Nowe miejskie Autosany

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Nowa strona korporacyjna Polskich Autobusów :

http://www.polskieautobusy.com.pl/index.html

Nowe autobusy miejskie

AUTOSAN S.A. prowadzi również intensywne prace nad nową rodziną wielkopojemnych autobusów miejskich. W nowej rodzinie planowane są autobusy o długościach 10,5 m, 12 m (w wersji LE i LF-niskopodłogowy) oraz autobus przegubowy 18 m.
Pierwszym autobusem z nowej rodziny będzie autobus 12 m niskowejściowy Sancity M12LE, liczba miejsc siedzących 29 do 41, stojących 69 do 81.

Dużym stopniem unifikacji autobusów 10,5 m , 12 m i 18 m., zunifikowane będą ściana przednia i tylna, stanowisko kierowcy, drzwi, okna boczne, układy kierownicze, zespoły jezdne i napędowe, instalacje elektryczne i pneumatyczne, oświetlenie i lusterka, co pozwoli na obniżenie kosztów produkcji, dobrą organizację serwisu i dystrybucji części zamiennych.

Autobus będzie wykonany i oferowany w pierwszym półroczu 2009 roku.

Autosan
http://www.autosan.com.pl/o_firmie/news_28012009.htm

Awatar użytkownika
MADE IN HUNGARY
Kierowca
Kierowca
Posty: 166
Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MADE IN HUNGARY »

To wszystko, a szczególnie M12LE zalatuje mi kontynuacją gniota.

Lopez

Post autor: Lopez »

Myślę, że nie ma podstaw do takich twierdzeń. Oczywiście cudu nie ma co się spodziewać, ale w gniocie wiele rozwiązań np. materiały użyte do wykończenia wnętrz były sprzed dwóch dekad.
W jakimś piśmie (nie pomnę w którym), w aktualnym numerze jest kilka wizualek Sancity 12 LE. Prezentuje się nieźle IMO.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:Oczywiście cudu nie ma co się spodziewać, ale w gniocie wiele rozwiązań np. materiały użyte do wykończenia wnętrz były sprzed dwóch dekad.
Ale wiele się zmieniało i niewiele zostało (jeśli chodzi o wnętrze).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MADE IN HUNGARY pisze:To wszystko, a szczególnie M12LE zalatuje mi kontynuacją gniota.
Na to by wyglądało.. aczkolwiek może warto poczekać aż ten pojazd pojawi się. ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ja mam nadzieję że jednak M12 będzie na tyle tani że to on stanie się następcą gniota, a wersja LE zostanie dla PKS-ów itp.

Kamil

Post autor: Kamil »

Filip7370 pisze:Ja mam nadzieję że jednak M12 będzie na tyle tani że to on stanie się następcą gniota
Tylko, żeby był lepszy niż gniot...

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

To na pewno, Autosan był prawie jedną marką z Jelczem więc na pewno wyciągnął wnioski z upadku JZS.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Filip7370 pisze:To na pewno, Autosan był prawie jedną marką z Jelczem więc na pewno wyciągnął wnioski z upadku JZS.
Albo za 2 lata stoczą się jak Jelcz...
A jeżeli tak chcą "poprawiać jakość" jak to zrobili z SanCity, to ja im nie wróże dalszego utrzymywania się na rynku...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Coffee pisze:
Albo za 2 lata stoczą się jak Jelcz...
A jeżeli tak chcą "poprawiać jakość" jak to zrobili z SanCity, to ja im nie wróże dalszego utrzymywania się na rynku...
Dla Autosana miejskie autobusy, to nie jest jedyne źródło dochodu i nigdy nie było głównym. To spora różnica w porównaniu do Jelcza. Ni stoczą się.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

W trasie ten autobus całkiem ładnie się prezentuje.
Obrazek

Bartek

Post autor: Bartek »

TLG pisze:W trasie ten autobus całkiem ładnie się prezentuje.
:lol: Fajne !

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:W trasie ten autobus całkiem ładnie się prezentuje.
Super grafika, ale... mnie to coraz bardziej zaczyna przypominać Solbusa :lol:

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Bo to zawsze będzie wyglądać jak Solbus.Wszystko obecnie albo będzie Solbusem, albo Solarisem żeby nie było MAN-em, albo Mercem.

marekJG

Post autor: marekJG »

Ja jednak myślę, że to będzie całkiem nowa rodzina autobusów. Zwróćcie uwagę na nową rodzinę autobusów międzymiastowych Eurolider. Są one zbudowane na zupełnie nowej konstrukcji modułowej. Tak samo będzie z z rodziną pojazdów miejskich. Przecież nie będą konstruować nowej rodziny na podwoziu z lat 90-ych.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

W obecnych warunkach produkcja autobusów przy wykorzystaniu starych rozwiązań konstrukcyjnych byłaby zupełnie irracjonalna. Z resztą Autosan zaznaczył, że autobusy ma cechować wysoki stopień unifikacji. Ciekawi mnie natomiast jak duże będą różnice konstrukcyjne między wersją niskopodłogową a niskowejściową.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

marekJG pisze:Ja jednak myślę, że to będzie całkiem nowa rodzina autobusów. Zwróćcie uwagę na nową rodzinę autobusów międzymiastowych Eurolider. Są one zbudowane na zupełnie nowej konstrukcji modułowej. Tak samo będzie z z rodziną pojazdów miejskich. Przecież nie będą konstruować nowej rodziny na podwoziu z lat 90-ych.
Wszystko ładnie pięknie, ale wizualizacja Eurolidera wyglądała zachęcająco i ładnie. Sam Eurolider wprost przeciwnie (szczególnie chodzi mi o ten płaski przód) ...

Tak więc nie obawiał bym się, że wygląda, jak Solbus. Solbus jest dość ładny a Autosan, jak zwykle pewnie zrobi własną interpretację tej serii miejskiej i wyjdzie jak z Euroliderem...

ppln

Post autor: ppln »

TLG pisze:Ciekawi mnie natomiast jak duże będą różnice konstrukcyjne między wersją niskopodłogową a niskowejściową.
Jak nie zwariują i na będą kontynuować tłuczenia Berlietów to prawdopodobnie taka sama jak między SU12 a SU12LE.

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Sancity M12LE

Post autor: tantus »

A ja się pochwalę, że byłem parę dni temu w Autosanie i widziałem nowego Sancity, oczywiście nie gotowego, jest dopiero wykańczany :) Powiem tak, prezentuje się naprawdę bardzo dobrze. Oprócz układu stopni 0-0-2 nie ma nic wspólnego z Jelczem M121. Ciekawie rozwiązano zabudowę układu napędowego, co czyni autobus dość praktycznym (wznios podłogi w trzecich drzwiach ok. 830 mm wobec 880-950 w podobnych konstrukcjach innych producentów). Ale nic więcej nie mogę zdradzić :P Resztę dowiecie się na targach Transexpo we wrześniu w Kielcach :)

przemty

Post autor: przemty »

tantus pisze:Ciekawie rozwiązano zabudowę układu napędowego,
a widziałeś już zamontowany układ napędowy ?? :mruga: :diabeł:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”