Strona 1 z 5

Sanok: Znów na topie

: 2008-09-03, 16:01
autor: Marcin_558
Sanok: Znów na topie

Po upadku Zakładów Samochodowych Jelcz SA podkarpacka Fabryka Autobusów 'Autosan' SA w Sanoku po ośmiu latach przestoju znów będzie produkować miejskie autobusy. Choć nowe plany nie oznaczają na razie zwiększenia zatrudnienia, to otwierają przed firmą nowe perspektywy.
Sanocki producent należący do Grupy Zasada, decydując się na produkcję, nie będzie korzystał z gotowych wzorów Jelcza, ale jego inżynierowie sami mają od początku zaprojektować miejskie autobusy. To niełatwe zadanie, gdyż po latach przestoju konkurencja nieco odskoczyła, ale inżynierowie z Sanoka są dobrej myśli. Zapewniają, że ich autobusy będą miały wysoką wytrzymałość i niską awaryjność. Zmieniły się także normy i wymagania rynku, dlatego będą to pojazdy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych z obniżoną podłogą, szerokimi drzwiami i klimatyzacją. Na taśmach sanockiego producenta powstają trzy ośmio-, dziesięcio- i trzynastometrowe prototypy autobusów. Z uwagi na dużą zagraniczną konkurencję w tym segmencie, m.in. MAN czy Solaris, ważny jest także czas. Nie bez znaczenia jest również konkurencja tanich autobusów z Azji. Dlatego już jesienią prototypy sanockich autobusów przejdą testy, odbędzie się także ich oficjalna prezentacja. Dyrekcja sanockiej spółki liczy na to, że strategia przygotowana przez Autosan oraz spółki handlowe wchodzące w skład Grupy Zasada przyczynią się do tego, iż za kilka lat 20-30 proc. rynku autobusów komunikacji miejskiej będzie w zasięgu sanockiego producenta. Sanocki Autosan, firma ze 176-letnią tradycją, jest najstarszą tego typu i jedną z większych fabryk w Polsce.

Infobus
link: http://www.infobus.pl/text.php?id=19482&from=main

: 2008-09-03, 16:09
autor: Shadow238
Miejmy tylko nadzieje, że nowe miejskie modele autobusów tego producenta będą wykonane chociaż ciut lepiej od jakości Jelcza (choć jakoś lepszych materiałów we wnętrzu od modeli Jelcza raczej się nie spodziewam).
Ciekawy jestem również ich designu ;)

Re: Sanok: Znów na topie

: 2008-09-03, 16:10
autor: Amalio
Marcin_3558 pisze: w Sanoku po ośmiu latach przestoju
Z tymże przestoju żadnego nie było...
Marcin_3558 pisze: trzynastometrowe
To już moim zdaniem coś ciekawego. Mam nadzieję, że rzeczywiście zobaczymy coś nowego, a nie okaże się, że to kolejny raz gazeta coś pokręciła.
Marcin_3558 pisze:Z uwagi na dużą zagraniczną konkurencję w tym segmencie, m.in. Solaris,
To należy przemilczeć...
Marcin_3558 pisze:Dlatego już jesienią prototypy sanockich autobusów przejdą testy, odbędzie się także ich oficjalna prezentacja.
Zatem będzie co oglądać w Kielcach na stoisku Autosana.
Marcin_3558 pisze: iż za kilka lat 20-30 proc. rynku autobusów komunikacji miejskiej będzie w zasięgu sanockiego producenta.
A teraz niech zejdą na Ziemię :retard:

: 2008-09-03, 16:18
autor: Gadzie
Amalio pisze:To już moim zdaniem coś ciekawego. Mam nadzieję, że rzeczywiście zobaczymy coś nowego, a nie okaże się, że to kolejny raz gazeta coś pokręciła.
Obawiam się, że to jednak pomyłka :confused:
Amalio pisze:Zatem będzie co oglądać w Kielcach na stoisku Autosana.
Ciekawe, czy zdążą je zrobić. Było by fajnie. Póki co na pewno zobaczysz miejską... Wetline :D

: 2008-09-03, 16:20
autor: Kamil
Gadzie pisze:Póki co na pewno zobaczysz miejską... Wetline :D
A Wetlina nie jest podmiejska? ;)

: 2008-09-03, 16:22
autor: Amalio
Kamil pisze:A Wetlina nie jest podmiejska? ;)
Wetlina jest następcą Soliny. Toteż będzie też wersja miejska. Na TWB na jednym ze zdjęć z fabryki autosana było ją nawet widać - produkowała się.

