A0909L

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie po modernizacji, tylko po odbudowie. Zresztą, H9-21/A09, czy jak się tam te odbudowane nazywa wyglądają zazwyczaj mniej więcej tak, jak Tramp I, tylko paroma szczegółami się różnią, a ten wygląda w 100% jak Tramp II.

Bartek

Post autor: Bartek »

Ale zmod :shocked:

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Wcześniej się już takie moderny zdarzały- regeneracja podwozia, nowe nadwozie :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie to go fajnie zrobili. Ale czy mnie się wydaje, czy on ma lekko obniżoną dolną linię okien ? ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Niestety, ten autobus ma kilka powaznych minusów. Pierwszym z nich jest manualna skrzynia biegów. W sumie w tego typu autobusie 6-biegowy lewar jest wskazany, jednakze wolałbym, by wersja ta posiadała automatyczną skrzynię biegów.
Nikt jeszcze na świecie nie połaczył silnika 6CT107 z automatyczną skrzynią :)
Ten autobus ma zawieszenie resorowe czy pneumatyczne?

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

To zmod bo dach schodzi jak w H9

trasamd

Post autor: trasamd »

Nowość z Sanoka, Tramp w wersji podmiejskiej z układem drzwi 1-2-0, przeznaczony dla DLA Wrocław.

http://historia.autosan.pl/historia/636.jpg
http://historia.autosan.pl/historia/637.jpg

http://historia.autosan.pl/historia/historia16.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

O matko! Uwsteczniamy się :wall:

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 »

Amalio pisze:O matko! Uwsteczniamy się :wall:
Konstrukcja która sprawdza się na polskich drogach od kilkudziesięciu lat jest dla Ciebie uwstecznianiem się... Czasami ręce opadają przy opiniach ludzi których nawet nie stać na nowy autobus. Przypomnę tylko pewien aforyzm: "Lepsze jest wrogiem dobrego."...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Warunki w jakich będzie pracować ten nowy Autosanik mogą być ciężkie dla Solarisa, czy innego nowoczesnego autobusu niskopodłogowego. Zatem - przynajmniej z tego co widziałem we Wrocławiu - wydaje mi się, że wybór był faktycznie dobry. To może być trwały autobus dla DLA. Dobrze dopasowany do warunków. :)

Lopez

Post autor: Lopez »

Okazuje się, że tramp pozostaje najbardziej wszechstronnym i nieśmiertelnym autobusem w ofercie Autosana... Z jednej strony to dobrze, że "coś" się sprzedaje, ale może warto byłoby nakierowywać popyt na nową generację pojazdów. Tylko, że tu brakuje dziś bezpośredniego następcy.

Bartek

Post autor: Bartek »

No, fajny ten trampek. Ja bym tam chciał żeby u mnie kilka starych H9 na nowe trampy wymienili. Jak już ma być autosan w KM to niech chociaż będzie bardziej ucywilizowany.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

W najnowszym PT Bus jest wywiad z prezesem Autosanu i powiedział on, że Tramp będzie jeszcze długo produkowany bo świetnie spełnia wymagania komunikacji lokalnej na drogach o złej nawierzchni. Przy tym jest tani, mało pali i prosty w naprawach. Nie ma właściwie w Polsce dla niego konkurencji. Poza tym to nie jest zły autobus. Najsłabsze podzespoły zostały wymienione w stosunku do H9.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

siekierowy pisze: (...) Tramp będzie jeszcze długo produkowany bo świetnie spełnia wymagania komunikacji lokalnej na drogach o złej nawierzchni
No i właśnie takie drogi będą codziennością dla tych najnowszych Autosaników dla DLA. Dlatego, postąpili słusznie, kupując właśnie te pojazdy. ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

mars84 pisze: Konstrukcja która sprawdza się na polskich drogach od kilkudziesięciu lat jest dla Ciebie uwstecznianiem się...
Powiedz mi - co wynika z tego, że sprawdzało się od kilkudziesięciu lat :?: To czyni z niego nowoczesną konstrukcję :?: Pytanie numer dwa - kto lubi jeździć tą świetną konstrukcją oprócz liczne reprezentowanego tu fanklubu Autosana i osób dla których jest to fetysz :?:
mars84 pisze:Czasami ręce opadają przy opiniach ludzi których nawet nie stać na nowy autobus.
Oh tak - jestem gorszy. Ale jak zarobie moje pierwsze pół miliona, to na pewno w twoich oczach moja ocena będzie cenniejsza :chytry:

