Wkrótce następca Lidera
Niestety nie jestem w stanie udzielić konkretnych odpowiedzi, gdyż zadane pytania wybiegają poza moje"podwórko" pracy i po prostu nie wiem kiedy co będzie pokazywane itd. Na dzień dzisiejszy to co mogę powiedzieć to to, że LE jest składany a na kiedy będzie to nie wiem, gdyż jak wiadomo jest to prototyp i w czasie montażu różne nieprzewidziane problemy występują...
Ja się zawiodłem na całej lini. Eurolider miał być nowością, miał tchnąć świeżość z opatrzoną już rodziną Liderów, a tu co pokazują po prostu ohydne autobusy. Przednia i tylna ściana są potworne. Nie widzę większego sensu takich stylistycznych zmian. Stare Lidery przy nowym designie są piękne. Nie można było po prostu wkleić ściany od Gemini, który niemal wszystkim się podoba. Co najgorsze nowa rodzina na razie nie znajduje nabywców w Polsce, nie słyszałem, żeby jakiś polski przewoźnik kupił ten model. Autosan powinien jak najszybciej zmodernizować przednią ścianę bo co do modułowej zabudowy nie mam żadnych wątpliwosci. Tylko ten wygląd.
Do czego? Ja nie widzę żadnego podobieństwa.Coffee pisze:Przód upodobniono do VDL-ów
@marekJG: Na pewno jest grubo poniżej oczekiwań jeśli chodzi o design, ale nie można powiedzieć, że nie uczyniono kroku do przodu jeśli chodzi o technikę. Przede wszystkim EuroL jest pierwszym modułowym produktem Autosana.
umarł król, niech żyje król?TLG pisze:Trochę szkoda, bo poprzednik był na swój sposób ładnym i oryginalnym pojazdem. Eurolider niestety trąci tandetą
nie powiedziałbym, opinie na temat Gemini są bardzo podzielone.marekJG pisze:Nie można było po prostu wkleić ściany od Gemini, który niemal wszystkim się podoba.
Autobusy SOR wyglądają jeszcze gorzej, a sprzedają się coraz lepiej i to nie tylko w Czechach. Zresztą nie wiem, czy wiecie, ale SOR produkuje obecnie więcej autobusów, niż Autosan...marekJG pisze:I to jak najbardziej chwalę, tylko, że takim wyglądem on po prostu nie zachęca do kupna. Mam nadzieję, że jednak ktoś takie pojazdy będzie kupował. Nie wszyscy zwracają uwagę na design.
ZTCW, standardowa wersja Eurolidera (modele 9,7-12,3-13,2) zostały zaprojektowane przez zewnętrzną firmę. Z moich informacji wynika, że projekt opracowało studio Apis z Sanoka, ale na razie nie udało mi się tej informacji potwierdzić. Natomiast model niskowejściowy prawdopodobnie jest już dziełem samego Autosanu.Lopez pisze:Zastanawiam się mocno, kto im takie cudo wyczarował - jeśli sami to by sporo wyjaśniało, ale wydawało mi się że design miała opracować firma zewnętrzna...
Jak na razie produkowana jest tylko wersja 13,2-metrowa z automatyczną skrzynią biegów - kto w Polsce byłby zainteresowany takim pojazdem? Aby zobaczyć jak Eurolider będzie się sprzedawał w Polsce trzeba zaczekać na modele 12,3 i 9,7 metra z mechanicznymi skrzyniami i nieco uboższym wyposażeniem. O ile wiem, model 12,3-metrowy ma się pojawić jesienią.marekJG pisze:Co najgorsze nowa rodzina na razie nie znajduje nabywców w Polsce, nie słyszałem, żeby jakiś polski przewoźnik kupił ten model.
A ja powiem szczerze, że mnie się Eurolider nawet podoba. Poprawiłbym tylko nieco dolną część ściany przedniej i obniżył dolną linię szyb bocznych. Naprawdę autobus na żywo wygląda dużo lepiej, niż na zdjęciach. Natomiast odmiana niskowejściowa rzeczywiście nie prezentuje się najlepiej, przynajmniej na tym etapie, na jakim pokazano go na zdjęciach. Ale jak już mówiłem wcześniej, zaczekajmy aż go wykończą.
