Sanok: Znów na topie
Masz rację, ale tylko w przypadku Vecto z soczewkowymi reflektorami. Tradycyjne światła postarzały ten autobus i kilka lat. Dla mnie natomiast wygląd pełni drugorzędną rolę, a Stokrotka byla po prostu znacznie lepiej zmontowana i mimo spartańskiego wykonania to ona miałaby większe szanse na rynku niż Vecto.KKS pisze:Może jakością montażu, ale jeśli chodzi o wygląd, to przy Stokrotce Vecto było autobusem światowej klasy
To raczej pewne. Tutaj chodzi bardziej o wysłanie sygnału, że Autosan powraca na rynek miejskich autobusów. No chyba, że w wielkiej tajemnicy autobusy były montowane przez rok, dwa lata i są dopracowane w najmniejszym szczególe. Pozostaje nam czekaćLopez pisze:Na pewno więc to co pokaże fabryka z Sanoka będzie w jakimś sensie dopiero początkiem długiej drogi do produktu docelowego.
ostatnio grzbiąc po necie znalazłem takie coś:
http://www.pressmedia.com.pl:8080/sn/in ... &Itemid=40
http://www.radio.rzeszow.pl/index.php?o ... Itemid=188
całkiem ciekawe artykuły
http://www.pressmedia.com.pl:8080/sn/in ... &Itemid=40
http://www.radio.rzeszow.pl/index.php?o ... Itemid=188
całkiem ciekawe artykuły
Ostatnio zmieniony 2008-09-12, 15:23 przez biker, łącznie zmieniany 1 raz.
Hm, no to wygląda na to, że rzeczywiście będziemy mieli 13-metrowy autobus z Sanoka, ale... Koliber to był chyba autobus turystyczny - czy więc czasem dziennikarze czegoś nie pomieszali?
I na miejscu pana Wyżyckiego obawiałbym się konkurencji ze strony państw położonych znacznie bliżej Sanoka niż Chiny Chyba, że prezes mówił o "chińszczyźnie" z Ukrainy i Białorusi, a dziennikarz znów pokręcił
I na miejscu pana Wyżyckiego obawiałbym się konkurencji ze strony państw położonych znacznie bliżej Sanoka niż Chiny Chyba, że prezes mówił o "chińszczyźnie" z Ukrainy i Białorusi, a dziennikarz znów pokręcił
Tutaj raczej chodziło o prawdziwą chińską konkurencję. Białoruskie autobusy są już w Polsce przecież znane. Natomiast jak na razie żadna znacząca się chińska firma nie weszła na dobre do Polski. Na nadchodzących Transexpo swoje wyroby zaprezentuje King Long. Władze Autosana zdają sobie sprawę, że nie są w stanie konkurować cenowo z chińskimi autobusami międzymiastowymi czy lokalnymi. Na rynku pojazdów lokalnych zrobi się jeszcze tłoczniej. Stąd też próba dywersyfikacji produktów i większe zaangażowanie w pojazdy szynowe.KKS pisze:Chyba, że prezes mówił o "chińszczyźnie" z Ukrainy i Białorusi, a dziennikarz znów pokręcił
Bardzo intrygujące są te zapowiedzi Autosana, zwłaszcza te, dotyczące pojazdów szynowych rzecz jasna (tramwaje? lokomotywy? robi się bardzo ciekawie). Aczkolwiek nowa generacja autobusów turystycznych i miejskich niskopodołogowych też jest interesująca. Zwłaszcza, że (abstrahując od chińczyków, Belarusów, Ukraińców) jest jeszcze Solbus, który ma się nie najgorzej. Pewnie nowy Tramp (który IMHO wygląda całkiem przyzwoicie z wklejanymi szybami) to może być bardzo konkurencyjny autobus, więc jest o co zawalczyć. Przy czym zaznaczam, że na autobusach się znam bardzo słabo i są to jedynie moje wnioski.
Przecież wersja 12M pozostaje, Autosan ma rozszerzyć gamę o autobus ciut większy. Nie rozumiem, więc o co pretensje. Wersja 13M została opracowana na życzenie odbiorców szwedzkich, gdzie komunikacja dalekobieżna wykonywana przez autobusy cieszy się znacznie wieksym zainteresowaniem klientów. A, że przy okazji może trafić się kupiec w Polsce to chyba dobrze.BF201 pisze:ułatwienie wygrywania ustawionych przetargów?
