A0909L

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 163
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 » 2009-12-22, 10:49

KKS pisze: Wiesz, myślałem, że się przejęzyczyłeś, ale z tego wynika, że nie - skoro tak, to może zamkniemy to forum? Zapewne większości użytkowników nie stać na zakup autobusu, więc po co mamy się w ogóle wypowiadać...
Miałem na myśli tylko Amalio którego opinie są często nieracjonalne. Szczególnie jego pogląd aby kupować stare złomy z zachodu. Co z tego, że taki kilkunastoletni autobus jest dużo bardziej awaryjny i spala o 50% więcej ON. Ja uważam, że lepiej kupić coś młodszego z fajnym i nowoczesnym silnikiem, który przy manualnej skrzyni biegów będzie woził ludzi przy podobnym zużyciu paliwa jak niejedna terenówka :)
Co do możliwości złapania tego Autosana we Wrocławiu to oczywiście Leśnica. Linie 117/917/923.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-12-22, 11:09

Tak - autobus 5-10 lat, to już jest stary złom i w dodatku awaryjny :]

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-12-22, 11:28

mars84 pisze:Miałem na myśli tylko Amalio którego opinie są często nieracjonalne.
I chyba zabrakło argumentów, skoro takie głupoty zacząłeś pisać.
mars84 pisze:Szczególnie jego pogląd aby kupować stare złomy z zachodu.
Lepiej kupować nowe złomy, bo z Polski i z Autosana?
mars84 pisze:Co z tego, że taki kilkunastoletni autobus jest dużo bardziej awaryjny i spala o 50% więcej ON. Ja uważam, że lepiej kupić coś młodszego z fajnym i nowoczesnym silnikiem, który przy manualnej skrzyni biegów będzie woził ludzi przy podobnym zużyciu paliwa jak niejedna terenówka
Fajnie, ale autobusy są głównie dla pasażerów, a nie dla kierowców. Po coś tę niską podłogę wymyślono. I na czym ta dużo większa awaryjność polega? Bo mam dziwne przeczucie, że na tym, iż ten nowoczesny autobus możesz naprawić młotkiem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-12-22, 12:05

mars84 pisze:Co do możliwości złapania tego Autosana we Wrocławiu to oczywiście Leśnica. Linie 117/917/923.
Dzięki. Leśnica i wszystko jasne. ;)

Cóż Panowie, myślę, że dyskusja o tym czy DLA zrobił dobrze - czy źle - kupując Trampa... jest już bezpodstawna. ¯adna z tych linii nie dociera do centrum Wrocławia. Natomiast warunki, w których muszą one funkcjonować są bardziej wiejskie niż miejskie (pomimo tego, że Leśnica znajduje się w granicach administracyjnych Wrocławia). ;)

A zatem nowe Trampy dowiozą podróżnych do linii tramwajowych (10, 22), czy przyspieszonej 409 (a tą obsługują Mecedesy Citaro z MPK). ;)

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Tramp dla DLA

Post autor: tantus » 2009-12-22, 12:19

To może ja zabiorę głos w dyskusji, jako mieszkaniec Wrocławia (zresztą niedaleko Leśnicy) i miłośnik Autosanów ;)

Przede wszystkim Autosan A0909L nie jest autobusem miejskim. W sumie trochę na siłę przystosowano go do tej roli, a jak to się będzie sprawowało - zobaczymy. Na pewno chętniej zobaczyłbym we Wrocławiu np. niskowejściowe Sancity 9, ale wymogi w przetargu na obsługę linii były takie, a nie inne.

Też nie jestem zachwycony tym, że model ten jest wciąż produkowany, ale niestety realia są takie, że Solina i Tramp to tandem, który wśród oferty Autosanu ma w Polsce najlepszy zbyt. Z drugiej strony, na pewno lepszy taki Tramp, niż furgon Vario czy Sprinter z zamontowanymi fotelami, bo generalnie z takimi konstrukcjami konkuruje Tramp. Poza tym, te Autosany będą obsługiwać te same linie, co zakupione niedawno Bogdany, na które jakoś nikt specjalnie nie narzeka, a z pewnością będą zapewniać wyższy komfort.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-12-22, 12:39

Wydaje mi się, że chyba to co kupił DLA i tak będzie lepsze od tego co "Polbus" wysyła np. na linię 138 (też do Leśnicy) ;)

Dla nie wiedzących o czym piszę
:strzałka: galeria/details.php?image_id=17124

A tak to wygląda z drugiej strony
:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,171216,0.html

I ten autobus obsługuje linię miejską :mruga: .

