A0909L

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Te autobusy będą poruszać się w trudnych warunkach - dziurawe, stare asfaltówki z koleinami, pofałdowana kostka, dziury, wybrzuszenia, błotniste pętle, górki. Na takie warunki taki autobus jest dla Wrocławia idealny.
Trampy będą obsługiwały dłuższe linie podmiejskie oraz dowozowe, które prowadzą właśnie po terenie jaki opisałem powyżej. Pasażerowie, którzy będą jechać Autosanem nie będą czuć dziur i wyboi tak bardzo, jak byłoby to w małych Citarach, SanCity, czy naszych Bogdanach.
Na takie warunki nie potrzeba nowoczesnych autobusów - potrzebne są sprawdzone, komfotowe i takie, które poradzą sobie w każdych warunkach, a po 3 latach nie będą się telepać na wszystkie strony.
Co komu po Conect'cie, skoro na tak fatalnych drogach nie będzie sie nim poruszało wygodnie? Chyba się zgodzisz, że lepiej aby przyjechał "starokonstrukcyjny" Tramp, niż żeby z kursów wypadały Solarisy czy inne nowości, z powodu dziur i uszkodzonego zawieszenia? Owszem - byłoby miło, gdyby miały klimatyzację, ale WTr tego nie wymagał - trudno.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Amalio pisze:To czyni z niego nowoczesną konstrukcję :?:
Ależ w swojej klasie jest on bardzo nowoczesny.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

¯yjemy w raczej słabo rozwiniętym kraju o słabo rozwiniętej sieci dróg. Bliżej nam raczej do Ukrainy czy Rosji z drogami wiejskimi, więc takie autobusy na nich wystarczą. Konstrukcja wcale nie jest nowoczesna, ale widziałeś nowoczesny autobus równie wytrzymały? Ten autobus jeździ w komunikacji lokalnej, najczęściej PKS i ludzie nie muszą lubić nim jeździć, wystarczy że pojedzie dziadowską drogą i dowiezie ich na miejsce w i tak lepszych warunkach niż jakiś Vario albo Sprinter przerobiony z ciężarowego. Poza tym różne wschodnie konstrukcje oferowane ostatnio jako nowe w Polsce i tak są gorsze od tego Autosana. Bardzo dobrze że fabryka utrzymuje jego produkcję.Trzecia sprawa, że dla większości PKS-ów jest to na razie jedyny dostępny finansowo nowy pojazd oprócz konstrukcji wschodnich.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

¯e się po ignorancku zapytam: jak w tym Autosanie wygląda zawieszenie?

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 »

Amalio pisze: Powiedz mi - co wynika z tego, że sprawdzało się od kilkudziesięciu lat :?: To czyni z niego nowoczesną konstrukcję :?: Pytanie numer dwa - kto lubi jeździć tą świetną konstrukcją oprócz liczne reprezentowanego tu fanklubu Autosana i osób dla których jest to fetysz :?:
Oh tak - jestem gorszy. Ale jak zarobie moje pierwsze pół miliona, to na pewno w twoich oczach moja ocena będzie cenniejsza :chytry:
Po pierwsze będzie to pierwszy we Wrocławiu autobus z silnikiem Euro 5 EEV co jest dość nowoczesną cechą tego autobusu. A co do zarobienia 0,5 mln. Przynajmniej twoja opinia byłaby bardziej racjonalna i wyważona bo musiałbyś się odnosić do konkretnych pieniędzy, Twoich pieniędzy a nie pouczał innych jak wydają zarobione pieniądze.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

9507 pisze:Te autobusy będą poruszać się w trudnych warunkach - dziurawe, stare asfaltówki z koleinami, pofałdowana kostka, dziury, wybrzuszenia, błotniste pętle, górki. Na takie warunki taki autobus jest dla Wrocławia idealny.
O dziwne. Piętnaście lat temu drogi były jeszcze gorsze, a od tylu lat kupujecie autobusy niskopodłogowe.