Może jest w tym nieco racji, ale opieszałość w prezentacji tej wersji świadczy, że brakuje wyraźnego zainteresowania potencjalnych nabywców.tantus pisze:Aby zobaczyć jak Eurolider będzie się sprzedawał w Polsce trzeba zaczekać na modele 12,3 i 9,7 metra z mechanicznymi skrzyniami i nieco uboższym wyposażeniem.
To smutne...tantus pisze:projekt opracowało studio Apis z Sanoka
Obecnie rynek autobusów międzymiastowych w Polsce wygląda tak, że w zasadzie oprócz Soliny i ewentualnie Trampa to trudno jest tu cokolwiek sprzedać.Lopez pisze:Może jest w tym nieco racji, ale opieszałość w prezentacji tej wersji świadczy, że brakuje wyraźnego zainteresowania potencjalnych nabywców.
Poza tym nie jestem pewien czy można mówić o opieszałości. Od samego początku mówiono, że wersja 12,3 m będzie zaprezentowana na targach Transexpo 2009. Myślę, że Autosan w tej chwili po prostu bardziej skupia się na rynkach eksportowych, bo tam przynajmniej można coś sprzedać...
Istnieje jeszcze rynek dla większych pojazdów, ale takie zamówienia zgarnia Solbus, który podobno jest znacznie tańszy. Dlatego mam nadzieję, że Eurolidery będą tańsze w produkcji.tantus pisze:Obecnie rynek autobusów międzymiastowych w Polsce wygląda tak, że w zasadzie oprócz Soliny i ewentualnie Trampa to trudno jest tu cokolwiek sprzedać.
Zastanawia mnie także jak będzie wyglądał program produkcyjny pozostałych modeli. Trampa- raczej się nie pozbędą. Po ostatniej modernizacji pojazd dobrze się sprzedaje jak na polskie warunki i jest to najtańsza propozycja dla PKSów (nie licząc używańców) Lidery- wydaje się pewne, że odejdą do przeszłości, chociaż Szwedzi znowu ostatnio kupili model A1010T i zainteresowanie rynku nim jest (w PL słabnie) Nie wiadomo co z Gemini (nie mogę odżałować, że w Polsce nie za wielu przewoźników go doceniło) Pojawiły się plotki, że także ma być wycofany z oferty ze względy na zbyt duże koszty równoległej produkcji. Wtedy zastąpiłby go ten potwór Eurolider.
Co do Crossway'a, to ZTCW jest on śmiesznie tani, nawet chyba tańszy od Lidera, stąd jego sukces na rynku.
Co do Eurolidera LE - na zdjęciach brakuje jeszcze paru elementów, które są na wizualizacjach, jakie miałem okazje obejrzeć A jeśli chodzi o łamaną linię okien - wydaje mi się, że chodzi o to, żeby zachować ostatni moduł nadwozia (z układem napędowym) identyczny jak w standardowym Euroliderze (patrz: SOR). No cóż, jak się chce konkurować z Irisbusem czy Solbusem, to trzeba obniżać koszty... Ale jak już wspominałem, ta wersja raczej nie trafi do Polski, ona jest przeznaczona na rynki skandynawskie.
Co do Eurolidera LE - na zdjęciach brakuje jeszcze paru elementów, które są na wizualizacjach, jakie miałem okazje obejrzeć A jeśli chodzi o łamaną linię okien - wydaje mi się, że chodzi o to, żeby zachować ostatni moduł nadwozia (z układem napędowym) identyczny jak w standardowym Euroliderze (patrz: SOR). No cóż, jak się chce konkurować z Irisbusem czy Solbusem, to trzeba obniżać koszty... Ale jak już wspominałem, ta wersja raczej nie trafi do Polski, ona jest przeznaczona na rynki skandynawskie.