Nowe miejskie Autosany

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2013-09-17, 19:08

Autosan zaprezentował M09LE z silnikiem Euro6:
http://imageshack.us/a/img62/6261/fof4.jpg

Silnik Cummins ISB 4.5 E6 210B
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3993
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: Marcin_558 » 2015-06-24, 20:58

Autosan Sancity 10LF testuje się w mieście "Ojca Mateusza" w Sandomierzu w ZKMie ;)

http://phototrans.pl/14,760901,0,Autosa ... 20316.html
http://phototrans.pl/14,760902,0,Autosa ... 20316.html
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3993
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: Marcin_558 » 2015-11-05, 21:56

Autosan Sancity M18LF: Na hali w Autosanie wychodzi że od paru lat stoi szkielet przegubowca numer 2.

http://www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pos=-14637
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: J-31 » 2015-11-05, 22:39

Pewnie mieli jakieś plany i nadzieję na zbyt, ale przyszedł kryzys, brak zamówień i szkielet został :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3993
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: Marcin_558 » 2016-07-01, 20:19

Na Transexpo 2016 przywitamy Autosana Sancity 18LF Electric :)
Autosan odbija się od dna
Piątek, 17 czerwca 2016

Sanocki „Autosan” wygrał przetarg na dostawę autobusów dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie. To pierwsze zamówienie od momentu, kiedy fabryka ma nowego właściciela.

Po licznych zawirowaniach na przełomie ostatnich trzech lat, odsprzedaniu akcji przez ówczesnego właściciela – Grupę Sobiesław Zasada i postawieniu „Autosanu” w stan upadłości w grudniu 2013 r., kiedy Fabryka Autobusów „Autosan” w Sanoku stanęła na rozdrożu, powiało optymizmem. Załoga wcześniej musiała bronić się przed próbą wywiezienia maszyn produkcyjnych oraz wyprodukowanych autobusów. Udało się dzięki determinacji ludzi, którzy całe swoje życie zawodowe związali z tą fabryką. Wprawdzie syndyk w okrojonym składzie osobowym, korzystając z kredytów bankowych, wznowił produkcję, ale „Autosan”, znany wcześniej z produkcji m.in. autobusów, przyczep, podzespołów wagonów kolejowych czy specjalnych zamówień dla wojska, nie mógł spokojnie patrzeć w przyszłość. Kiedy wydawało się, że mimo determinacji załogi nie uda się stanąć na nogi, podczas kampanii wyborczej fabrykę odwiedziła kandydatka PiS na premiera Beata Szydło, zapowiadając – w przypadku wygranej – pomoc dla „Autosanu”. W marcu tego roku już jako szefowa rządu ponownie odwiedziła Sanok przy okazji podpisania umowy z nowym właścicielem, dotrzymując danego załodze słowa. Fabrykę Autobusów „Autosan” w Sanoku przejęło konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy z udziałem Skarbu Państwa należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej: Huta Stalowa Wola SA, PIT-Radwar SA z siedzibą w Warszawie oraz Grupa Kapitałowa HSW. Wkrótce padła deklaracja zarządu „Autosanu”, że głównym profilem działalności tej fabryki nadal będzie produkcja autobusów. Ponadto „Autosan” będzie kontynuował produkcję komponentów do pojazdów szynowych, produkcję wojskową oraz będzie świadczył szeroki wachlarz usług przemysłowych. Pierwszym wymiernym efektem przejęcia „Autosanu” przez konsorcjum jest wygrany przetarg na dostawę 15 małych autobusów (Sancity) dla MPK w Krakowie.

Jak powiedziała NaszemuDziennikowi.pl Ewa Latusek, przewodnicząca Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność” w Fabryce Autobusów „Autosan” w Sanoku, w rywalizacji o kontrakt wart ponad 14 milionów złotych „Autosan” pokonał firmę Solaris, a termin realizacji kontraktu to koniec sierpnia tego roku.

