Strona 2 z 2

: 2009-06-11, 09:42
autor: graale
z tego co tam wyczytalem to ponad 20 euroliderow pojdzie do szwecji.nie spodziewalem sie tak dobrego wyniku. no chyba ze to belkot marketingowcow.
Chyba jednak to prawdziwe informacje. Na szweckiej stronie:http://www.svenskbusshistoria.se jest wprowadzona spora ilosc Euroliderow CLE tutaj

: 2009-06-11, 13:32
autor: trasamd
Wygląda na to, że Trampa będzie można zobaczyć na drogach Wielkiej Brytanii. To już 4 rynek zagraniczny na, którym pojawi się ten model.

: 2009-06-11, 18:31
autor: przemty
biker pisze:z tego co tam wyczytalem to ponad 20 euroliderow pojdzie do szwecji
dokładnie tak, będzie to A1213CLE, ten sam co był pokazany w innym wątku... :diabeł:

: 2009-06-12, 15:42
autor: marekJG
W Szwecji jeździ już 106 szt Autosanów. Więc całkiem nieźle.

: 2009-06-12, 18:43
autor: Lopez
Kiedy udało im się tyle sprzedać?
Byle tylko pewnego dnia Szwedzi nie pokochali tańszych i ładniejszych chinoli.

: 2009-06-12, 19:09
autor: marekJG
Lopez pisze:Kiedy udało im się tyle sprzedać?
Od 2005 roku. Tyle Autosanów jest zarejestrowanych w tym kraju wg szwedzkiej bazy pojazdów.

: 2009-06-12, 20:07
autor: tantus
Jeden Tramp trafił już do Wielkiej Brytanii w 2002 r., ale to był ówczesny model, który z obecnym nie ma już zbyt wiele wspólnego ;)
Co do Szwecji, to już w tamtym roku eksport Autosanu na ten rynek przekroczył barierę 100: http://infobus.pl/text.php?from=search&id=19834. W ogóle Szwecja to chyba największy obecnie rynek eksportowy Autosanu.

: 2009-06-13, 08:49
autor: marekJG
W ogóle Szwecja to chyba największy obecnie rynek eksportowy Autosanu.
W tej chwili tak, dalej mamy Węgry i Wlk. Brytanię. Szkoda, że nie próbuje się zaistnieć na rynkach bałkańskich. Tramp byłby w sam raz na tamtejsze warunki.

: 2009-07-05, 14:10
autor: biker
http://www.nadrogach.pap.pl/depesze/200 ... no%C5%9Bci

czyli polepsza się sytuacja. a swoją drogą dla niemców autosan to pewno jak dla nas maz....

: 2009-07-05, 14:33
autor: Amalio
biker pisze:a swoją drogą dla niemców autosan to pewno jak dla nas maz....
Tak - zwłaszcza, że MAZ jest u nich dostępny :chytry:
Ciekawe co za desperaci z Niemiec będą te Autosany brać. No i jakie modele.

: 2009-07-05, 15:03
autor: Mrozard
Zapewne Eurolidery. Ciekawe czy będą brać Sancity 12 jak go zaczną robić.

: 2009-07-05, 20:15
autor: Marcin_558
Powinniśmy się cieszyć że Niemcy i Włosi wybrali następną polską marką po Solarisie czyli Autosana. Poza tym trzeba kibicować każdej marce którą sprzedajemy za granicy że to dobry produkt.

: 2009-07-05, 22:58
autor: trasamd
Amalio pisze:Ciekawe co za desperaci z Niemiec będą te Autosany brać. No i jakie modele.
Pewnie dość podobni "desperaci?" jak w Szwecji.

Wychodzi na to, że z zapowiadanego od dawna poszukiwania nowych odbiorców zagranicznych, jednak coś wyszło.

: 2009-07-06, 00:05
autor: tantus
Jeśli chodzi o Niemcy, to stawiam przede wszystkim na Wetlinę (niemieckie podwozie i komponenty, a lokalni producenci minibusów trochę się ostatnio wykruszyli). Natomiast bardzo ciekawią mnie te Włochy - to dla mnie zupełna niespodzianka...

: 2009-07-06, 00:52
autor: Amalio
tantus pisze: a lokalni producenci minibusów trochę się ostatnio wykruszyli).
To znaczy kto :?:

: 2009-07-06, 12:29
autor: marekJG
Amalio pisze:Ciekawe co za desperaci z Niemiec będą te Autosany brać. No i jakie modele.
Rozumiem, że nie pałasz sympatią do Autosana, ale jednak przesadzasz. Na każdym rynku znajdą się nabywcy mający mniejsze wymagania. Oczywistym faktem jest, że Autosan nie będzie konkurował z Evobusem czy Manem, ale znalezienie nabywców na tamtym rynku oznacza, że jakiś przewoźnik uznał, iż nasze sanockie wyroby nie są gorsze od Temsy, która zdobyła tam segment rynku tańszych pojazdów. Mnie to osobiście cieszy. Eksport do Włoch (nawet niewielki) to także sukces Autosana, gdyż na tamtejszym rynku jest cała masa firm zabudowujących małe minibusy, są także krajowi producenci produkujący zabudowy na podwoziach koncernów europejskih (Barbi, De Simon, BMB) nie mówiąc już o Irisbusie i Cacciamali. Oznacza to, że jednak podkarpacka fabryka potrafi zdobywać nowe rynki i zaoferować produkty, które zostaną przez kogoś zakupione.
tantus pisze:niemieckie podwozie i komponenty, a lokalni producenci minibusów trochę się ostatnio wykruszyli
Akurat niemieccy producenci (Kutsenits czy Auwarter) minibusów mają się dobrze i oferują lepiej wykonczone pojazdy na podwoziu MB. Ja raczej sądzę, że ktoś skusił się na Eurolidera jako alternatywę dla Temsy.

: 2009-07-09, 01:35
autor: Amalio
marekJG pisze: Rozumiem, że nie pałasz sympatią do Autosana, ale jednak przesadzasz. Na każdym rynku znajdą się nabywcy mający mniejsze wymagania. Oczywistym faktem jest, że Autosan nie będzie konkurował z Evobusem czy Manem, ale znalezienie nabywców na tamtym rynku oznacza, że jakiś przewoźnik uznał, iż nasze sanockie wyroby nie są gorsze od Temsy, która zdobyła tam segment rynku tańszych pojazdów.
A czy napisałem, że Ci co kupują Temsy, to nie są desperaci :?: I jeżeli już, to Temsa zdobyła tylko rynek tanich autokarów.
marekJG pisze:Akurat niemieccy producenci (Kutsenits
Kutsenits jest austriacki, a nie niemiecki.
marekJG pisze: Ja raczej sądzę, że ktoś skusił się na Eurolidera jako alternatywę dla Temsy.
Jako alternatywę dla niby której Temsy :?: Tourmalin trzonem sprzedaży nie jest. Podstawą jest Opalin i Safari.

: 2009-07-23, 17:27
autor: biker
Krótki artykuł na onecie co do eksportu i sprzedaży krajowej:
http://moto.onet.pl/1567687,1,autosan-z ... tml?node=6