H9

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
siekierowy

Post autor: siekierowy » 2008-10-27, 11:08

SantaLam pisze:Jak wygląda awaryjność "dziwewiątek" ? Ile km mogą zrobić na Polskich drogach? Ma ktoś może specyfikacje, instrukcjie lub coś innego do tego wozu?
Awaryjne raczej nie są bo tam za bardzo nie ma się co psuć, prostszego w budowie autobusu już nie ma. Na polskie drogi też się nadaje idealnie bo ma odporne zawieszenie. Przebieg do NG jest różny, zależy od eksploatacji, jak im w fabryce "wyszło", przeważnie 300-500 tys. km.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-06-04, 19:49

Obrazek
Obrazek

Taki "piękny" gimbus jeździ w Białymstoku. Autobus ma 8 lat ...

Moje wspomnienia co do Autosanów H9-21 zaczynają się ok. 2001r. kiedy wybierałem się do Zakopanego. Na całą moja klasę czekał wówczas cały niebieski (jak się po latach dowiedziałem) Autosan H9-21. Kolejna wycieczka jaką odbyłem H9-21 (nie pamiętam kierunku) była w tym samym roku. Autobus wyglądał mniej więcej tak: http://jakub131.webd.pl/image0441.gif Obie wyprawy (oraz autobusy) utkwiły mi w pamięci, gdyż:
- niebieski H9 zabrał mnie po raz 1-szy w "długodystansową" (poza Wrocław) podróż,
- podczas 2-giej eskapady zakopaliśmy się w środku lasu :retard:
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik » 2009-06-04, 20:35

Ten szkolny to Autosan H9-21.41S IMHO dobry autobus, przynajmniej w P.T. Krynica dobrze się sprawuje.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-06-04, 21:06

W ogóle, te nowsze H9 (nie wiem, czy wszystkie od 1995 są oznaczane jako .41?) to fajne sprzęty. Wizualnie może nie, ale kopa mają niezłego i mają wygodne siedzenia. No, ten szkolny może nie ma wygodnych, chociaż nie wiem, nie siedziałem ;)
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik » 2009-06-04, 21:10

Musże się zgodzić z powyższym, ale .41 mają poważny minus turbosprężarka chodzi głośniej niż wyje most Raby w Heweliuszach :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-06-05, 08:18

Skoda 16T pisze:Taki "piękny" gimbus jeździ w Białymstoku. Autobus ma 8 lat ...
To zapewne jeden z tych nowych, nowoczesnych, wspaniałych gimbusów, obiecanych dzieciom przez ministra z MEN-u, w związku z likwidacją kolejnych szkół :retard:
Obrazek

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-06-05, 09:48

Autosan tak już ma. Rdzewieje w typowych dla siebie miejscach. Poza tym w polskich warunkach, zwłaszcza na wsi to idealny pojazd na gimbus. Odporne zawieszenie, prosty w budowie i obsłudze, tani, mało pali. Czego chcieć więcej.
Połatanie tych blach to kwestia paruset złotych. Tyle to do dobrego zachodniego autobusu kosztuje np. wtryskiwacz albo komplet klocków hamulcowych.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2011-02-15, 14:58

Obrazek
phototrans.eu pisze:W lutym 2011 roku dzięki staraniom pasjonata Autosanu (Jacek Lubos), Fabryka podjęła decyzję o zakupię i wyremontowaniu pojazdu.
autosan.eu pisze:W przyszłym roku AUTOSAN będzie obchodził okrągły jubileusz 180-lecia. Chcemy nadać temu wydarzeniu odpowiednią rangę, zaprezentować nasze najnowsze, nowoczesne wyroby, ale także pokazać trochę „historii”. W związku z tym do fabryki trafiły już dwa modele starych autobusów rodem z Sanoka: H01 z 1959r. oraz H09 z 1977r. Obydwa zostały zlokalizowane przez miłośników motoryzacji, a w szczególności naszej Spółki i stanowią naprawdę unikatowe egzemplarze na rynku. Autobus H01 odkupiony został od Klubu Sportowego „Borowiak” z Czerska i jest prawdziwą „gwiazdą” filmową: miliony ludzi mogą go ciągle oglądać w kultowym filmie „Miś” Stanisława Barei. Autobus H09 pochodzi z miejscowości Chróścice, a jego właścicielem był również Klub Sportowy o nazwie „Victoria”.

Obrazek

Nasi specjaliści troskliwie zajęli się obydwoma weteranami polskiej motoryzacji, aby przywrócić im dawną świetność. Mamy nadzieję, że w przyszłym, jubileuszowym dla fabryki AUTOSAN roku, te zabytkowe pojazdy będą cieszyć oczy pasjonatów autobusowych, jeżdżąc ulicami Sanoka i nie tylko. Prezentujemy pierwszą partię zdjęć historycznych autobusów AUTOSAN i zapraszamy do komentowania wydarzenia na naszym blogu, na którym będziemy rozwijać wątek odbudowy autobusów.
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-01-11, 13:57

http://galeriapgk.com/details.php?image_id=18924

Po co się zakłada takie "maski"?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

autobus

Post autor: autobus » 2012-01-11, 16:40

KKS pisze:Po co się zakłada takie "maski"?
Z tego co wiem chodzi o to aby silnik się szybciej nagrzał.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2705
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-01-11, 16:54

¯eby silnik który znajduje się z tyłu nagrzał się od kominiarki założonej na przodzie ? Ciekawe :>

M11
Posty: 68
Rejestracja: 2011-09-01, 23:09
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: M11 » 2012-01-11, 17:09

autobus pisze:
KKS pisze:Po co się zakłada takie "maski"?
Z tego co wiem chodzi o to aby silnik się szybciej nagrzał.
Taaaa... :retard: Szczególnie w H9 która zarówno silnik, jak i chłodnicę, oraz otwory czerpalne powietrza chłodzącego miała z tyłu nadwozia.
Zakłada się je po to (tylko w H9 ze starym, metalowym przodem), żeby kierowcy po nogach przez szpary nie piździło :cool:

Bartek

Post autor: Bartek » 2012-01-11, 18:00

Oczywiście, w H9 z przodu jest klapa która szczelnością nie grzeszy. Zastosowanie kominiarki ma na celu uszczelnienie frontu autobusu.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-01-11, 19:05

M11 pisze:żeby kierowcy po nogach przez szpary nie piździło
Bartek pisze:Zastosowanie kominiarki ma na celu uszczelnienie frontu autobusu.
To chyba pewnie raczej chodzi o to, żeby z niego ciepło nie uciekało, a nie o nogi kierowcy.
ObrazekObrazek

M11
Posty: 68
Rejestracja: 2011-09-01, 23:09
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: M11 » 2012-01-11, 23:43

Właśnie chodziło o kierowców... Przez tą klapę naprawdę wiało :|

ODPOWIEDZ