To teraz dla porównania miejski Tramp DLA
:strzałka: http://historia.autosan.pl/historia/636.jpg

Czyli szersze wejście oraz wnętrze typowego miejskiego autobusu. To będzie fajny autobusik. ;)

9507
Posty: 2880
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-12-22, 13:15

Amalio pisze:O dziwne. Piętnaście lat temu drogi były jeszcze gorsze, a od tylu lat kupujecie autobusy niskopodłogowe.

Po tych drogach i na tych liniach od początku jeździły Trampy - i to "międzywioskowe". Tam są w sam raz. Gdyby te drogi wyremontować -jak najbardziej, niska podłoga wskazana. Niestety, ale ulice na Leśnicy i w okolicach długo nie buły remontowane. Niskopodłogowce poruszają sie po "lepszych" drogach.
Zgadzam się - dobrze by było, gdyby DLA kupiły cos choć w części niskopodłogowego (SOR np.), ale aby ocenić jak sie to cudo sprawdzi, trzeba sie tym przejechać. Myślę, że tantus lub placuch opiszą nam dokładnie czy nadają sie te pseudomiejskie Trampki na Leśnicę, czy nie.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-12-22, 13:43

Sztywne mosty na poduszkach, prowadzone drążkami reakcyjnymi.
Dobrze, że nie resory piórowe tak, jak było :D

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-12-22, 14:00

J-31 pisze:Cóż Panowie, myślę, że dyskusja o tym czy DLA zrobił dobrze - czy źle - kupując Trampa... jest już bezpodstawna. ¯adna z tych linii nie dociera do centrum Wrocławia. Natomiast warunki, w których muszą one funkcjonować są bardziej wiejskie niż miejskie (pomimo tego, że Leśnica znajduje się w granicach administracyjnych Wrocławia).
9507 pisze:Po tych drogach i na tych liniach od początku jeździły Trampy - i to "międzywioskowe". Tam są w sam raz.
Czyli co, wieś wsią ma być i tyle?

9507
Posty: 2880
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-12-22, 14:08

Oczywiście, że nie - jak drogi będą w lepszym stanie, to niech tam nawet U12 jeżdżą, teraz to bez sensu, bo będą gubić kursy, których i tak jest mało. Moim zdaniem, te wozy są idealne na te linie. pretensje? Pisać to WTru, aby następny przetarg zmuszał do niskopodłogowców - tak jak napisał tantus - wymogi przetargu - byłoby niskie, to kto wie, czy miasto by zapłaciło za kursy? Skoro gdy na solo jedzie przegub, to nie płacą?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-12-22, 14:22

9507 pisze: bo będą gubić kursy, których i tak jest mało.
Niskopodłogowce jeżdżą od plaż nad Bałtykiem po góry, od granicy z Niemcami po granice ze wschodem. Ale nie, jest jedno takie miejsce, które zwie się Leśnica. Czarna dziura do której światło nie dochodzi, psy nie szczekają nawet dupami, a niskopodłogowym autobusom koła odpadają na samą myśl i tutejszych drogach...

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-12-22, 14:24

9507 pisze:Pisać to WTru, aby następny przetarg zmuszał do niskopodłogowców
To powinna być oczywista oczywistość w roku 2009 i nikt nie powinien nic pisać.
9507 pisze:Skoro gdy na solo jedzie przegub, to nie płacą?
Poważnie? To tym "lepiej" świadczy to o organizacji zbiorkomu we Wrocławiu...

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-12-22, 14:28

Dobrze, że nie resory piórowe tak, jak było
Takie zawieszenie to standard w przewozach lokalnych.
Niskopodłogowce jeżdżą od plaż nad Bałtykiem po góry, od granicy z Niemcami po granice ze wschodem. Ale nie, jest jedno takie miejsce, które zwie się Leśnica. Czarna dziura do której światło nie dochodzi, psy nie szczekają nawet dupami, a niskopodłogowym autobusom koła odpadają na samą myśl i tutejszych drogach...
Nawet najlepsze firmy produkują autobusy do ruchu lokalnego z wysoką podłogą i prostym zawieszeniem.