9507 pisze:Co komu po Conect'cie, skoro na tak fatalnych drogach nie będzie sie nim poruszało wygodnie?
Niska podłoga. Z resztą ko tu mówi o Conecto :?: Taki SOR CN9,5 byłby jak znalazł.
9507 pisze:Chyba się zgodzisz, że lepiej aby przyjechał "starokonstrukcyjny" Tramp, niż żeby z kursów wypadały Solarisy czy inne nowości, z powodu dziur i uszkodzonego zawieszenia?
Nie, bo to nie mój problem. Przewoźnika też nie, bo może wystąpić o odszkodowanie z tytułu jak to określiłeś uszkodzonego zawieszenia jak i faktu, że przez to autobusy nie wyjechały.
siekierowy pisze:Bliżej nam raczej do Ukrainy czy Rosji z drogami wiejskimi, więc takie autobusy na nich wystarczą.
Przesada
siekierowy pisze:Konstrukcja wcale nie jest nowoczesna, ale widziałeś nowoczesny autobus równie wytrzymały?
W jakim sensie nowoczesny :?: Nowoczesny, bo nowy czy nowoczesny, bo bił/bije H9/Trampa na całej długości :?: Jeżeli nowoczesny, bo bije Autosana, to tak - DABy były genialne. I dalej są w przeciwieństwie do H9 z tych roczników które albo zostały pokasowane albo przeszły odbudowę, która kończy się nie raz przekładką tablic, bo ze starego nie ma co zbierać. Co do nowych - no na to trzeba czasu. Tym nie mniej jeżeli nawet takowego nie ma, to znów dochodzimy tylko do tego, że mamy jedyny w swoim rodzaju wytrzymały autobus z funkcją... jeżdżenia.
siekierowy pisze:Trzecia sprawa, że dla większości PKS-ów jest to na razie jedyny dostępny finansowo nowy pojazd oprócz konstrukcji wschodnich.
I mając taki wybór wolą kupować używki :]
Z resztą biorąc pod uwagę to co napisałeś, to właśnie tak jest - kupuje się takie byle co i daje na różne dłuższe przyspieszone i pośpiechy, więc dziękuje postoję - wolę używane S315 albo Integro.
mars84 pisze: a nie pouczał innych jak wydają zarobione pieniądze.
Oh czyżby :?: Komunikacja jest dla pasażerów i to mi jako pasażerowi autobus ma się podobać, więc mam prawo rozliczać ich z tego co kupili.
Ostatnio zmieniony 2009-12-21, 23:26 przez Amalio, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

A ja powiem że mi się podoba Tramp City że tak nazwę ta wersje co zamówiło DLA Wrocław :) Trafny wybór na drogi o złym stanie :) Ciekawe czy to początek kupowania Trampów w tej wersji w kraju?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

mars84 pisze:A co do zarobienia 0,5 mln. Przynajmniej twoja opinia byłaby bardziej racjonalna i wyważona bo musiałbyś się odnosić do konkretnych pieniędzy, Twoich pieniędzy a nie pouczał innych jak wydają zarobione pieniądze.
Wiesz, myślałem, że się przejęzyczyłeś, ale z tego wynika, że nie - skoro tak, to może zamkniemy to forum? Zapewne większości użytkowników nie stać na zakup autobusu, więc po co mamy się w ogóle wypowiadać...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nieco wróćmy do tematu - pytanie do kolegów z Wrocławia. Którą linię lub na których liniach może się pojawić ten najnowszy "Tramp" ? ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

TLG pisze:¯e się po ignorancku zapytam: jak w tym Autosanie wygląda zawieszenie?
Sztywne mosty na poduszkach, prowadzone drążkami reakcyjnymi.

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 »

KKS pisze: Wiesz, myślałem, że się przejęzyczyłeś, ale z tego wynika, że nie - skoro tak, to może zamkniemy to forum? Zapewne większości użytkowników nie stać na zakup autobusu, więc po co mamy się w ogóle wypowiadać...
Miałem na myśli tylko Amalio którego opinie są często nieracjonalne. Szczególnie jego pogląd aby kupować stare złomy z zachodu. Co z tego, że taki kilkunastoletni autobus jest dużo bardziej awaryjny i spala o 50% więcej ON. Ja uważam, że lepiej kupić coś młodszego z fajnym i nowoczesnym silnikiem, który przy manualnej skrzyni biegów będzie woził ludzi przy podobnym zużyciu paliwa jak niejedna terenówka :)
Co do możliwości złapania tego Autosana we Wrocławiu to oczywiście Leśnica. Linie 117/917/923.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Tak - autobus 5-10 lat, to już jest stary złom i w dodatku awaryjny :]

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

mars84 pisze:Miałem na myśli tylko Amalio którego opinie są często nieracjonalne.
I chyba zabrakło argumentów, skoro takie głupoty zacząłeś pisać.
mars84 pisze:Szczególnie jego pogląd aby kupować stare złomy z zachodu.
Lepiej kupować nowe złomy, bo z Polski i z Autosana?
mars84 pisze:Co z tego, że taki kilkunastoletni autobus jest dużo bardziej awaryjny i spala o 50% więcej ON. Ja uważam, że lepiej kupić coś młodszego z fajnym i nowoczesnym silnikiem, który przy manualnej skrzyni biegów będzie woził ludzi przy podobnym zużyciu paliwa jak niejedna terenówka
Fajnie, ale autobusy są głównie dla pasażerów, a nie dla kierowców. Po coś tę niską podłogę wymyślono. I na czym ta dużo większa awaryjność polega? Bo mam dziwne przeczucie, że na tym, iż ten nowoczesny autobus możesz naprawić młotkiem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

mars84 pisze:Co do możliwości złapania tego Autosana we Wrocławiu to oczywiście Leśnica. Linie 117/917/923.
Dzięki. Leśnica i wszystko jasne. ;)

