Nowe miejskie Autosany

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2012-07-28, 20:07

MPK Nowy Sącz nie testuje tylko dostało go na czas kiedy 9LE jeżdżą do fabryki na naprawy gwarancyjne. A, że każde auto spędza w fabryce około 3 tygodni bo lista usterek i napraw bywa bardzo długa no to łaskawie dali takie auto w zamian.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4015
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2012-07-28, 21:19

Co nie zmienia faktu że dostali model którego nie testowali.

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2012-07-29, 13:29

No bo Autosan nie ma 9LE którego mógłby dać to dali najbliższy temu pojazd.

A skoro 9LE po 1,5 roku eksploatacji przechodzą dość poważne naprawy no to znaczy, że jakość leży. Skoro ta fabryka aspiruje do jakiego takiego poziomu no to pasowałoby nieco popracować nad jakością, nad starannością wykonania jak i nad pewnymi rozwiazaniami. Z fabryki autobusy wracają z wymienioną podłogą (bo pęka wykładzina na spawach i na łączeniach płyt ze sklejki - wodoodporne płyty pęcznieją czyli są średnio wodoodporne), zmienionymi poduszkami silnika (bo na starych wibrowały niemiłosiernie - stare poduszki wymieniało się raz na 2-3 miesiace - jak rozwiązać problem wibrowania wraz z całą dokumentacją przekazało MPK Nowy Sącz i teraz fabryka przerabia właśnie na to rozwiązanie swoje produkty), z wymienionymi (lub ponownie pomalowanymi) poręczami bo łupiła się z nich farba i jeszcze długą listą usterek jak choćby rdzewiejące ramki okien, pękające łączniki poręczy, wypadające kontrolki i inne.
Inny patent który także został wdrożony dzięki zapleczu technicznemu MPK Nowy Sącz to zmieniony sposób ogrzewania miejsca pracy kierowcy (wcześniej trudno było powiedzieć, że w ogóle jest tam ogrzewanie). Cóż - Autosan wiele jeszcze musi się nauczyć bo na razie jest cienko. A co do testów to testowy 9LE który był w Nowym Sączu w lipcu 2010 zużywał dużo mniej paliwa niż seryjne wozy. Różnica wynosi około 30% :!: no a teraz NIEDASIE wgrać tego oprogramowania bo coś tam zmienili w konfiguracji... Ręce opadają.

Autosan SanCity 10LF tak więc jest na zastępstwo bo przy takich długich listach usterek wątpię by ktokolwiek skusił się na kolejne pojazdy tego producenta. Sam pojazd w porównaniu do 9LE i 12LE nosi miano postępu jak choćby przekonstruowane mocowania listew, nieco ulepszona kabina, przekonstruowane nadkola, ciekawy patent z drzwiami. Niedociągnięcia wciąż są - jak choćby osłony mechanizmów drzwi wykonane z plastikowch wytłoczek założonych częściowo na rzepach... Tak więc do pojazdu "testowego" powinno być wsadzone coś więcej - bo to, że autobus nie miał nawet kasowników no to już jest lekka przesada.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-07-29, 13:33

zanzar pisze:No bo Autosan nie ma 9LE którego mógłby dać to dali najbliższy temu pojazd.

A skoro 9LE po 1,5 roku eksploatacji przechodzą dość poważne naprawy no to znaczy, że jakość leży.
No, to właśnie dowodzi tego, że Autosan trzyma swój poziom. Poziom dna.
zanzar pisze:A co do testów to testowy 9LE który był w Nowym Sączu w lipcu 2010 zużywał dużo mniej paliwa niż seryjne wozy. Różnica wynosi około 30% :!: no a teraz NIEDASIE wgrać tego oprogramowania bo coś tam zmienili w konfiguracji... Ręce opadają.
Marketing :) Naciągnęli Was na zakup, a teraz mają Was w dupie.


Czekamy na opinie ekspertów do spraw Autosanów.

ppln

Post autor: ppln » 2012-07-29, 14:02

zanzar pisze:bo to, że autobus nie miał nawet kasowników no to już jest lekka przesada.
Nie do końca. Wiele miast ma swoje niekompatybilne z niczym innym systemy biletów elektronicznych wymagające montażu kasowników w każdym pojeździe, grunt żeby była jakaś czterożyłowa instalacja.

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2012-07-29, 14:35

OK, można tak to tłumaczyć ale instalacji też nie miał żadnej. Ponieważ pojazd w Nowym Sączu pozostanie na dłużej to MPK po pozwoleniu przeprowadziło w poręczach okablowanie oraz zamontowało kasowniki.

ppln

Post autor: ppln » 2012-07-29, 14:46

To jak nawet nie było instalacji to rzeczywiście żałosna pomyłka. Przecież to jest miejski autobus, to powinno mieć zainstalowane tyle kasowników ile drzwi.

