Nowe miejskie Autosany
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Nowa strona korporacyjna Polskich Autobusów :
http://www.polskieautobusy.com.pl/index.html
http://www.polskieautobusy.com.pl/index.html
Nowe autobusy miejskie
AUTOSAN S.A. prowadzi również intensywne prace nad nową rodziną wielkopojemnych autobusów miejskich. W nowej rodzinie planowane są autobusy o długościach 10,5 m, 12 m (w wersji LE i LF-niskopodłogowy) oraz autobus przegubowy 18 m.
Pierwszym autobusem z nowej rodziny będzie autobus 12 m niskowejściowy Sancity M12LE, liczba miejsc siedzących 29 do 41, stojących 69 do 81.
Dużym stopniem unifikacji autobusów 10,5 m , 12 m i 18 m., zunifikowane będą ściana przednia i tylna, stanowisko kierowcy, drzwi, okna boczne, układy kierownicze, zespoły jezdne i napędowe, instalacje elektryczne i pneumatyczne, oświetlenie i lusterka, co pozwoli na obniżenie kosztów produkcji, dobrą organizację serwisu i dystrybucji części zamiennych.
Autobus będzie wykonany i oferowany w pierwszym półroczu 2009 roku.
Autosan
http://www.autosan.com.pl/o_firmie/news_28012009.htm
- MADE IN HUNGARY
- Kierowca
- Posty: 166
- Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Myślę, że nie ma podstaw do takich twierdzeń. Oczywiście cudu nie ma co się spodziewać, ale w gniocie wiele rozwiązań np. materiały użyte do wykończenia wnętrz były sprzed dwóch dekad.
W jakimś piśmie (nie pomnę w którym), w aktualnym numerze jest kilka wizualek Sancity 12 LE. Prezentuje się nieźle IMO.
W jakimś piśmie (nie pomnę w którym), w aktualnym numerze jest kilka wizualek Sancity 12 LE. Prezentuje się nieźle IMO.
Dla Autosana miejskie autobusy, to nie jest jedyne źródło dochodu i nigdy nie było głównym. To spora różnica w porównaniu do Jelcza. Ni stoczą się.Coffee pisze:
Albo za 2 lata stoczą się jak Jelcz...
A jeżeli tak chcą "poprawiać jakość" jak to zrobili z SanCity, to ja im nie wróże dalszego utrzymywania się na rynku...
Ja jednak myślę, że to będzie całkiem nowa rodzina autobusów. Zwróćcie uwagę na nową rodzinę autobusów międzymiastowych Eurolider. Są one zbudowane na zupełnie nowej konstrukcji modułowej. Tak samo będzie z z rodziną pojazdów miejskich. Przecież nie będą konstruować nowej rodziny na podwoziu z lat 90-ych.
W obecnych warunkach produkcja autobusów przy wykorzystaniu starych rozwiązań konstrukcyjnych byłaby zupełnie irracjonalna. Z resztą Autosan zaznaczył, że autobusy ma cechować wysoki stopień unifikacji. Ciekawi mnie natomiast jak duże będą różnice konstrukcyjne między wersją niskopodłogową a niskowejściową.
Wszystko ładnie pięknie, ale wizualizacja Eurolidera wyglądała zachęcająco i ładnie. Sam Eurolider wprost przeciwnie (szczególnie chodzi mi o ten płaski przód) ...marekJG pisze:Ja jednak myślę, że to będzie całkiem nowa rodzina autobusów. Zwróćcie uwagę na nową rodzinę autobusów międzymiastowych Eurolider. Są one zbudowane na zupełnie nowej konstrukcji modułowej. Tak samo będzie z z rodziną pojazdów miejskich. Przecież nie będą konstruować nowej rodziny na podwoziu z lat 90-ych.
Tak więc nie obawiał bym się, że wygląda, jak Solbus. Solbus jest dość ładny a Autosan, jak zwykle pewnie zrobi własną interpretację tej serii miejskiej i wyjdzie jak z Euroliderem...
Sancity M12LE
A ja się pochwalę, że byłem parę dni temu w Autosanie i widziałem nowego Sancity, oczywiście nie gotowego, jest dopiero wykańczany Powiem tak, prezentuje się naprawdę bardzo dobrze. Oprócz układu stopni 0-0-2 nie ma nic wspólnego z Jelczem M121. Ciekawie rozwiązano zabudowę układu napędowego, co czyni autobus dość praktycznym (wznios podłogi w trzecich drzwiach ok. 830 mm wobec 880-950 w podobnych konstrukcjach innych producentów). Ale nic więcej nie mogę zdradzić Resztę dowiecie się na targach Transexpo we wrześniu w Kielcach