9507
Posty: 2880
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-12-22, 14:32

Na 60% tak to wygląda, ale niech się bystrzak wypowie. Trochę OT się zrobił ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-12-22, 16:45

siekierowy pisze: Nawet najlepsze firmy produkują autobusy do ruchu lokalnego z wysoką podłogą i prostym zawieszeniem.
No i co w związku z tym :?:

chudy5d

Post autor: chudy5d » 2009-12-22, 17:19

Amalio: ja się tu wypowiem, jako osoba w ogóle nie znająca tych pojazdów i nie zajmująca żadnego stanowiska w dyskusji. Ale chodzi mi tylko o to do czego dążysz. Twoim zdaniem, choć i może wg. przedsiębiorstw Trampy dają radę na starych, dziurawych drogach, dając dosyć przyzwoity komfort jazdy (wnioskuje to z wypowiedzi), to jednak Autosan powinien się postarać i stworzyć coś nowocześniejszego? Mógłbyś mi opisać krótko, jak bardzo zacofany jest niby ten pojazd (w ogóle go nie znam i nie wiem, czy na oczy widziałem)? I może jakieś własne koncepcje lub pomysły jakie, lepsze i nowsze rozwiązania byś widział w takim Autosanie?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-12-22, 20:42

Ja nie widzę żadnych koncepcji dla tego Autosana, bo problem polega na tym, że one ciągle są. W kółko modernizowane H9.
I żeby chociaż trzymali się produkcji tych lokalnych, to nie - mamy namiastkę come backu H9-35.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-12-22, 22:07

Może już panowie skończą z tą dyskusją, bo i tak do consensusu nie dojdziecie ;)
Zamawiający, czyli Wydział Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia przy współudziale gminy Miękinia, która płaci za kursy poza granicami miasta, nie wymagał zastosowania niskiej podłogi dla wszystkich pojazdów. DLA postanowiły to wykorzystać i zakupiły 2 autobusy wysokopodłogowe (Trampy) i 2 niskopodłogowe (Salusy). To że główna ulica we wsi Gałów, przez którą jeździ linia 917, ma szerokość 4 metrów i jest wyłożona kostką granitową bez wypełnienia szczelin betonem, to inna sprawa. Choć według mnie to żaden argument, bo wiele ulic po których jeżdżą MB Citaro z MPK wcale w lepszym stanie nie jest. Poza tym linie 917 i 923 są liniami typowo lokalnymi, a nie miejskimi. Równie dobrze można by je zlikwidować i zaraz pojawiłby się tam Polbus ze swoimi liniami 5xx i całym stadkiem różnej maści złomów ;)

placuch

Post autor: placuch » 2009-12-23, 00:05

Widzę, że nikt przy okazji rozmowy o niskopodłogowcach na Leśnicy nie wspomniał o fakcie, że gdy ostatnio padł boguś #1002 zamiast niego na linię wyjechał MB Citaro (rezerwa DLA na leśnicolinie; swoją drogą, wolałbym, aby to jeździło planowo), który jest wozem niskopodłogowym. Co prawda sam nie wiem, jak to wyrabiało przy wykręcaniu na ¯arze, ale jakoś się udało :)

Ulice w Leśnicy w najlepszym stanie nie są. Przykład : trasa 138. Najpierw droga krajowa, potem ostry zakręt, kawałek asfaltówki, jakieś 300m po kostce, następnie dziurawy asfalt, znowu DK i pętla w ¯arze. Na 137 jest chyba trochę lepiej, ale tu autobusy wyjeżdżają z drugiej strony pętli i jadą kawałek (prawie do głównego skrzyżowania, czyli tam, gdzie przy 138 mamy "ostry zakręt") po kostce.

graale

Post autor: graale » 2010-01-11, 20:01

Zdjęcia nowych Autosanów na stronie DLA TUTAJ

ODPOWIEDZ