Nowe miejskie Autosany

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Ciekawe jak będzie z utrzymaniem w czystości tylnego wyświetlacza? :D Ogólnie ładnie się prezentują, tylko ten przód :confused:

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

9507 pisze:Ciekawe jak będzie z utrzymaniem w czystości tylnego wyświetlacza?
Wiesz, od czego jest myjka wysokociśnieniowa? :|

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Wiesz, od czego jest myjka wysokociśnieniowa?
No ciekawe czy ekipa od mycia, w deszczowy dzień będzie czekała na petlach specjalnie dla mycia wyświetlacza? ;) Już teraz jak jest mokro, a autobus pojedzie trochę szybciej, to wyświetlacza przez warstwę brudu nie widać :confused:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

9507 pisze: No ciekawe czy ekipa od mycia, w deszczowy dzień będzie czekała na petlach specjalnie dla mycia wyświetlacza? ;) Już teraz jak jest mokro, a autobus pojedzie trochę szybciej, to wyświetlacza przez warstwę brudu nie widać :confused:
Przecież ten wyświetlacz jest wysoko umieszczony. Niewiele niżej niż inne autobusy. Po za tym zebranie takiej warstwy brudu by nie było widać wyświetlacza nie trwa kilka minut...

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

maly_miki pisze: Pewnikiem będzie wieża. Niskopodłogowiec z leżącym silnikiem to porażka. Efektem tego z tyłu trzeba na miejsca siedzące prawie po drabinie wchodzić. Tak jest chyba z 5 albo 6 stopni. Leżący silnik najlepiej nadaje się do LE - LF tylko wieża.
A poprzecznie usytuowany silnik w Scaniach? Strasznych schodów nie ma, a i chłodnica 2 miejsc a zajmuje.

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Matlik pisze:A poprzecznie usytuowany silnik w Scaniach? Strasznych schodów nie ma, a i chłodnica 2 miejsc a zajmuje.
Faktycznie takie rozwiązanie Scania ma. Implikuje to jednak konieczność zastosowania przekładni kątowej, a to z kolei podwyższa koszt całego przedsięwzięcia. No a efekt jak widać nie jest aż tak powalający żeby inni poszli tą drogą. Ale oczywiście tak można....

A co do podobieństwa do Solbusa i Solarisa to może należy tu zwrócić uwagę na pewne trendy stylistyczne. Być może teraz taka moda, no i autobusy nowoprojektowane są do siebie w jakimś stopniu podobne (podobnie jak osobówki).
Nowe modele takich firm jak MAN, Mercedes są w gruncie rzeczy mniejszym lub większym face-liftingiem, a zupełnie nowych autobusów na rynku brak. Być może w tym tkwi sedno tematu.
No i trzeba tu zaznaczyć, że taka jest natura ludzkiego umysłu, że widząc coś od razu szuka w pamięci obrazu podobnego i porównuje.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

maly_miki pisze: Leżący silnik najlepiej nadaje się do LE - LF tylko wieża.
Do LFów też się nadaje pod warunkiem, że ma układ drzwi 2-2-0.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

A MANy NL223?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Filip7370 pisze:A MANy NL223?
Ale co a Many :?:

Lopez

Post autor: Lopez »

Faktycznie podobny do solbusa SM12 tak w pierwszym rzucie. Oczywiście może się finalnie znacznie różnić od tych rysunków. Oby.
Zastanawiam się, czy polscy producenci potrafią już tylko dokonywać wariacji na punkcie urbino?

