Autosan A0808MN / Sancity 9LE

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
K_FFOX

Post autor: K_FFOX »

A orientuje się ktoś czy silniki IVECO które będą montowane w nowych Sancity są oszczędniejsze jeśli chodzi o zużycie paliwa od obecnie stosowanych. Bo ciekawi mnie czy autosan będzie mógł konkurować na tej płaszczyźnie z SOR-em. Bo np Rzeszów marudził że za dużo palą a teraz testują SOR-a i ciekawe jak tam spalanie wyjdzie.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

BF201 pisze:
K_FFOX pisze:Gdzieś czytałem, że jest to spowodowane chyba kooperantem czyli mercedesem i brakiem zamówionych przez autosana podwozi. Sancity dostarczane są chyba terminowo.
Niedługo się dowiemy, że Szmelcedes się wycofuje z udostępniania podwozi Vario innym...
To w takim przypadku nie lepiej jest im zaprojektować własne podwozie ? Wtedy problem z opóźnieniami w dostawach przez Mercedesa rozwiązałbym się.

BF201

Post autor: BF201 »

Shadow238 pisze: To w takim przypadku nie lepiej jest im zaprojektować własne podwozie ? Wtedy problem z opóźnieniami w dostawach przez Mercedesa rozwiązałbym się.
Myślę, że przy aktualnej sytuacji Autosana będzie to kwestią czasu. Taniej, niezależnie od "konkurenta", który mże mieć swoje humory, jak Autosanowi dobrze pójdzie.

Poza tym pasuje trochę poprawić konstrukcję, żeby nie była ciężarówką z zabudową do wożenia ludzi, tylko autobusem. Po ilości egzemplarzy sprzedawanych aktualnie widać, że towar jest chodliwy.

lukmek

Post autor: lukmek »

Przecież Autosany H7-20 powstawały na podwoziu Autosan i z jakiegoś powodu (myślę, że zadecydowała kwestia opłacalności rozwoju konstrukcji przy obecnym poziomie produkcji) jednak zdecydowano się na budowę następcy - Soliny na podwoziu Mercedesa Vario.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Na dzień dobry by silnik w dupie zrobili - przez co można by zrobić z nich 50% niskiej podłogi z przodu, czyli LE :) i całość na poduszkach, fajne wozy by były :)

BF201

Post autor: BF201 »

lukmek pisze:Przecież Autosany H7-20 powstawały na podwoziu Autosan i z jakiegoś powodu (myślę, że zadecydowała kwestia opłacalności rozwoju konstrukcji przy obecnym poziomie produkcji) jednak zdecydowano się na budowę następcy - Soliny na podwoziu Mercedesa Vario.
Wtedy sprawa wyglądała odrobinę inaczej.

Raz że Autosan biedował, a dwa nie było problemu z udostępnianiem kompletnych modułów typu podwozie z silnikie do zabudowy samej budy.

K_FFOX

Post autor: K_FFOX »

InfoBus pisze:Warto dodać, że pierwsze 12-metrowe autobusy Sancity 12 z częściowo niską podłogą jeszcze w październiku br. pojawią się na ulicach Sanoka i Tarnobrzegu.
To jest jakiś chochlik czy Tarnobrzeg jednak zamówił 2 SanCity 12LE a nie 9 metrówki ??

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

Podejrzewam że jak zwykle ktoś coś poprzekręcał, Tarnobrzeg jeżeli kupował to krótkie 9 metrowe czyli model M09LE.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »


alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Ostatnio zmieniony 2010-12-01, 23:02 przez alojz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Świetnie prezentują się te maluchy z przodem zunifikowanym z pozostałymi Sancity :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście Marcin-FTŚ ma rację. Przynajmniej na zdjęciach nie wygląda to tak źle :cool:

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Przydało by się zdjęcie od strony drzwi żeby zobaczyć jak wygląda z tamtej strony. Z góry zakładam że nie zmieniono nic oprócz przodu i tyłu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Dlaczego pozostałe Sancity - 12 i 18 nie mogą tak wyglądać?

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Obniżyli ryjek w porównaniu do wizualki. Cofam co wcześniej mówiłem - super wygląda :)

Blakkatze

Post autor: Blakkatze »

Bardzo ładne te autobusiki, a z przodu wręcz piękne. Tylko żeby tak nie trzęsło bo te doklejane szyby powypadają.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Może to tylko złudzenie, ale wizualnie wydają się być szersze...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coffee pisze:Może to tylko złudzenie, ale wizualnie wydają się być szersze...
To tylko złudzenie, bo oni z tego co pamiętam nie zmieniali konstrukcji - ale sam "ryjek". W sumie naprawdę ładny autobus się z tego zrobił :)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Szersze wydaje się dlatego, że autobus jest niższy od swoich 12 i 18 metrowych braci ;)

marekJG

Post autor: marekJG »

Stylistyka obecnego Sancity mi się podobała, ale w końcu unifikacja rodziny wydaje się być zrozumiała. Bardzo dobrze im to wyszło. Najważniejsze, aby eksploatacja tych maluchów przebiegała bezproblemowo. Wtedy będą kolejna zamówienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”