Wkrótce następca Lidera

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-25, 20:27

Przemty, ten autobus na zdjęciu ma jakiś numer linii - czy on był jakoś testowany w Sanoku lub gdzieś w Polsce, czy to tylko tak dla "picu" ? ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-25, 21:00

Raczej to drugie, patrząc na "kierunek" ;)

spex

Post autor: spex » 2009-07-26, 01:52

Gadzie pisze:Prezentacja Eurolidera LE :strzałka: http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=25908

Z zewnątrz wygląda średnio, ale wnętrze mi się spodobało. :)
Chyba coś linki pomyliłeś :/ Linkujesz do przetargu w usługi KM w Krakowie. O Euroliderze jest np tu: http://infobus.pl/text.php?from=search&id=21582

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-26, 02:14

Coś jest nie tak, dzisiaj ten link działał. Ten, który podałeś teraz prowadzi do innego artykułu.

przemty

Post autor: przemty » 2009-07-26, 09:11

KKS pisze:Coś jest nie tak, dzisiaj ten link działał. Ten, który podałeś teraz prowadzi do innego artykułu.
Dokładnie. Wczoraj jeszcze wszystko było dobrze i pokazywało A1213CLE. :lol:
J-31 pisze:Przemty, ten autobus na zdjęciu ma jakiś numer linii - czy on był jakoś testowany w Sanoku lub gdzieś w Polsce, czy to tylko tak dla "picu" ? ;)
Szczerze to nie wiem, bo nie siedzę w tematach po produkcyjnych, czyli komu "wypożyczyć" gdzie pokazać itd. a do mojego działu takie informacje nie docierają ale podejrzewam, że miał on już zaprogramowane "szwedzkie" linie, choć mogę mylić się

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-07-26, 09:58

Ciekawe na czyją sugestię artykuł "spadł" z serwisu.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-07-26, 10:33

Może Autosan żąda powtórzenia sesji zdjęciowej by nie było widać tej odstającej podsufitki :P

biker

Post autor: biker » 2009-07-26, 10:50

Chyba masz rację Amalio bo wczoraj przez chwilę był artykuł pozbawiony zdjęć...

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-07-26, 13:22

Amalio pisze:Może Autosan żąda powtórzenia sesji zdjęciowej by nie było widać tej odstającej podsufitki :P
Takie też było moje pierwsze skojarzenie.
To skoro nie ma zdjęć, to może wyjaśnię - na wyświetlaczu był nr linii i jako "kierunek" wpisane Mobitec.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4396
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-07-26, 17:10

KKS pisze:Coś jest nie tak, dzisiaj ten link działał. Ten, który podałeś teraz prowadzi do innego artykułu.
Może to jest tego przyczyną :D Co najlepsze pojawia się po każdym odświeżaniu tej strony.
Obrazek

biker

Post autor: biker » 2009-07-26, 22:02


Lopez

Post autor: Lopez » 2009-07-26, 22:55

Masakrycznie się prezentuje. Ciekawe co sobie Szwedzi pomyślą o polskiej myśli technicznej?...

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus » 2009-07-26, 23:33

Moim zdaniem, o ile wersja standardowa wygląda nieźle, o tyle ta niskowejściowa już raczej średnio... Ale w porównaniu z prezentowanymi na tej samej stronie Volvo 8500 moim zdaniem i tak są znośne. ;) ¯e już o tym nie wspomnę: http://www.phototrans.eu/14,343371,0,Ku ... _284?.html

marekJG

Post autor: marekJG » 2009-07-27, 10:11

Masakrycznie się prezentuje. Ciekawe co sobie Szwedzi pomyślą o polskiej myśli technicznej?...
Myśl techniczna nie ma nic do wyglądu. Zresztą jakbyś pooglądał większość szwedzkich konstrukcji to dostrzegłbyś, że mieszkańcy północy nie za bardzo przywiązują wagę do wyglądu. U nich autobusy mają być przede wszystkim praktyczne. Szwedzi raczej opinię o naszym Autosanie już sobie wyrobili. I chyba nie jest ona taka zła.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-27, 11:52

