorące żelazko i co roku poddaje je remontom, albo modernizacjom, byle by tylko jeździły ;).
Ostatnio zmieniony 2006-07-23, 11:34 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

dominik_mielec

Post autor: dominik_mielec »

Mam pare zdjęć H9-35 i innych autobusów, ale nie wiem jak je przesłać do galerii.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Wejdź w odnośnik galeria i tam się zarejestruj. Po zarejestrowaniu sie mkożesz dodawać tam zdjęcia. A tak BTW czy w Mielcu któreś z H9-35 mają iść do kasacji? bowiem słyszałem, że podobno 147 ma zostać skasowany po zakupie nowych autobusów.

Bartek

Post autor: Bartek »

Adrian_ pisze:A tak BTW czy w Mielcu któreś z H9-35 mają iść do kasacji? bowiem słyszałem, że podobno 147 ma zostać skasowany po zakupie nowych autobusów.
Przecież wiesz że nowych autobusów nie będzie na pewno (może w przyszłym roku). A mielecki autosan aby iść do kasacji to musi być baaaardzo wyeksploatowany gdyż są to najporządniejsze i najtańsze w utrzymaniu, naprawie itp. autobusy jakie kiedy kolwiek pojawiły się w Mielcu i nie tylko. Także z kasacji naszych H9 nici, i dobrze bo bardzo je lubię :)
Jeżeli kupiono by nowe autobusy to nie tylko ta H9 poszła by do kasacji.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Wiem. W Sanoku jest to bardzo chwalony autobus. Spala co prawda dosyć dużo benzyny, ale za to eksploatacja tego typu typu autobusów jest u nas na +. W dodatku u nas, tak samo jak w Mielcu eksploatuje się dosyć dużo sztuk tego typu autobusów, co ułatwia dostęp do części. Poza tym w Sanoku wszystkie H9-35 przeszły modernizację, gdyż nie było wówczas pieniędzy na nowe autobusy, ale tego typu modernizacje odbił się korzystnie na tych wozach. Przede wszystkim, oprócz zmiany stylistyki i ogónego desginu we wszystkich H9-35 poprawiono zawieszenie, dzięki czemu już tak w nich nie buja, jak w starszych niezmodernizowanych "dziewiątkach". Być moze jest to zasługą nowego pudła, które mogło sprawić, ze te wozy są teraz w miarę stabilne na drodze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Emes133 pisze:Autosanów H9-21 (znowu w produkcji!!!)
Niestety kolega Emes jest na razie zbanowany, zatem nie może mi odpowiedzieć na moje pytanie, ale Adrian jest najbliżej sanockiej wytwórni. A zatem moje pytania kieruję do Adriana: ;)

1. Czy to prawda, że H9-21 jest znów produkowany ?
2. Czy Masz jakies fotki tych najnowszych H9-21 ?
3. Czy coś się w nich zmieniło ?

Michał

Post autor: Michał »

Popatrzcie: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... 9&ticket=6
Psiukacze też były robione na eksport. Co ciekawe ta sama firma ma jeszcze H9-21

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Pozwole sobie odpowiedzieć na posta J-31:
1) tak, w 2005r. została wznowiona produkcja modelu H921. Sanocki Connex ma juz 4 tego typu autobusy
2)http://img490.imageshack.us/img490/2961/im000829su8.jpg tu jest tylko zdjecie przodu nowej H9-21 z p.t Ustrzyki Dolne, ale zapewniam cię, że z tyłu ma drzwi klamkowe. Poza tym sanockie "dziewiątki" a.d 2005 mają jeszcze silnik Renault.
3) zminiły sie w nich fotele. Sa bardziej twarde i sztywne, niż w starszych wersjach H9-21, ale w kwestii wygody sa bardzo wygodne. Oprócz tego są szybsze od starszych "dziewiątek", a to za sprawą silnika Renault (tylko w sanockich wozach taki jest). Poza tym autobus ogólnie się mocno zmieł. Ja jechałem nim 2 miesiące temu, wiec już część wrażeń wyleciała mi z głowy ;).

Michał

Post autor: Michał »

To co prawda nie jest temat o H9-21 ale czy czasem te "nowe" H9 to nie są <b>poprostu</b> A0909L? Po co mają wracać do oznaczenia H9-21? (A0909L z drzwiami na klamke też były produkowane)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Wiem. 2 starsze Trampy z ustrzyckiej placówki terenowej zakupione w 2001r. takze posiadały tylne drzwi na klamkę. A te "dziewiątki" wyprodukowane w 2005r. to na pewno nie są A0909L, gdyż długość się nie zgadza, a poza tym w środku różnią się trochę od Trampów.