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Te autobusy będą poruszać się w trudnych warunkach - dziurawe, stare asfaltówki z koleinami, pofałdowana kostka, dziury, wybrzuszenia, błotniste pętle, górki. Na takie warunki taki autobus jest dla Wrocławia idealny.
Trampy będą obsługiwały dłuższe linie podmiejskie oraz dowozowe, które prowadzą właśnie po terenie jaki opisałem powyżej. Pasażerowie, którzy będą jechać Autosanem nie będą czuć dziur i wyboi tak bardzo, jak byłoby to w małych Citarach, SanCity, czy naszych Bogdanach.
Na takie warunki nie potrzeba nowoczesnych autobusów - potrzebne są sprawdzone, komfotowe i takie, które poradzą sobie w każdych warunkach, a po 3 latach nie będą się telepać na wszystkie strony.
Co komu po Conect'cie, skoro na tak fatalnych drogach nie będzie sie nim poruszało wygodnie? Chyba się zgodzisz, że lepiej aby przyjechał "starokonstrukcyjny" Tramp, niż żeby z kursów wypadały Solarisy czy inne nowości, z powodu dziur i uszkodzonego zawieszenia? Owszem - byłoby miło, gdyby miały klimatyzację, ale WTr tego nie wymagał - trudno.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Amalio pisze:To czyni z niego nowoczesną konstrukcję :?:
Ależ w swojej klasie jest on bardzo nowoczesny.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

¯yjemy w raczej słabo rozwiniętym kraju o słabo rozwiniętej sieci dróg. Bliżej nam raczej do Ukrainy czy Rosji z drogami wiejskimi, więc takie autobusy na nich wystarczą. Konstrukcja wcale nie jest nowoczesna, ale widziałeś nowoczesny autobus równie wytrzymały? Ten autobus jeździ w komunikacji lokalnej, najczęściej PKS i ludzie nie muszą lubić nim jeździć, wystarczy że pojedzie dziadowską drogą i dowiezie ich na miejsce w i tak lepszych warunkach niż jakiś Vario albo Sprinter przerobiony z ciężarowego. Poza tym różne wschodnie konstrukcje oferowane ostatnio jako nowe w Polsce i tak są gorsze od tego Autosana. Bardzo dobrze że fabryka utrzymuje jego produkcję.Trzecia sprawa, że dla większości PKS-ów jest to na razie jedyny dostępny finansowo nowy pojazd oprócz konstrukcji wschodnich.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

¯e się po ignorancku zapytam: jak w tym Autosanie wygląda zawieszenie?

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 »

Amalio pisze: Powiedz mi - co wynika z tego, że sprawdzało się od kilkudziesięciu lat :?: To czyni z niego nowoczesną konstrukcję :?: Pytanie numer dwa - kto lubi jeździć tą świetną konstrukcją oprócz liczne reprezentowanego tu fanklubu Autosana i osób dla których jest to fetysz :?:
Oh tak - jestem gorszy. Ale jak zarobie moje pierwsze pół miliona, to na pewno w twoich oczach moja ocena będzie cenniejsza :chytry:
Po pierwsze będzie to pierwszy we Wrocławiu autobus z silnikiem Euro 5 EEV co jest dość nowoczesną cechą tego autobusu. A co do zarobienia 0,5 mln. Przynajmniej twoja opinia byłaby bardziej racjonalna i wyważona bo musiałbyś się odnosić do konkretnych pieniędzy, Twoich pieniędzy a nie pouczał innych jak wydają zarobione pieniądze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”