A1010M

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Radar_scie

Post autor: Radar_scie »

Tak, a u nas A1010M dawany jest często na linię Świnoujście - Międzyzdroje, która potrafi być ładnie oblegana i jest w nich wtedy taka ciasnota :|

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Zgadzam się. Do tego autobus jedzie drogą krajową, więc rozwija porządną prędkość i wtedy już takiego miłego wrażenia nie sprawia, bo dość mocno trzęsie :/

marekJG

Post autor: marekJG »

emes133 pisze:Podobno są za drogie w eksploatacji ,ale w/g mnie to cud prawda
A to możliwe, jeleniogórskie MZK też pozbyło się swojego Mediuma uzasadniając ten fakt bardzo wysokimi kosztami utrzymania. Podobno silnik Renault i most sprawiały największe problemy, może to samo jest w Mielcu. Swoją drogą to zastanawiam się co w zamian MKS ma zamiar kupić, no chyba że będzie zmniejszało ilostan taboru.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Mam pytanie do do MKMów mieszkających w miastach gdzie przewoźnik ma A1010M - jak się sprawują A1010M u was, bo ostatnimi czasy PKS Nowy Sącz ma dość duże problemy z dwoma Mediumami. Jednym słowem sypią się. Rocznik to 2000, a przebig to około 840 000 km. Nie przeszły jeszcze NG.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Matlik pisze:Mam pytanie do do MKMów mieszkających w miastach gdzie przewoźnik ma A1010M - jak się sprawują A1010M u was
PKS Katowice posiada dwa takie pojazdy również z rocznika 2000. Nie wiem jaki mają przebieg, ale jakoś te wozy co prawda już ledwie, ale się trzymają. PKS obsługuję nimi jedną linię (292- dwie brygady), ale zazwyczaj pojawia się tylko jeden, drugi prawdopodobnie stoi na bazie w naprawie. W jednym z Mediumów silnik pracuję bardzo nierówno.

Bartek

Post autor: Bartek »

marekJG pisze:Podobno silnik Renault i most sprawiały największe problemy, może to samo jest w Mielcu. Swoją drogą to zastanawiam się co w zamian MKS ma zamiar kupić, no chyba że będzie zmniejszało ilostan taboru.
U nas jest silnik Mercedes Benz OM 356A. Co prawda, mediumki lubią ropę, ale jeżdżą głownie na liniach podmiejskich, i MKS nie zamierza się pozbywać tych ani jakichkolwiek innych nowszych autobusów. Teraz kasowane będą H9.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

pr110 pisze:Mercedes Benz OM 356A.
W instrukcji obsługi było: MB OM 366 A. X/1 i podtyp A1010M.06.

W Bolesławcu najgorzej jest z kratownicą tych wozów. Łamie się to na potęgę. Na silniki MB nie ma co narzekać, choć możnabyło dodać do nich 6-ty bieg. Krzynka biegów bezawaryjnie, most też, choć ostatnio jest moda na to, że hamulce w mediumach łapią na przedniej osi. Ostatnio jeden zjechał na 'nagrzanie tarcz hamulcowych' ;)

Obrazek
A1010M z Bolca wyglądają tak, lub gorzej (względem kratownicy).

Wnętrze pracuje przez zbananiałą kratownicę. Skrzypi, stuka, popiskuje. ¯eby poczuć hardcore jazdy A1010M polecam ten wóz:
http://phototrans.eu/15,17713,316.html

A radość z jazdy:
http://phototrans.eu/15,17378,316.html
http://phototrans.eu/15,17381,316.html

Pozdro ;)

Bartek

Post autor: Bartek »

Michalbc pisze:W instrukcji obsługi było: MB OM 366 A. X/1
A może, ważne, że serducho mają mocne ;)

Awatar użytkownika
MADE IN HUNGARY
Kierowca
Kierowca
Posty: 166
Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MADE IN HUNGARY »

U nas w PKSie Mediumy mają jakieś andrychowskie silniki Andoria (dźwięk identyczny co H9), kopcą jak skurczybyk, a same autobusy trzeszczą skrzypią i sprawiają wrażenie jakby miały się rozpaść w trakcie jazdy. Jedyne co w nich dobre to wymienione fotele na turystyczne, bo na autometach to sie jechać nie dało.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

pr110 pisze: A może, ważne, że serducho mają mocne ;)
165 [KM], nie wiem, czy takie mocne :D Dla porównania z Renault'em Midr mają 209 [KM] :mruga:

siekierowy

Post autor: siekierowy »

U nas w PKSie Mediumy mają jakieś andrychowskie silniki Andoria (dźwięk identyczny co H9),
Bo to jest ten sam silnik 6ct107 i ta sama skrzynia biegów Eaton S5-45.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Obrazek
Obrazek

Śliczny bananek :diabeł:

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Skoda 16T pisze:Śliczny bananek :diabeł:
Mediumy mają to do siebie ;)

Bartek

Post autor: Bartek »

Michalbc pisze:Mediumy mają to do siebie

Nie wszystkie ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Oba Mediumy P.T. Krynica pod względem kratownicy, trzymają się dobrze, ale mają problemy z zawieszeniem oraz skrzynią biegów.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

pr110 pisze: Nie wszystkie ;)
Chyba miały jakoś kratownicę wzmacnianą, albo jeździcie nimi baaaardzo delikatnie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pr110 pisze:Nie wszystkie
MKS Mielec musi rzeczywiście bardzo dbać o swój tabor. #196 wygląda niczym nowy... a przecież ma już parę lat :)

Bartek

Post autor: Bartek »

Michalbc pisze:Chyba miały jakoś kratownicę wzmacnianą, albo jeździcie nimi baaaardzo delikatnie
Niby dla czego? Normalnie jeżdżą codziennie na liniach, mają stałych kierowców.
J-31 pisze:MKS Mielec musi rzeczywiście bardzo dbać o swój tabor
Nie da się ukryć, o tabor (a przynajmniej jego lepszą część) dobrze dbają.

biker

Post autor: biker »

Przeglądając prospekty Autosana na stronie: http://historia.autosan.pl/prospekty/a71.html
Zdziwiony zauważyłem mediuma w wersji 12m. Ciekawe czy to tylko była wersja papierowa na rynek rosyjski czy faktycznie powstał medium o długości 12m?

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Dobrze widzisz ;-)
Ale w tym wozie jest silnik MANa i bodaj automat Voitha, więc jest czym jeździć :D
I pewnie ma wzmocnioną kratę, więc ni ma takich problemów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”