A jak tam jakość wykonania? Nie świszczy po przekroczeniu 30 km/h, nie telepie się jak pięcioletni gniot, brzęczyk od awarii nie piszczy przy każdym naciśnięciu hamulca, a diody awarii na pulpicie nie przypominają lampek na choince w szczycie świątecznego sezonu? I poprawili wreszcie to skopane sterowanie drzwiami rodem z Jelcza?

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2012-07-29, 15:07

Jeździłem nim tylko chwile i tylko po zajezdni - na razie jest ok ale to autko dużo nie przejechało. Z wkurzających rzeczy to okno kierowcy które cały czas samo się zamyka i to z potężnym hukiem (problem rozwiązany patykiem) no i awarie drzwi co jakiś czas. Co jest wyraźnim postępem w porównaniu do 9LE to wydech wywalony na dach (nie ma zasłony dymnej podczas ruszania bo skierowany w dół wydech wzbijał tumany kurzu i piachu z ulicy co oczywiście skutkuje uwaleniem całego silnika i zapychaniem chłodnicy) oraz wreszcie podcięty zwis tylny - w 9LE wszystkie tyły są obrąbane bo auto przysiada podczas każdego zatrzymania (także na skrzyżowaniach) i często obrywa o krawężniki. Powinien klękać tylko na przystankach ale to też kolejna z rzeczy których w Autosanie NIEDASIE.

Nie odniosę się do gniotów bo tych autobusów u nas nie ma. Powiem tylko tyle, że porównując do używanych MANów NL223 które ostatnio kupuje MPK to Autosanowi jeszcze daleko.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-07-29, 19:00

Ooops. Ja chromolę. Dobrze Zanzar, że Napisałeś trochę prawdy o nowych Autosanach... coś czuję, że MPK chyba następnych autobusów z tej firmy nie zakupi, ale z drugiej strony w zasadzie każdy autobus ma jakieś większe lub mniejsze wady. :]

Może w końcu producentowi uda się na tyle poprawić Wasze M09LE, że nie będą sprawiały aż tyle problemów co dotychczas :cool:

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2012-07-29, 19:02

zanzar pisze:nie ma zasłony dymnej podczas ruszania bo skierowany w dół wydech wzbijał tumany kurzu i piachu z ulicy co oczywiście skutkuje uwaleniem całego silnika i zapychaniem chłodnicy)
Polecam Ci się przejechać za zimnym (abo za ciepłym w deszcz) Urbinem z wydechem na dachu... Sam już o mało nie zaparkowałem na nim.

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2012-07-29, 20:02

Coffee pisze:Polecam Ci się przejechać za zimnym (abo za ciepłym w deszcz) Urbinem z wydechem na dachu... Sam już o mało nie zaparkowałem na nim.
Pretensje o te dwa rozwiązania można mieć tylko do jak zawsze dostosowywanych na wyrost polskich przepisów, wprowadzonych pod przykrywką dostosowywania prawa do wymogów UE. Przepis mówi, że rura wydechowa nie może być poziomo na normalnej wysokości - albo pionowo w dół albo na dachu. Chore. I tutaj nie da się znaleźć dobrego rozwiązania.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2012-09-04, 17:07

Do Krakowa dotarł dziś M18LF, a M10LF od 2 dni zastępuje #DA105, który trafił do Autosanu na zmianę skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4015
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2012-10-07, 16:10

Autosan Sancity 12LF na prezentacji w Kalinigradzie:

http://transphoto.ru/photo/538037/

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-10-07, 18:20

Przy tej maszkarze to Autosan jest klasą samą w sobie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-10-07, 20:35

Rzeczywiście 12LF wyróżnia się w Kaliningradzie bardzo pozytywnie :P

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2755
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-10-08, 15:56

TLG pisze:Przy tej maszkarze to Autosan jest klasą samą w sobie.
Taka jakby podróbka Phileasa czy jak to się tam nazywa, dość niezły pomysł z tym mieli ale wykonanie dalej wschodnie...

Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 92
Rejestracja: 2009-02-23, 22:22
Lokalizacja: Jedna z wielu nad Wisłą

Post autor: Wojciech » 2012-10-08, 16:04

Jeszcze w tym jadowicie turkusowym kolorku...
Wolę hybrydę :D

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2755
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-10-11, 15:25

Ten turkusowy kolorek ma chyba połowa pojazdów KM na Białorusi ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4015
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2013-01-19, 12:21

Ciekawe dla kogo ten biały Autosan Sancity 10LF/12LF?

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2821

więcej zdjęć: http://www.sanok.pl/?c=mdAktualnosci-cm ... c-300-1415

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-01-19, 15:26

Może to jakiś kolejny pojazd przeznaczony do prezentacji ? ;)

ODPOWIEDZ