– Cieszymy się z tego zamówienia, bo mamy świadomość, że wcześniej nie było łatwo. Wciąż zresztą nie jest łatwo, bo choć produkcja jest kontynuowana, to rozwój fabryki i powrót po stagnacji na wcześniej zdobytą pozycję rynkową to proces, który musi trwać. Zdajemy sobie z tego sprawę, wierzymy jednak, że damy radę – podkreśla Ewa Latusek.

Dodaje, że po przejęciu przez PGZ prezes na spotkaniu z załogą powiedział bez ogródek, że należy się liczyć ze stratą na koniec tego roku, ale jest szansa, że w kolejnych latach będzie lepiej.

– Są plany, jest wizja i z produkcją musimy się dostosować do wyzwań, jakie stawia rynek – mówi przewodnicząca Ewa Latusek.

Jednym z elementów tego planu będzie nowy autobus z napędem elektrycznym, przegubowy, który ma być zaprezentowany w październiku na targach TransExpo w Kielcach – największym w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzeniu dla branży transportu zbiorowego.

„Autosan” wiąże też spore nadzieje z produkcją wojskową, która ma się rozpocząć w drugiej połowie 2017 r.

– Wszystko rozkręca się powoli. Na razie pracujemy, żeby odbudować dobre imię „Autosanu”. Optymistyczne jest również to, że fabryka przestała mieć problemy z materiałami do produkcji, które wcześniej wynikały z braku pieniędzy. Jeden kontrakt to jednak za mało, dlatego mamy nadzieję, że będą kolejne zamówienia – mówi Ewa Latusek.

Kiedy PGZ w kwietniu przejmowała „Autosan”, fabryka zatrudniała 296 osób. Teraz pracownicy wcześniej zwolnieni zaczynają wracać. Wracają konstruktorzy, pracownicy produkcyjni, którzy odeszli w ciągu kilku ostatnich lat. „Autosan” zatrudnia dziś już ponad trzysta osób.

– Jest porozumienie ze związkami zawodowymi, jest odpis na fundusz socjalny i po raz pierwszy od wielu, wielu lat są środki na koncie funduszu socjalnego. Mam nadzieję, że powoli wracamy do normalności – komentuje przewodnicząca zakładowej „Solidarności” w sanockim „Autosanie”.

Historia sanockiego „Autosanu” sięga 1832 r. Na przestrzeni lat wyrósł on na największy zakład motoryzacyjny w Polsce. Wystarczy wspomnieć, że w latach 70. ubiegłego stulecia z taśm produkcyjnych sanockiej fabryki zjeżdżało rocznie ok. czterech tysięcy autobusów, dwa tysiące furgonetek oraz ok. 40 tysięcy przyczep.

http://www.naszdziennik.pl/ekonomia-gos ... d-dna.html
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: J-31 » 2016-07-02, 16:38

Artykuł jest napisany w tonacji bardzo optymistycznej, ale trzeba pamiętać, że to może być celowe - chodzi o wizerunek firmy. Natomiast będą mieli problem ze zbytem, bo polski rynek nadal jest chudy - brak zamówień ze strony przewoźników. Autosan powinien rozglądać się i - podobnie jak SB&C - szukać nowych, zagranicznych, rynków zbytu, bo z polskich zamówień nie przeżyją ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: tantus » 2016-07-04, 08:57

