Kolejny produkt eksportowy Autosanu
Kolejny produkt eksportowy Autosanu
Autosan H7-10.06MB, czyli "Solina" zyskał dużą przychylność polskich przewoźników o czym swiadczy m. in. fakt, iż Autosan sprzedał już 36 autobusów tego typu z czego 35 z nich to wersje H7-10.06MB, zaś 1 autobus to Autosan H7-20.06MB-miejska wersja Soliny przeznaczona dla ZKM Sandomierz. Najnowsze dziecko znad Sanu zostało docenione równiez za granicą. Pare miesięcy temu jeden ze szwedzkich przewoźników wypożyczył na testy jedną z Solin. Wyniki testów tego autobusu w Szwecji okazały się pozytywne i jeden ze szwedzkich przewoźników zakupił testową Solinę. W połowie lipca tego roku Autosan wyprodukował kolejne 6 Solin z przeznaczeniem na szwedzki rynek. Wersja eksportowa tego modelu jest nieco bardziej zmodyfikowana w porównaniu z polskimi odpowiednikami oraz jest dostosowana do rynku skandynawskiego. Przede wszystkim w Solinach przeznaczonych na eksport zmieniono konstrukcję nadwozia. Szkielety tych autobusów zostały wykonane z części ze stali nierdzewnej, co pozwoli na nieco dłuższą eksploatację tego autobusu. Oprócz tego autobusy te posiadają nieco szersze tylne drzwi, niż wersje krajowe. Wnętrze również zostało nieco zmodyfikowane. Przede wszystkim autobusy przeznaczone dla Szwecji nie posiadają miejsc stojących. Autobusy te posiadają 25, lub też 29 miejsc siedzących (w zależności od wersji), których nie można niestety regulować. Deska rozdzielcza także została zmieniona, ale zmiany te są niewielkie. Np. w desce rozdzielczej dodano dodatkowy panel z lewej strony. Tego typu rozwiazanie zastosowano również w Solinie, która brała udział w zeszłorocznym Transexpo. Dodatkowo wersje eksportowe zostały wygłuszone poprzez matę wygłuszającą zamontowaną na osłonie silnika. Jednakze Soliny są nie tylko cenione przez Szwedów. Miesiąc temu do jednego z rumuńskich miast trafiła kolejna Solina, tym razem w wersji H7-10.06MB (turystycznej) wyposażonej m.in. w klimatyzację. Dodam też, że ogromnym wzięciem wśród produktów Autosana cieszy się takze miejski A1012T, który jest sukcesywnie sprzedawany Wegrom. Jednym słowem Autosan ma teraz dobrą passe na rynku i mam nadzieję, ze na dłuższą metę się to utrzyma .
To jest oczywiście fajna wiadomość, ale czy udało by Ci się dowiedzieć jak nazywa się ten przewoźnik, tudzież w jakim mieście mają być eksploatowane "Soilny".Adrian_ pisze:Pare miesięcy temu jeden ze szwedzkich przewoźników wypożyczył na testy jedną z Solin. Wyniki testów tego autobusu w Szwecji okazały się pozytywne i jeden ze szwedzkich przewoźników zakupił testową Solinę.
Niestety nie i podejrzewam, że dopóki nie będzie ich zdjęć na internecie to raczej się nie dowiem. Ostatnio natomiast w hali Autosanu stały kolejne 3 szkielety, z których najprawdopodobniej zostaną zbudowane miejskie A1012T dla Szablocs Volan. Jeśli potwierdzi się ta informacja to już w październiku kolejne A1012T trafią do Węgier. Mając taką passę mam nadzieję, iż jeśli Autosan wystawi coś nowego na Transexpo w tym roku to także po paru miesiącach nowy model trafi na eksport. A Szwecji przyda się nowy tabor, bo podstarzałe Volva B10M oraz DAB-y to nie jest odpowiedni tabor dla tego kraju .J-31 pisze:To jest oczywiście fajna wiadomość, ale czy udało by Ci się dowiedzieć jak nazywa się ten przewoźnik, tudzież w jakim mieście mają być eksploatowane "Soilny".
Sorki, ale w konfrontacji Soliny z DAB-em czy B10M jak dla zdecydowanie wygrywa to drugie.Adrian_ pisze:A Szwecji przyda się nowy tabor, bo podstarzałe Volva B10M oraz DAB-y to nie jest odpowiedni tabor dla tego kraju .
Fota exportowego Autosana A1012T
Ja bym nie grymasił. Nowe Autosany mogą być całkiem niezłe. A Szwedzi i tak muszą się pozbyć najstarszych autobusów Volvo (sprzedadzą je do Polski ).
Szczególnie, że jak dokładnie to opisał powyżej Adrian, te autobusy zostały naprawdę dobrze zabezpieczone przed trudnymi warunkami atmosferycznymi w Szwecji. A po za tym Soliny w Szwecji będą pod naprawdę świetną, specjalistyczną opieką. Pojeżdżą wiele lat.
Ja bym wręcz pokusił się o takie stwierdzenie: "Dobre bo polskie !"
Szczególnie, że jak dokładnie to opisał powyżej Adrian, te autobusy zostały naprawdę dobrze zabezpieczone przed trudnymi warunkami atmosferycznymi w Szwecji. A po za tym Soliny w Szwecji będą pod naprawdę świetną, specjalistyczną opieką. Pojeżdżą wiele lat.
Ja bym wręcz pokusił się o takie stwierdzenie: "Dobre bo polskie !"
Pragnę tez zauważyć, iż Autosan zyska w ten sposób kolejnego sprymierzeńca w transakcjach dotyczących sprzedaży autobusów, więc i firma podniesie sie finansowo. Na dzień dzisiejszy nie ma właściwie kraju, w którym nie byłoby Autosanów. Sanockie autobusy jeżdża w prawie każdym zakątku globu, co mnie jako sanoczanina ogromnie cieszy.J-31 pisze:Ja bym nie grymasił. Nowe Autosany mogą być całkiem niezłe. A Szwedzi i tak muszą się pozbyć najstarszych autobusów Volvo (sprzedadzą je do Polski ).
Szczególnie, że jak dokładnie to opisał powyżej Adrian, te autobusy zostały naprawdę dobrze zabezpieczone przed trudnymi warunkami atmosferycznymi w Szwecji. A po za tym Soliny w Szwecji będą pod naprawdę świetną, specjalistyczną opieką. Pojeżdżą wiele lat.
Ja bym wręcz pokusił się o takie stwierdzenie: "Dobre bo polskie !"
Skąd wiesz, ze Solina jest gorsza w porównaniu z DAB-em? jechałeś kiedykolwiek Soliną, ze wysnuwasz takie wnioski? podejrzewam, ze nie, a wygląd autobusu nie odzwierciedla komfortu podróży w nim. A co do tego A1012T to on już jeździ kilku miesiecy po Węgrzech. Z tego, co wiem Autosan planował wprowadzić do prudukcji A1012T na polski rynek, ale na razie nie próbują realizowac tego planu.plocmaster pisze:Sorki, ale w konfrontacji Soliny z DAB-em czy B10M jak dla zdecydowanie wygrywa to drugie.
Fota exportowego Autosana A1012T
Jakoś nie chce się w to wierzyć. Na poparcie tej tezy poprosimy w takim razie linki do fotek Autosanów w USA, Meksyku, Kanadzie, Australii, Japonii, Chin oraz jeszcze kilku krajach afrykańskich.Adrian_ pisze:Na dzień dzisiejszy nie ma właściwie kraju, w którym nie byłoby Autosanów. Sanockie autobusy jeżdża w prawie każdym zakątku globu, co mnie jako sanoczanina ogromnie cieszy.
To się Solarisa tyczy. Chociaż mało kto kupuje U12LE, który jest właściwym autobusem lokalnym. Powinni też wprowadzić do oferty prawostronną Valettę z ukł. drzwi 1-2-0.J-31 pisze:Ja bym wręcz pokusił się o takie stwierdzenie: "Dobre bo polskie !"
Tam (albo w Korei) gdzieś jakieś stare Jelcze były, teraz to ten sam koncernDziwny pisze:Chin
PS. Czy może Autosan planuje zrobić jakiegoś niskacza, np. wprowadzić niskiego 8-metrowca (był prototyp, a to naprawdę fajny autobus był)
Jak na razie Autosan nie zamierza wprowadzać nowych autobusów miejskich dla polskich przewoźników. Być moze po tegorocznym Transexpo się to zmieni. Obawiam sie także, iż Autosan nie wyprodukuje już nigdy żadnego niskiego autobusu, aczkolwiek wszystko jest możliwe.ppln pisze:Czy może Autosan planuje zrobić jakiegoś niskacza, np. wprowadzić niskiego 8-metrowca (był prototyp, a to naprawdę fajny autobus był)
Tak, to były głównie różne wersje Autosanów H9-20. W Chinach najprawdopodobniej służyły jako komunikacja miejska.u2w pisze:Pamiętam, że w latach 80-tych wyeksportowano ileś sztuk Autosanów do Kraju Środka. Pisano wówczas, że musiano je wyposażyć w specjalnie wzmocnione mosty.
I to jest błąd. Ja widuję bardzo często A1010T - są świetne. Naprawdę niczym nie ustępują zachodnim autobusom o zbliżonej konstrukcji.ppln pisze:Cóż, muszę przyznać, że mi Autosan kojarzy się głównie z modelem H9-21, żadnym innym nie jechałem
Inna sprawa, że każdy pojazd jest inny i produkowany na konkretne zamówienie. Jak widać np. Szwedzi potrafią doskonale dostosować swoje nowe Autosany. Pytanie, czy polscy przewoźnicy potrafią to samo. No i kolejny problem to kwestia, późniejszej odpowiedniej eksploatacji i dbałości o tabor. W Polsce wciąż mamy z tym jeszcze problem
Stąd wniosek, ze musisz częściej korzystać z usług PKS Łódź. Tam jest jeszcze całkiem sporo Autosanów .ppln pisze:Cóż, muszę przyznać, że mi Autosan kojarzy się głównie z modelem H9-21, żadnym innym nie jechałem. Za to Jelcz T120/3 to świetny wózek
Proponuję przejechać się Liderem, a dopiero później wysnuwac wnioski, czy jest to dobry autobus. Owszem, design tego autobusu jest bardzo ciekawy, aczkolwiek cały efekt psuje dosyć głośny silnik Cumminsa oraz klimatyzacja, która działa tylko w 1 części pojazdu. Dodatkowo autobus ten nie posiada rozkładanych foteli, co jest dosyć uciążliwe podczas podróży na dłuższych trasach.J-31 pisze:I to jest błąd. Ja widuję bardzo często A1010T - są świetne. Naprawdę niczym nie ustępują zachodnim autobusom o zbliżonej konstrukcji.
Tutaj można by polemizować. Wszak nie zapominajmy, że to od zamawiającego zależy, jak będzie wygladał dany autobus. Równie dobrze zamawiający może zamówić podstawową wersję danego modelu. Chociaz musze przyznac, iż Autosany idące na eksport są bardziej dopracowane i nieco lepsze od ich polskich odpowiedników.J-31 pisze:Inna sprawa, że każdy pojazd jest inny i produkowany na konkretne zamówienie.
No właśnie - dopracowane, czyli albo lepsze wyposażenie, albo lepiej zabezpieczony - jednakże to wszystko na konkretne zamówienie klienta. Wszelkie modyfikacje kosztują, a polskich przewoźników (PKS) nie stać na drogi autobus, dlatego kupują Autosany w najtańszej wersjiAdrian_ pisze:Chociaz musze przyznac, iż Autosany idące na eksport są bardziej dopracowane i nieco lepsze od ich polskich odpowiedników.
"w prawie każdym zakątku globu" to jednak lekka przesada, jednak autobusy Autosanu z pewnością trafiły do następujących krajów: Wielka Brytania (A1012T), Norwegia (H7), Szwecja (A0808T, A1012T, A1010T, H7, A1213), Węgry (H7, A1010T, A1012T), Grecja (A1112T), Rumunia (H7), Ukraina (H9), Rosja (H9, H10), Chiny (H9), Libia (H9), Egipt (H9), Wietnam, Angola (H9, A0909L), Ghana, Nigeria, Korea Płn., Czad, Panama, Uganda, Kostaryka, Litwa (H9, A1112T), Łotwa (H9, A1112T), Białoruś (H7), Słowacja (H10, A0909L, H7), Czechy (Granus H10-11)Dziwny pisze:Jakoś nie chce się w to wierzyć. Na poparcie tej tezy poprosimy w takim razie linki do fotek Autosanów w USA, Meksyku, Kanadzie, Australii, Japonii, Chin oraz jeszcze kilku krajach afrykańskich.Adrian_ pisze:Na dzień dzisiejszy nie ma właściwie kraju, w którym nie byłoby Autosanów. Sanockie autobusy jeżdża w prawie każdym zakątku globu, co mnie jako sanoczanina ogromnie cieszy.