Najlepszy autobus miejski wyprodukowany przez Autosana
Wykonują, ale są to autobusy IMHO lokalne, ewentualnie na krótsze trasy międzymiejskie. Do miasta to one w żadnym wypadku się nie nadają. Przedsiębiorstwa je wykorzystują z braku alternatywy - lepszy Rydz niż nicAdrian_ pisze:Jak to nie mogą? przecież Autosany H9-21 pełnią też funkcje komunikacji miejskiej w mniejszych miastach, np. MZK Konin regularnie wykorzystuje H9-21 do obsługi linii miejskich.
Autosan H9-21 na pewno sprawdziłby się jako ogólnodostępny autobus miejski. Wystarczyłoby przerobić drzwi na automatyczne, a także wstawić wyświetlacze, kasowniki itd. tylko, że w dzisiejszych czasach wśród producentów autobusów miejskich panuje duża konkurencja, zresztą H9-21 była wymierzona w przewoźników międzymiastowych, co nie oznacza, że przystosowanie H9-21 na autobus miejski byoby niemożliwe. Jakoś z lokalną H10-11 udało sie to uczynić .
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Napiszę to jeszcze raz — nowej H9 nikt ci nie zrobi, musisz mieć jakąś przechodzoną, żeby przetrzepać numerki.Adrian_ pisze:Teraz, gdy produkcja H9-21 została wznowiona jest nadzieja, ze tego typu konstrukcje będą jeszcze przez kilkanaście lat jeździć po polskich ulicach.
Wolisz przestarzałego H9 od używanego autobusu z Niemiec? Cóż, są różne gusta.Adrian_ pisze:szczęściem jest to, ze większośc mniejszych przewoźników nie stać na używki, bo gdyby tak było, wtedy Autosany szybko zniknęły by z polskich ulic
Adrian, nie rób sobie jaj — H9 może i się nadaje, ale obecnie jest to zbyt przestarzała konstrukcja, żeby można było nią coś zwojować. A jest tego dużo tylko i wyłącznie z powodu braku pieniędzy na coś nowszego.Adrian_ pisze:Autosan H9-21 na pewno sprawdziłby się jako ogólnodostępny autobus miejski. Wystarczyłoby przerobić drzwi na automatyczne, a także wstawić wyświetlacze, kasowniki itd. tylko, że w dzisiejszych czasach wśród producentów autobusów miejskich panuje duża konkurencja, zresztą H9-21 była wymierzona w przewoźników międzymiastowych, co nie oznacza, że przystosowanie H9-21 na autobus miejski byoby niemożliwe. Jakoś z lokalną H10-11 udało sie to uczynić
Cyzli uważasz, ze obecne H9-21 są zrobione ze starych wozów? zapewniam cię, że nie.plocmaster pisze:nowej H9 nikt ci nie zrobi
Mieszkałes kiedyś przez całe swoje życie w mieście, gdzie nie ma nic innego, jak Autosany? jeśli nie to możemy się zamienić zwłaszcza, że naszemu MKS-owi nawet lichego Mercedesa nie chce się sprowadzić.plocmaster pisze:Wolisz przestarzałego H9 od używanego autobusu z Niemiec
Poza tym miejskie H10-11 takze są przestarzałymi konstrukcjami i jeżdżą np. w Chojnicach, gdzie sprowadza się używane Many i jakoś tam nikt nie myśli na razie o kasacji H10-11 w wersji miejskiej.
Nie, wcale tak nie uważam. Uważam natomiast, że nowej H9 nie kupisz, jak nie masz jakiejś starej, z której możnaby przełożyć papiery, tudzież trochę mechaniki.Adrian_ pisze:Cyzli uważasz, ze obecne H9-21 są zrobione ze starych wozów? zapewniam cię, że nie.
To nie jest kwestia „czy się chce czy nie chce”. Poza tym, czy przez to że MKS-owi Sanok nie chce się sprowadzać używek, to znaczy, że będziesz ich przeciwnikiem?Adrian_ pisze:jeśli nie to możemy się zamienić zwłaszcza, że naszemu MKS-owi nawet lichego Mercedesa nie chce się sprowadzić.
Bo kasy na aż tyle MAN-ów, żeby skasować Autosana to nie ma.Adrian_ pisze:jeżdżą np. w Chojnicach, gdzie sprowadza się używane Many
Przepraszam bardzo, ale czy widziałeś kiedykolwiek na zdjeciach, by H9-21 obsługiwał w Sanoku komunikację miejską? chyba nie. Poza tym zapewniam cię Podi, że w naszym MKS-ie, jak i w wielu przedsiębiorstwach km w Polsce pracuje wielu odpowiednio myslących ludzi, którzy sprowadzają głównie autobusy miejskie. Fakt fakt, że w 2003r. na liniach miejskich pojawiał się turystyczny Mercedes Drogmoller, ale było to spowodowane brakiem racjonalnego wykorzystania taboru.Podi pisze:Takie coś wprowadzić można tylko w Sanoku.
Ależ ja nie jestem przeciwnikiem MKS-u Sanok. Powiem nawet więcej: jestem dumny z taboru, jaki posiada MKS Sanok, gdyż mimo, iż jest dosyć schematyczny można w nim natrafić na wiele ciekawych autobusów np. nha prototypowego Trampa, czy też na A1010M CNG, które jeżdżą w niewielu polskich miastach.plocmaster pisze:To nie jest kwestia „czy się chce czy nie chce”. Poza tym, czy przez to że MKS-owi Sanok nie chce się sprowadzać używek, to znaczy, że będziesz ich przeciwnikiem?
To stwierdzenie zostało zaburzone już w tamtym roku, gdy Autosan zaczął bawić się w robienie miejskich Liderów dla Krosna, które wbrew pozorom jeżdżą na typowo miejskich liniach oraz A1012T dla Węgier, które takze jeżdżą głównie na liniach miejskich.Podi pisze:Na linie miejskie są autobusy miejskie.
Adrian a gdzie wyczytałaś (albo dowiedziałeś się w inny sposób) że wznowiono produkcję H9-21 skoro strona producenta nic o tym nie mówi ? Są dostępne tylko wersje rozwojowe 'Tramp' i 'Smyk' (A0909). Promują za to H7 'Solina' w wersji turystycznej i podmiejskiej (drzwi dwuskrzydłowe automatyczne w wersji podmiejskiej).