J-31 pisze:Artykuł jest napisany w tonacji bardzo optymistycznej, ale trzeba pamiętać, że to może być celowe - chodzi o wizerunek firmy.
Dokładnie. Pamiętajmy, że to Nasz Dziennik, jedna z tub propagandowych partii obecnie rządzącej.
Zresztą, moim zdaniem autor coś pomieszał. Rozmawiałem na targach Silesia Komunikacja z jednym z przedstawicieli handlowych Autosanu i owszem, była mowa o autobusie z napędem elektrycznym, ale w I kwartale 2017 r.
="J-31"Natomiast będą mieli problem ze zbytem, bo polski rynek nadal jest chudy - brak zamówień ze strony przewoźników. Autosan powinien rozglądać się i - podobnie jak SB&C - szukać nowych, zagranicznych, rynków zbytu, bo z polskich zamówień nie przeżyją
Zgadza się. Autosan z resztą miał już całkiem nieźle rozwiniętą sprzedaż eksportową, ale po zmianie kierownictwa w 2010 r. całkowicie odpuścili temat, co było jednym z najpoważniejszych błędów.
"Chcę jednak wyraźnie podkreślić, że Wrocław zaspokaja na przyzwoitym poziomie większość potrzeb swoich mieszkañców. Dlatego nie zgadzam się z tezą, że zaangażowanie w Śląsk dzieje się kosztem innych ważnych dla wrocławian spraw." - Rafał Dutkiewicz w wywiadzie dla Gazety Wyborczej, 13.10.2013

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: J-31 » 2017-02-07, 22:56

Chyba coś pozytywnego zaczyna się dziać w Autosanie, bo najwyraźniej chcą powalczyć o kontrakt dla KM Łomianki. Na razie przysłali na testy M12LF.

:strzałka: http://www.wgkm.waw.pl/galeria/displayi ... p?pid=3366

KM Łomianki chciałoby kupić 4 szt. autobusów 12-metrowych - ciekawy jestem, czy Autosan wystartuję, po cichu liczę, że tak ;)

Czyżby Autosan "wracał do gry" i zaczął walczyć o klientów ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: TLG » 2017-02-08, 10:17

Mało prawdopodobne, że Łomianki chcą Autosana eksploatując flotę Solarisów.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3993
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: Marcin_558 » 2017-06-24, 15:00

Autosan wystawił pierwszy raz elektryczną wersje Sanicity 10,5LF Electric w przetargu w Środzie Śląskiej:

http://infobus.pl/autosan-sancity-10-5- ... 95849.html
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: J-31 » 2017-06-24, 15:34

... a na zdjęciu widać przód od Sancity 12LF CNG :diabeł:

Mam wrażenie, że Autosan dopiero pracuje nad prototypem "elektryka" ;)
Obrazek

Davos

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: Davos » 2017-07-04, 07:46

Często widzę kopcące autobusy, niech szybciej robią te elektryki :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: J-31 » 2017-12-28, 22:24

Coś pozytywnego zaczyna się dziać w sprzedaży (i produkcji) Autosanów. Dwa Sancity 12LF trafiły już do Siedlec.. a teraz dwa kolejne trafiły do Krakowa, kupił je Mobilis. Czekamy na więcej nowych autobusów :)
Obrazek

zbigniewnosacz12
Posty: 3
Rejestracja: 2018-01-23, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: zbigniewnosacz12 » 2018-01-23, 14:43

W Krakowie niebawem mają kolejne nowe Autosany się pojawić. I to z tego co słyszałem to jakiś większy przetarg był.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: J-31 » 2018-01-23, 18:16

zbigniewnosacz12 pisze:
2018-01-23, 14:43
W Krakowie niebawem mają kolejne nowe Autosany się pojawić. I to z tego co słyszałem to jakiś większy przetarg był.
Zgadza się, będą to Sancity 9LE, w ilości 10 sztuk....

:strzałka: http://forum.transportnews.eu/viewtopic ... &start=780

... Sugeruję czytać również ten temat, piszemy w nim o przetargach krakowskiego MPK, jest tam również link do artykułu ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: J-31 » 2018-03-09, 19:45

Autosan rozpoczął dostawy 10 sztuk Sancity 12LF do Rzeszowa. Pierwszy autobus już jest u przewoźnika no i ... zrobił na mnie mega wrażenie. Panowie w Autosanie zrobili z tego całkiem przyzwoity, naprawdę przyjemny dla oka autobus. Zresztą sami Zobaczcie :)