Wojtek

Post autor: Wojtek »

Dwa moje stare zdjęcia dla miłośników H9-35:
http://www.trolejbus.comernet.pl/galeri ... p?album=29

A czy ktoś pamięta jeszcze Autosana 09?

A tu Sany:
http://www.trolejbus.comernet.pl/galeri ... p?album=28
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-111062.html
bo nie znalazłem innego miejsca na forum.

S_S
Posty: 236
Rejestracja: 2005-11-30, 18:16

Post autor: S_S »

Wojtek pisze:A czy ktoś pamięta jeszcze Autosana 09?
Czy masz na myśli Sanok 09 ? Ja pamiętam. To właściwie jest H9-35 z drzwiami H9-21 :D

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

S_S pisze:Czy masz na myśli Sanok 09 ? Ja pamiętam. To właściwie jest H9-35 z drzwiami H9-21
Mylisz się i to bardzo. Sanok 09 powstał w 1968 roku, a więc znacznie wcześniej, niż pierwsze H9-35 (te ze światełkani na dachu). Autobus ten był wynikiem współpracy Autosanu z Wojskową Akademią Techniczną. Posiadał konstrukcję ramową połączoną ze szkieletem nadwozia. Autobus ten wykonany był na podzespołach Stara 200, który był wówczas w fazie testów. Autobus ten opierał się na zawieszeniu piórowym. zaś wytłumienie zapewniały amortyzatory teleskopowe. Układ hamulcowy był hydrauliczny, zaś na tył autobusu działał hamulec pomocniczy. Autobus ten posiadał również hamulec silnikowy przydatny podczas jazdy w terenie górzystym. Autobus napędzany silnikiem Leyland SW-400 o mocy 125KM. Osiągał prędkość maksymalną 80km/h. Posiadał 5-biegową skrzynię biegów S5-45 wyprodukowaną w Tczewie, która była licencjonowana przez firmę ZF. Długość techniczna wynosiła 9205mm, czyli 9,2m. W wersji międzymiastowej autobus ten posiadał 39 miejsc siedzących, zaś w turystycznej 33 miejsca siedzące. Autobus ten miał nieco nowocześnijszą sylwetkę oraz przeszklone wnętrze. W porównaniu z poprzednimi produkcjami Autosanu Sanok 09 posiadał większą wysokośc powietrza. Miał wyciszone wnętrze, dużą dzieloną szybę przednią, nieco nowocześniejsza deskę rozdzielcza oraz klimatyzację, montowaną w opcji. Miał nieco trwalsze nadwozia wykonane z konstrukcji stalowej. Z lewej strony znajdowały się dodatkowe drzwi dla kierowcy. Autobus ten miał układ drzwi 1-0-1. Autobus ten posiadał także uchylane okienka oraz 2 szyberdachy. Z Sanoka 09 powstały m.in. Autosany H9-21 oraz H9-35 :).

[ Komentarz dodany przez: Hannibal: 2006-12-26, 13:45 ]
"Autobus ten". Zbędne powtórzenia - Popraw.
Ostatnio zmieniony 2006-12-26, 15:01 przez Adrian_, łącznie zmieniany 2 razy.

Wojtek

Post autor: Wojtek »

Dawno nie zaglądałem na forum. Tak myślałem o Sanoku 09. Pamiętam je i mam nawet jedno zdjęcie ze szkolnej wycieczki. A dzisiaj na www.ltek.comernet.pl zdjęcie tygodnia z 1977 r.:
H 9- ze Stalowej Woli.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Kto ma teraz największą flotę H9-35, chyba ostały tylko pojedyncze sztuki :|

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Parę H9-35 ma PKS Zawiercie ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Parę
Tzn. ile, czy to są zmodernizowane cz "standardowe".

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

7370 pisze:Tzn. ile, czy to są zmodernizowane cz "standardowe".
Mają 9 sztuk i są to standardowe H9-35 bez przeróbek ;)

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

Dwa H9-35 ma ZKM Tczew.
Ostatnio zmieniony 2008-02-20, 17:52 przez Dominik, łącznie zmieniany 2 razy.

S_S
Posty: 236
Rejestracja: 2005-11-30, 18:16

Post autor: S_S »

6 sztuk H9-35 ma ZKM Wągrowiec.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”