Kolejny produkt eksportowy Autosanu

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
spex

Post autor: spex » 2009-05-25, 02:56

A czym się różnił Granus od oryginału?

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Granus H10-11

Post autor: tantus » 2009-05-25, 08:29

Granus był produkowany na Słowacji przez firmę LIAZ Zvolen (później Granusan). Od Autosana H10-11 odróżniały go inny układ napędowy i jezdny: silnik Steyr (w Autosanach Mielec), skrzynia biegów Praga (zamiast FPS Tczew), oś przednia LAF (zamiast Raba), most napędowy Detva (zamiast Raba). Z zewnątrz Autosan H10-11 i Granus H10-11 są prawie nie do odróżnienia.
Przykładowe zdjęcie: http://zilina-gallery.sk/picture.php?/94/category/10 Kilka sztuk zostało nawet wyeksportowanych do Czech, gdzie obsługiwało jakieś linie podmiejskie w okolicach Pragi.

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-05-25, 10:26

Czy ta skrzynia Praga to ta sama co w Jelczu D120, pięciobiegowa?

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus » 2009-05-25, 15:43

A szczerze mówiąc nie wiem, musiałbym pogrzebać w moich materiałach...

ODPOWIEDZ