: 2008-09-03, 17:22
autor: Skoda 16T
Amalio pisze:Wetlina
:strzałka: http://historia.autosan.pl/historia/200.jpg

A tak w ogóle to polecam stronę:
:strzałka: http://historia.autosan.pl/index.html

Pozdrawiam :)

: 2008-09-03, 17:52
autor: Bartek
Wetlina to porażka, Solina jest o wiele ładniejsza. Nie chcę, aby ją zastąpiła ta paskuda.

: 2008-09-03, 18:59
autor: Amalio
Skoda 16T pisze:
:strzałka: http://historia.autosan.pl/historia/200.jpg

A tak <b>w ogóle</b> to polecam stronę:
:strzałka: http://historia.autosan.pl/index.html

Pozdrawiam :)
No i co :?:

: 2008-09-03, 21:18
autor: Gadzie
Amalio pisze:No i co
Zdjęcia miejskiej Wetliny, tylko zły link chyba dał:
http://historia.autosan.pl/historia/423.jpg
http://historia.autosan.pl/historia/424.jpg

Wygląda tak sobie xD

: 2008-09-03, 21:28
autor: Amalio
Gdyby drzwi były czarne to by wyglądała o niebo lepiej - nie wiem co im szkodzi je ta czarną farbą pociągnąć.

: 2008-09-03, 21:45
autor: Lopez
Gadzie pisze:Wygląda tak sobie
No, do bani.
Jestem za to bardzo zaskoczony szybkim tempem w jakim Autosan zamierza pokazać nowe modele. Jakoś mi się nie chce wierzyć w te piękne zapewnienia. Oczywiście jest szansa na dobrą, solidną i estetyczną (!) konstrukcję, ale chyba nie bez pomocy z zewnątrz.

: 2008-09-03, 22:44
autor: ppln
Ja liczę, że nie będą z tymi modelami maksymalnie jechać po kosztach jak Jelcz tylko zaproponują przyzwoite autobusy w rozsądnych cenach. I że jeśli nie będą w pełni niskopodłogowe, z tyłu nie będzie podłogi wyższej niż w Ikarusie.

: 2008-09-04, 08:25
autor: J-31
Amalio pisze:Zatem będzie co oglądać w Kielcach na stoisku Autosana.
Jeśli prawdą jest co napisał Infobus, to jak najbardziej mogę się zgodzić z zacytowanym zdaniem. Może być ciekawie w Kielcach. W sumie jeden pojazd już znamy - jest już prototyp miejskiej Wetliny. :)

: 2008-09-04, 09:27
autor: Lopez
ppln pisze: I że jeśli nie będą w pełni niskopodłogowe, z tyłu nie będzie podłogi wyższej niż w Ikarusie.
Według mnie powinny to być jednak konstrukcje w pełni LF. Doświadczenia jelcza pokazały, że różnica w cenie między gniotem a np. konkurencyjnymi solarkami wcale nie były duże. Przy tym jednak brak niskiej podłogi na całej długości pojazdu eliminował jelcza na starcie z wielu przetargów.

: 2008-09-04, 18:58
autor: ppln
Lopez pisze:Przy tym jednak brak niskiej podłogi na całej długości pojazdu eliminował jelcza na starcie z wielu przetargów.
To chyb akurat dobrze :)

: 2008-09-06, 11:16
autor: marekJG
Tymi informacjami jestem zaskoczony o tyle, że prawdopodobnie nie uda się pokazać całej gamy Euroliderów, a oni tymczasem zajmują się miejskimi. Mam nadzieję, że nie są to gazetowe bzdury i Autosan naprawdę zrobi mega niespodziankę na nadchodzących Transexpo. Niewaidomo jak ma wyglądać nowy design tych pojazdów, ale nie spodziewałbym się jakichś zasadniczych zupełnie nowych koncepcji. Myśle, że inżynierowie będą czerpali wszystkie rozwiązania ze Stokrotki, która bądź co bądź nie dostała od PA szansy na zaistnienie na rynku, a jakość montażu przewyższała Vecto.

: 2008-09-06, 12:24
autor: faja_k
Może jakością montażu, ale jeśli chodzi o wygląd, to przy Stokrotce Vecto było autobusem światowej klasy :P

: 2008-09-06, 13:33
autor: Lopez
Stokrotka to była zupełnie inna epoka. Czegoś takiego nie ma co się spodziewać.
Wiadomo jednak, że w Autosanie i Jelczu królowała metoda "małych kroczków" - a to zmiana ściany czołowej, a to inne lusterka, reflektory itp. Na pewno więc to co pokaże fabryka z Sanoka będzie w jakimś sensie dopiero początkiem długiej drogi do produktu docelowego.

: 2008-09-08, 08:33
autor: J-31
Co by to nie było, to ja jestem naprawdę bardzo ciekawy tego autobusu "13-metrowego" - chociaż nie wiem, czy nie będzie to standardowy autobus 12-metrowy. :cool: