H9-35

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Michał

Post autor: Michał » 2007-03-11, 23:27

2 H9-35 ma nadal MPK Sieradz. (Około 5 sztuk maja MPK Zduńska Wola i ZKM Łask. ZKM Wieluń ma około 15) Myślałem, że już je skasowano, a jednak zostawiono je i stoją w rezerwie. Nawet #284 widziałem niedawno na linii 8, gdy szedłem do szkoły. #124 nawet pomalowano w barwy MPK ale nie widziałem go na trasie w nowym wdzianku.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-03-24, 14:43

Oto co znalazłem na TWB:
http://www.phototrans.eu/2-145594.html
Rzeczywiście Polak potrafi :diabeł:
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-03-24, 16:02

KKS pisze:Oto co znalazłem na TWB:
http://www.phototrans.eu/2-145594.html
Rzeczywiście Polak potrafi :diabeł:
To się nazywa pełen wypas :razz: Innymi słowy - postawili raczej na modernizację niż wymianę taboru...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-03-26, 10:47

MZK Skierniewice już od pewnego czasu modernizuje swoje miejskie H9-tki. A to jedna z nich, ale faktycznie z taką ścianą przednią to i ja go widzę pierwszy raz :cool:
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-03-26, 11:19

Ale przez te drzwi dla mnie on wygląda śmiesznie... :diabeł:
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-03-26, 13:29

KKS pisze:Ale przez te drzwi dla mnie on wygląda śmiesznie... :diabeł:
Pomyśl sobie tylko o ile śmiejszniej by wyglądał z nowymi drzwiami odskokowo-przesuwnymi :retard:
Obrazek

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-03-26, 13:38

Wyglądałby prawie jak Lider... Coś podobnego to tego: http://www.phototrans.eu/2-91360.html
I nie pisz, że to -21, bo akurat to nie robi różnicy :mruga:
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

adambol1

Post autor: adambol1 » 2007-07-17, 10:19

MKM Shadow pisze:Mają 9 sztuk i są to standardowe H9-35 bez przeróbek
W Bolesławcu jest 12 psiukaczy bez przeróbek :D

marekJG

Post autor: marekJG » 2007-07-22, 20:16

adambol1 pisze:W Bolesławcu jest 12 psiukaczy bez przeróbek
Miałem okazję się nimi najeżdzić 1 czerwca, zrobiłem sobie wycieczke do Bolesławca, jechałem nawet wozem # 123 ( ex jeleniogórki 666). A mam pytanko co do techniki jazdy bolesławieckich kierowców psiukaczy. Jadąc linią "13" na podjeżdzie koło cmentarza kierowca z mozołem wtoczył H9, potem wyłączył silnik i na luzie zjeżdzał przez 2 przystanki. Czy na tym odcinku tak postepuje się ze wszystkimi psiuaczami

adambol1

Post autor: adambol1 » 2007-07-23, 16:12

Nie. Zależy to od kierowców. Ogólnie to rzadko jeżdzę trasą w okolicach Cmentarza . Linią 13 tez dawno temu jechałem - w końcu to szkolny szczyt. Ale z takim czyms sie już raz spotkałem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-07-24, 09:04

marekJG pisze:Jadąc linią "13" na podjeżdzie koło cmentarza kierowca z mozołem wtoczył H9, potem wyłączył silnik i na luzie zjeżdzał przez 2 przystanki.
Wg. mnie kierowca oszczędza na paliwie. Ale po co ? :roll:
Obrazek

adambol1

Post autor: adambol1 » 2007-07-24, 11:07

J-31 pisze:Wg. mnie kierowca oszczędza na paliwie. Ale po co ?
Kiedyś MZK wprowadziło durnowatą premię za zużycie paliwa. Chyba dalej ona jest. Więc może dlatego. :nuts:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-07-24, 13:43

adambol1 pisze:Kiedyś MZK wprowadziło durnowatą premię za zużycie paliwa. Chyba dalej ona jest. Więc może dlatego :nuts:
Dzięki. To teraz już rozumiem. ;)
Obrazek

adambol1

Post autor: adambol1 » 2007-07-24, 14:24

J-31 pisze:Dzięki. To teraz już rozumiem.
A nie ma za co. W innych miastach też jest to stosowane?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-07-25, 08:13

adambol1 pisze:W innych miastach też jest to stosowane?
No w Warszawie to byłoby raczej bardzo niebezpieczne, a zatem nikt tego nie stosuje. A podkradaniu paliwa, ja nic nie wiem... oficjalnie :retard:
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-07-25, 17:13

J-31 pisze:No w Warszawie to byłoby raczej bardzo niebezpieczne, a zatem nikt tego nie stosuje.
Co niebezpieczne? Premie za oszczędność? Czemu?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-08-01, 10:00

plocmaster pisze:Co niebezpieczne? Premie za oszczędność? Czemu?
Hmmm... No tak, baza danych wcięła :]

Pracujący silnik, to jednocześnie w pełni funkcjonujące urządzenia wspomagające prowadzenie pojazdu. Np. układ kierowniczy, czy układ chamulcowy. Przynajmniej w nowych blachosmrodach to jest już standard. Obawiam się, że w autobusach to chyba jest nieco więcej elementów, które wymagając pracującego silnika. Np. kiedyś hamulec górski, a obecnie retarder, który nie będzie funkcjonował jeśli silnik jest wyłączony.

Zauważ, że nawet kiedy dochodzi do awaryjnego holowania autobusu, to wskazane jest aby autobus holowany - jeśli tylko może - miał włączony silnik.

A zatem co innego potoczyć się autobusem z wyłączonym silnikiem po drodze gdzieś na odludziu. A co innego stoczyć się autobusem po pochyłej ul. Tamki w Warszawie, która jest zawsze zakorkowana. :chytry:

Przyznam szczerze, że nawet nie wyobrażam sobie nawet skutków wyłączenia silnika w autobusie w Warszawie :mruga:
Obrazek

ppln

Post autor: ppln » 2007-08-01, 12:40

J-31 pisze:Przyznam szczerze, że nawet nie wyobrażam sobie nawet skutków wyłączenia silnika w autobusie w Warszawie
Przejdź się na zajezdnię to zobaczysz. Chyba że macie zajezdnie poza miastem.
Ewentualnie na jakąś krańcówkę

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-08-01, 19:13

ppln pisze:Chyba że macie zajezdnie poza miastem.
Nie, w mieście mają.
J-31 pisze:Np. układ kierowniczy, czy układ chamulcowy.
No, racja, jak u nas autobus stoi przed przejazdem i kierowca wyłącza silnik, to od razu chamstwo i warcholstwo się szerzy.
A tak w ogóle to paliwo się oszczędza raczej spokojną jazdą, a nie wyłączaniem silnika przy każdej okazji, bo włączenie go zużywa dodatkowo paliwo.
Jak już jesteśmy w temacie, to mam świetny pomysł dla kierowców autobusów i prywatnie puszek z Dieslem — kupować w dyskontowcu najtańszy olej do smażenia, wypompowywać odpowiednią ilość odchodów nietoperza z autobusu, uzupełniać braki nabytym płynem, a produkt ropopochodny wlewać do własnego blachosmroda :D Na lato jak znalazł :P
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-08-02, 11:58

plocmaster pisze:Jak już jesteśmy w temacie, to mam świetny pomysł dla kierowców autobusów i prywatnie puszek z Dieslem — kupować w dyskontowcu najtańszy olej do smażenia (...)
Nie jesteś pierwszy. Ludzie już dawno na to wpadli :chytry:
Obrazek

ODPOWIEDZ