:strzałka: http://infobus.pl/pierwszy-nowy-autosan ... 03385.html

Spodobało mi się jego wnętrze. We wcześniejszych wersjach fotele w segmencie pomiędzy I-szymi a II-gimi drzwiami były ustawione tyłem do kierunku jazdy, teraz to uregulowano i jest jak w SU12III ;)

Taki mały szczegół - ta pozioma czarna linia łącząca blachy na zewnętrznym poszyciu - zmieniła dosyć pozytywnie odbiór wizualny pojazdu. Zrobił się tego całkiem fajny wozik, aż chciałoby się tym przejechać :)
Obrazek

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 497
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: NEO » 2018-03-10, 14:57

No nawet przyzwoici to wygląda i też zauważyłem, że tylne światła ma inaczej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: J-31 » 2018-03-10, 16:30

Nie tylko światła, sporo się zmieniło. Nie ma okienek w pasie nad okiennym i dodatkowo układ okien się zmienił ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2705
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: Marcin N » 2018-03-11, 10:25

Układ okien na plus, brak tych okienek tak samo. Ogólnie Autosan zrobił duży postęp. Ciekawe jak z jakością montażu, te od Aski które jeżdżą na 982 mimo, że testery trzymają się całkiem przyzwoicie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowe miejskie Autosany

Post autor: J-31 » 2018-03-23, 00:09

Uff, wreszcie się odkopałem ze zdjęć. Byłem dzisiaj na BUS EXPO (PTAK EXPO Warszawa), odbywały się tam targi i wielu producentów autobusów pokazało swoje najnowsze autobusy... a w tym Autosan S.A. ;)

Wśród pokazanych autobusów był najnowszy Sanciy 12LF. Oglądałem go i muszę przyznać, że zrobił się z tego super autobus. :)

Sporo w niego zainwestowali, sporo się zmieniło i powoli zaczyna to być autobus XXI wieku :)
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

Nie ma już tych górnych okienek... bo ich być już nie może. Jest inna zabudowa podsufitki, co widać na poniższym zdjęciu
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

A generalnie wnętrze jest teraz bardzo ładnie urządzone, szkoda tylko, że producent wybrał do pojazdu pokazowego taką brzydką tapicerkę, ale to i tak nic w porównaniu z tym co pokazał turecki Otokar... ale o tym nie w tym temacie
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

Pulpit VDO
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

Udało się producentowi nareszcie odpowiednio ustawić fotele w segmiencie pomiędzy I-II drzwiami, wcześniej stały tu fotele ustawione tyłem do kierunku jazdy. Teraz jest tak
:strzałka: https://hostmat.eu/images/85444435947510988422.jpg

Jedyne moje zastrzeżenie budzi lokalizacja gaśnicy - wg. mnie zostanie ona skopana przez siedzących pasażerów
:strzałka: https://hostmat.eu/images/08115710713643991296.jpg

Aczkolwiek Autosan nie jest jedyny, który znalazł tą lokalizację. Inni producenci również w tym miejscu zainstalowali gaśnice ;)

Na tylnym zwisie wciśnięto dwa fotele, trochę je tam widać ...
:strzałka: https://hostmat.eu/images/13446997810027885391.jpg

... i tylko te dwa fotele, bo generalnie szafa jest po obu stronach
:strzałka: https://hostmat.eu/images/13200347531857429352.jpg

Aż zastanawiam się co oni tam wstawili, że musi być taki układ, bo inni producenci jakoś inaczej to rozwiązali.

Okna już są po nowemu...
:strzałka: https://hostmat.eu/images/79195683117675091584.jpg
... i generalnie wyszło mu to wszystko na "plus".

Tyle zdjęcia. A jak się tym jeździ ? To warto byłoby sprawdzić. Planuję być w Krakowie, tam Mobilis otrzymał nowe Sancity 12LF, może uda mi się na nie trafić, chociaż te krakowskie jeszcze to była wersja "poprzednia", ale produkowana teraz ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