Cóż Panowie, myślę, że dyskusja o tym czy DLA zrobił dobrze - czy źle - kupując Trampa... jest już bezpodstawna. ¯adna z tych linii nie dociera do centrum Wrocławia. Natomiast warunki, w których muszą one funkcjonować są bardziej wiejskie niż miejskie (pomimo tego, że Leśnica znajduje się w granicach administracyjnych Wrocławia). ;)

A zatem nowe Trampy dowiozą podróżnych do linii tramwajowych (10, 22), czy przyspieszonej 409 (a tą obsługują Mecedesy Citaro z MPK). ;)

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Tramp dla DLA

Post autor: tantus »

To może ja zabiorę głos w dyskusji, jako mieszkaniec Wrocławia (zresztą niedaleko Leśnicy) i miłośnik Autosanów ;)

Przede wszystkim Autosan A0909L nie jest autobusem miejskim. W sumie trochę na siłę przystosowano go do tej roli, a jak to się będzie sprawowało - zobaczymy. Na pewno chętniej zobaczyłbym we Wrocławiu np. niskowejściowe Sancity 9, ale wymogi w przetargu na obsługę linii były takie, a nie inne.

Też nie jestem zachwycony tym, że model ten jest wciąż produkowany, ale niestety realia są takie, że Solina i Tramp to tandem, który wśród oferty Autosanu ma w Polsce najlepszy zbyt. Z drugiej strony, na pewno lepszy taki Tramp, niż furgon Vario czy Sprinter z zamontowanymi fotelami, bo generalnie z takimi konstrukcjami konkuruje Tramp. Poza tym, te Autosany będą obsługiwać te same linie, co zakupione niedawno Bogdany, na które jakoś nikt specjalnie nie narzeka, a z pewnością będą zapewniać wyższy komfort.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wydaje mi się, że chyba to co kupił DLA i tak będzie lepsze od tego co "Polbus" wysyła np. na linię 138 (też do Leśnicy) ;)

Dla nie wiedzących o czym piszę
:strzałka: galeria/details.php?image_id=17124

A tak to wygląda z drugiej strony
:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,171216,0.html

I ten autobus obsługuje linię miejską :mruga: .

To teraz dla porównania miejski Tramp DLA
:strzałka: http://historia.autosan.pl/historia/636.jpg

Czyli szersze wejście oraz wnętrze typowego miejskiego autobusu. To będzie fajny autobusik. ;)

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Amalio pisze:O dziwne. Piętnaście lat temu drogi były jeszcze gorsze, a od tylu lat kupujecie autobusy niskopodłogowe.

Po tych drogach i na tych liniach od początku jeździły Trampy - i to "międzywioskowe". Tam są w sam raz. Gdyby te drogi wyremontować -jak najbardziej, niska podłoga wskazana. Niestety, ale ulice na Leśnicy i w okolicach długo nie buły remontowane. Niskopodłogowce poruszają sie po "lepszych" drogach.
Zgadzam się - dobrze by było, gdyby DLA kupiły cos choć w części niskopodłogowego (SOR np.), ale aby ocenić jak sie to cudo sprawdzi, trzeba sie tym przejechać. Myślę, że tantus lub placuch opiszą nam dokładnie czy nadają sie te pseudomiejskie Trampki na Leśnicę, czy nie.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Sztywne mosty na poduszkach, prowadzone drążkami reakcyjnymi.
Dobrze, że nie resory piórowe tak, jak było :D

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

J-31 pisze:Cóż Panowie, myślę, że dyskusja o tym czy DLA zrobił dobrze - czy źle - kupując Trampa... jest już bezpodstawna. ¯adna z tych linii nie dociera do centrum Wrocławia. Natomiast warunki, w których muszą one funkcjonować są bardziej wiejskie niż miejskie (pomimo tego, że Leśnica znajduje się w granicach administracyjnych Wrocławia).
9507 pisze:Po tych drogach i na tych liniach od początku jeździły Trampy - i to "międzywioskowe". Tam są w sam raz.
Czyli co, wieś wsią ma być i tyle?

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Oczywiście, że nie - jak drogi będą w lepszym stanie, to niech tam nawet U12 jeżdżą, teraz to bez sensu, bo będą gubić kursy, których i tak jest mało. Moim zdaniem, te wozy są idealne na te linie. pretensje? Pisać to WTru, aby następny przetarg zmuszał do niskopodłogowców - tak jak napisał tantus - wymogi przetargu - byłoby niskie, to kto wie, czy miasto by zapłaciło za kursy? Skoro gdy na solo jedzie przegub, to nie płacą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”