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Zastanawiam się, czy polscy producenci potrafią już tylko dokonywać wariacji na punkcie urbino?
No tu się właśnie zastanawiam czy nie jest to wynik jakiejś mody stylistycznej? W europie w tej chwili nie ma zbyt wielu takich nowych z krwi i kości pojazdów, a te co są nowe stanowią nowsze wersje poprzedników. No to i design się nie bardzo zmienia. Z osobówkami jest podobnie. Modele z danego okresu są, jeżeli chodzi o trendy stylistyczne, podobne do siebie.
Fakt, faktem, że zaprezentowane rysunki przedstawiają autobus w bliźniaczych barwach do Solbusa i to na pewno wzmaga wrażenie podobieństwa.
Ostatnio przeglądając temat dotyczący Guleruza - konkretnie Cobry - stwierdziłem, że przód nosi wyraźne znamiona neoplanowego Eurolinera którejś tam wersji.

Lopez pisze:Oczywiście może się finalnie znacznie różnić od tych rysunków. Oby.
Tak. Oby. Ale nie sądze. Jak już pokazują bądź co bądź nowy produkt, to znaczy że rozwiązanie mają już wybrane. Jedyne różnice jakie będą, będą wynikać z rozwiązań (i konieczności) konstrukcyjnych.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

maly_miki pisze:Fakt, faktem, że zaprezentowane rysunki przedstawiają autobus w bliźniaczych barwach do Solbusa
Może właśnie dlatego wszystkim się kojarzy z Solbusem. Jak dla mnie to na tym owe podobieństwo się kończy, a każdy z tych autobusów ma swoją własną oryginalną linię. Bardzo estetyczną. Z resztą - czy ewentualne podobieństwo do Solbusa to ujma dla nowego Autosana? Myślę, że nie. Czekam na prezentację Sancity LE, żeby zobaczyć pojazd bardziej na żywo, dopiero wtedy będę go oceniał. Jednak już teraz widać, ze prezentuje sie daleko lepiej niż "gniot".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Cóż, w wizualizacji to tylko ściana przednia przypomina Solbusa SM12. Natomiast cała reszta już jest inna. Przede wszystkim Autosan zdecydował się na czarny pas nadokienny. W sumie fajnie, że próbują inwestować w zupełnie nową konstrukcję - a co ważne, całą rodzinę autobusów. :)
TLG pisze:Czekam na prezentację Sancity LE, żeby zobaczyć pojazd bardziej na żywo, dopiero wtedy będę go oceniał
I z tymi słowami, trzeba się zgodzić. Warto poczekać na pojazd, który zostanie zaprezentowany na żywo :)

Podoba mi się pomysł Autosana - będzie to rodzina autobusów. To jest dobra idea :)

Lopez

Post autor: Lopez »

Przejrzałem jeszcze raz to co mamy o rodzinie Sancity i wniosek jest taki, że faktycznie nie wiemy nic :D (wiem: to się nazywa odkrycie)
W tym momencie ciekawi mnie bardzo kto im ten autobus zaprojektował/projektuje?

maly_miki

Post autor: maly_miki »

W tym momencie ciekawi mnie bardzo kto im ten autobus zaprojektował/projektuje?
A pamiętam, że Solbus też z kimś współpracuje w temacie nowych projektów. Może to ci sami?
W ogóle kto w Polsce zajmuje się tego typu pracami?

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

:strzałka: http://historia.autosan.pl/historia/508.jpg
:strzałka: http://historia.autosan.pl/historia/509.jpg

Jak dla mnie bomba :!: Ciekawe, jak będzie się prezentował w rzeczywistości, ale podejrzewam, że równie efektownie.

maly_miki

Post autor: maly_miki »

No i jak tam? Ciągle przypomina Solbusa? Czy to może poprzednio malowanie (szare) robiło taki efekt?

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

maly_miki pisze:No i jak tam? Ciągle przypomina Solbusa? Czy to może poprzednio malowanie (szare) robiło taki efekt?
Solbusa przypomina, ale mimo wszystko jest bardzo ładny. Przynajmniej mi się podoba. :retard:

Bartek

Post autor: Bartek »

Ładny :!: A tył mi się kojarzy z H10-12 ;)

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Mi światła z tyłu przypominają jakąś osobówkę :D
Natomiast czarna atrapa z przodu niezbyt pasuje do czerwonego ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”