Eksport Autosana
Eksport Autosana
Polskie Autobusy opublikowały informacje o eksporcie swoich pojazdów w 2007r. I tak przytoczę kilka danych:
Autosan ogółem sprzedał za granicę 71 szt swoich pojazdów w tym:
Solina >> 18 szt do Szwecji i Norwegii
Gemini >> 16 szt jw
Tramp >> 6szt w tym 4 na Węgry i 2 do Słowacji
Lider >> 31 szt w tym 15 do Wlk Brytanii, 9 do Szwecji/Norwegii oraz 7 na Węgry
Jelcz sprzedał jednego Salusa do Bus Karpaty Stara Lubovna (SK). Podsumowując eksport choć mniejszy niż w roku 2006 ustabilizował się i Autosan ugruntowuje swoją pozycję na rynkach zagranicznych z czego osobiście się cieszę. Warto zwrócić uwagę na model Gemini który już od momentu wprowadzenia do eksploatacji zyskał większe uznanie właśnie na rynku skandynawskim, aniżeli rodzimym. W ubiegłym roku znowu właśnie tam trafiło kilkanaście sztuk tych udanych autobusików. Z kolei Brytyjczycy upodobali sobie szkolne Lidery 12 a Węgrzy ich wersję międzymiastową, kupowane już kolejny rok z rzędu. Więcej szczegółów na Infobusie http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=18806
Poszukałem trochę zdjęć brytyjskich Autosanów :
http://sk2.pl/15431
http://sk2.pl/15432
http://sk2.pl/15433
http://sk2.pl/15434
http://sk2.pl/15435
oraz wersja międzymiastowa http://sk2.pl/15436
Autosan ogółem sprzedał za granicę 71 szt swoich pojazdów w tym:
Solina >> 18 szt do Szwecji i Norwegii
Gemini >> 16 szt jw
Tramp >> 6szt w tym 4 na Węgry i 2 do Słowacji
Lider >> 31 szt w tym 15 do Wlk Brytanii, 9 do Szwecji/Norwegii oraz 7 na Węgry
Jelcz sprzedał jednego Salusa do Bus Karpaty Stara Lubovna (SK). Podsumowując eksport choć mniejszy niż w roku 2006 ustabilizował się i Autosan ugruntowuje swoją pozycję na rynkach zagranicznych z czego osobiście się cieszę. Warto zwrócić uwagę na model Gemini który już od momentu wprowadzenia do eksploatacji zyskał większe uznanie właśnie na rynku skandynawskim, aniżeli rodzimym. W ubiegłym roku znowu właśnie tam trafiło kilkanaście sztuk tych udanych autobusików. Z kolei Brytyjczycy upodobali sobie szkolne Lidery 12 a Węgrzy ich wersję międzymiastową, kupowane już kolejny rok z rzędu. Więcej szczegółów na Infobusie http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=18806
Poszukałem trochę zdjęć brytyjskich Autosanów :
http://sk2.pl/15431
http://sk2.pl/15432
http://sk2.pl/15433
http://sk2.pl/15434
http://sk2.pl/15435
oraz wersja międzymiastowa http://sk2.pl/15436
Dobrze, że zaklimatyzowali się na innych rynkach niż polski. Tak samo, jak z Gemini, może być z Wetlina, którą Autosan zamierza sprzedawać na rynku brytyjskim w tym roku. W Polsce, jak na razie nikt jej nie kupił więc może tam się przyjmie
Myślę, że Autosan zdobył trochę doświadczenia, bo przecież te modele na export miały dość bogate wyposażenie i pewne nowości (oświetlenie zewnętrzne, czy ta winda [swoją drogą bardzo ciekawa ])
Z drugiej strony Autosan traci klientów w Polsce. Przewoźnicy coraz częściej decydują się na Irisbusy, Solbusy, czy Setry.
P.S. Fajnie prezentują się te Trampki zielono-białe.
Myślę, że Autosan zdobył trochę doświadczenia, bo przecież te modele na export miały dość bogate wyposażenie i pewne nowości (oświetlenie zewnętrzne, czy ta winda [swoją drogą bardzo ciekawa ])
Z drugiej strony Autosan traci klientów w Polsce. Przewoźnicy coraz częściej decydują się na Irisbusy, Solbusy, czy Setry.
P.S. Fajnie prezentują się te Trampki zielono-białe.
Niestety, Autosana czy szerzej - PA - wciąż jeszcze trudno nazwać eksporterem masowym. Widać, że ostatnia generacja autobusów, będąca aktualnie w produkcji, poza gemini, nieco już się zestarzała i przydałoby się nieco odświeżyć ofertę. Mam nadzieję, że po tegorocznej premierze lidera II otworzą się dla Sanoka nowe rynki zbytu.
Produkcja Poloneza to jednak były trochę inne czasy i inna jakość. Teraz - mimo wszystko - sporo się zmieniło. Zatem Autosan na pewno nie pozwoli sobie na jakieś "niedoróbki". Handlowcy z Autosana, powinni mieć świadomość, że jakikolwiek błąd i Autosan "znika" z Wielkiej Brytanii. A odbudowanie zaufania nie jest łatwe
http://historia.autosan.pl/historia/525.jpg
Widzę, że Autosan spełnia coraz to nowe wymagania. Na zdjęciu widać inną klimatyzację od tej dla Polski i przednie drzwi pojedyncze otwierane do środka. Wcześniej chyba takich nie stosowano
Widzę, że Autosan spełnia coraz to nowe wymagania. Na zdjęciu widać inną klimatyzację od tej dla Polski i przednie drzwi pojedyncze otwierane do środka. Wcześniej chyba takich nie stosowano
Kolejny przewoźnik zw Szwecji zamówił A0808MN. Silnik Cummins Euro 5; automat Allison. http://historia.autosan.pl/historia/539.jpg
Ostatnio zmieniony 2009-05-10, 10:36 przez Gadzie, łącznie zmieniany 1 raz.
Mi to bardziej wygląda na A0808<b>MN</b>Gadzie pisze:Kolejny przewoźnik zw Szwecji zamówił A0808T. Silnik Cummins Euro 5; automat Allison. http://historia.autosan.pl/historia/539.jpg
z tego co tam wyczytalem to ponad 20 euroliderow pojdzie do szwecji.nie spodziewalem sie tak dobrego wyniku. no chyba ze to belkot marketingowcow.(sory nie mam polskich liter)Zaktualizowana strona angielskiego dealera Autosana:
www.autosancoachsales.com