Jeśli nowy Autosan jest dla nich praktyczny, to rzeczywiście wygląd nie ma znaczenia. Teraz ważnym jest by autobus nie sprawiał problemów technicznych ;)

Lopez

Post autor: Lopez » 2009-07-27, 12:12

marekJG pisze:Zresztą jakbyś pooglądał większość szwedzkich konstrukcji to dostrzegłbyś, że mieszkańcy północy nie za bardzo przywiązują wagę do wyglądu. U nich autobusy mają być przede wszystkim praktyczne.
Może być w tym sporo prawdy, z tym, że u nas też ponoć kryteria techniczne liczą się w pierwszej kolejności. Więc może chodzi po prostu o to, że Szwedzi mają przejrzystszy system dokonywania zakupów, nastawiony właśnie na jakość, a niekoniecznie wygląd pojazdu. A producenci dostosowują się do tych wymagań.

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus » 2009-07-27, 12:58

Lopez pisze: z tym, że u nas też ponoć kryteria techniczne liczą się w pierwszej kolejności.
U nas, przynajmniej w segmencie międzymiastowym, liczą się chyba wyłącznie kryteria cenowe, tj.: jak najniższa cena, jak najniższe zużycie paliwa i jak największa liczba miejsc w jak najmniejszym nadwoziu... I te kryteria idealnie spełnia pewien dobrze znany nam model - A0909L Tramp.

I takie niestety jest też moje wrażenie po wizycie w fabryce. Na liniach montażowych dominowały dwa modele: niskowejściowe Eurolidery (dla Szwecji) i Trampy (na rynek polski). Pozostałe pojazdy to były jakieś pojedyncze egzemplarze Wetlin, Solin, 7 szt. Sancity 9 dla Krakowa i kilka Liderów.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-07-27, 13:35

To dziwne. Ja jakoś nie zauważyłem by Trampy były jakieś szalenie popularne...

Lopez

Post autor: Lopez » 2009-07-27, 14:18

tantus pisze:U nas, przynajmniej w segmencie międzymiastowym, liczą się chyba wyłącznie kryteria cenowe
Zwróć uwagę, że jakby liczyła się wyłącznie cena, a wymogi techniczne puścić na żywioł to mięlibyśmy dominację już nie Autosana i Solbusa tylko blisko- i dalekowchodniej techniki motoryzacyjnej.

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus » 2009-07-27, 14:33

U nas generalnie autobusów międzymiastowych (nowych) sprzedaje się bardzo mało. Także myślę, że gdyby popatrzeć na % udział Trampów w tym segmencie, to byłby on jednak spory. Chociaż z Autosanów ostatnio nieco popularniejsza jest Solina. Ale to mniej więcej ta sama kategoria cenowa.
A jak na razie, to najpopularniejsze są i tak używki z Zachodu. Nawet "przekładańce" z lewostronnych autobusów z Wysp się sprzedają. Wszystko byle jak najtaniej, no i żeby był przyzwoity dostęp do tanich części zamiennych.
Lopez pisze:Zwróć uwagę, że jakby liczyła się wyłącznie cena, a wymogi techniczne puścić na żywioł to mięlibyśmy dominację już nie Autosana i Solbusa tylko blisko- i dalekowchodniej techniki motoryzacyjnej.
Myślę, że to właśnie kwestia dostępności części zamiennych (do zachodnich używek jest dużo lepszy, niż do produktów ze Wschodu) oraz pewnego konserwatyzmu PKSów. Ale wejście wschodnich marek w ten segment to chyba tylko kwestia czasu. MAZ skupił się raczej na rynku autobusów miejskich, ale coraz lepiej sprzedają się np. BMC (Levend i Midilux), a i Bogdan może tu sporo namieszać... A następne w kolejce są Chiny - wszak Higer sprzedał już kilka autobusów w Polsce (np. PKS Leszno).

ODPOWIEDZ