Solbus znajduje się w tak samo trudnej sytuacji jak Autosan. Rynek autobusów lokalnych kuleje i z roku na rok jest coraz gorzej, stąd obaj producenci intensyfikują dwoje działania w segmencie miejskich. To jedyne (obok eksportu) sensowne dzialanie mające pozwalające na utrzymanie sprzedaży na obecnym poziomie.TLG pisze:Zwłaszcza, że (abstrahując od chińczyków, Belarusów, Ukraińców) jest jeszcze Solbus, który ma się nie najgorzej
Ale jaki nowy Tramp. Jeżeli nowośc polega na wklejanych szybach to pragnę przypomnieć , że te są stosowane już od 2006r. Ostatnia modernizacja miała miejsce w 2007 r. Nie słyszałem żadnych wiadomości o nowym Trampie.TLG pisze:Pewnie nowy Tramp (który IMHO wygląda całkiem przyzwoicie z wklejanymi szybami) to może być bardzo konkurencyjny autobus, więc jest o co zawalczyć
marekJG pisze: Przecież wersja 12M pozostaje, Autosan ma rozszerzyć gamę o autobus ciut większy. Nie rozumiem, więc o co pretensje. Wersja 13M została opracowana na życzenie odbiorców szwedzkich, gdzie komunikacja dalekobieżna wykonywana przez autobusy cieszy się znacznie wieksym zainteresowaniem klientów. A, że przy okazji może trafić się kupiec w Polsce to chyba dobrze.
jaki autobus 12-metrowy MIEJSKI jest produkowany przez Autosan?
Autosan ma produkować wersję 13M nowej rodziny Lider i o niej pisałem. Jeśli natomiast chodzi o autobusy miejskie to wraz z wersją 13M ma pojawić się także wersja 12M. Po prostu 13M stanowić ma dodatkową ofertę. Nowa rodzina miejskich autobusów ma opierac się na tej samej konstrukcji (vide Solarisy :Urbino 9, 10, 12, 15) Będą także wersje mniejszej długości.jaki autobus 12-metrowy MIEJSKI jest produkowany przez Autosan?
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
kilka kolejnych ciekawych linkow:
http://www.esanok.pl/index.php?var_id=5 ... ws_c&pan=n
http://www.rp.pl/artykul/195381.html?print=tak
http://www.esanok.pl/index.php?var_id=5 ... ws_c&pan=n
http://tygodniksanocki.eu/archiwum/2008/nr37.pdf
milego czytania
http://www.esanok.pl/index.php?var_id=5 ... ws_c&pan=n
http://www.rp.pl/artykul/195381.html?print=tak
http://www.esanok.pl/index.php?var_id=5 ... ws_c&pan=n
http://tygodniksanocki.eu/archiwum/2008/nr37.pdf
milego czytania
@biker: dzięki za fajny wybór lektur.
Plany są, jak widać - ambitne. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
A tak co do szczegółów: 1. SanCity prezentuje się jednak gorzej od libero.
2. Zastanawiam się tylko czemu na tej wetlinie (esanok.pl) są wyraźne kontury krakowskich Sukiennic, Kościoła Mariackiego i Ratusza?
Plany są, jak widać - ambitne. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
A tak co do szczegółów: 1. SanCity prezentuje się jednak gorzej od libero.
2. Zastanawiam się tylko czemu na tej wetlinie (esanok.pl) są wyraźne kontury krakowskich Sukiennic, Kościoła Mariackiego i Ratusza?
Wydaje mi się, że skoro Autosan w krótkim czasie wprowadza tyle nowości, więc zabrakło już im czasu na jakieś dodatkowe prace nad Kolibrem - a już tym bardziej nad zupełnie nowym pojazdem w tej klasie.Amalio pisze:Przecież ten Sancity to zwykły Koliber
Może uznali, że ten produkt jest dosyć wystarczający, a i tak będzie się sprzedawał. Skoro Jelcz Libero się sprzedaje, to czemu nie Koliber
A i tak może się okazać, że przy jakimś najbliższym zamówieniu, mogą tego Kilberka zmodyfikować pod kątem przewoźnika