Wszystko o Autosanie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Nie Przecież tu nie chodzi o autobusy miejskie, a o używane międzymiastowe. Teraz w PKSach kupuje się albo nowe Sprintery albo używane normalnych rozmiarów.
Wątpię, czy gdyby zabronić sprowadzania używek rzuciliby się na Autosany, choćby i siódme wcielenie hadziewiątki
Amalio pisze: I gdyby właśnie Autosan nie zaczął produkować miejskich, to na pewno ta marka już by nie istniała.
Coś kojarzy mi się to z Jelczem, czyli mam złe przeczucia

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:Wątpię, czy gdyby zabronić sprowadzania używek rzuciliby się na Autosany, choćby i siódme wcielenie hadziewiątki
Ale ja nie mówię, że to by się udało. Ja tylko mówię o co im się rozchodzi.
To, przynajmniej jak dla mnie oczywiste, że Autosan nie byłby żadnym pretendentem do zgarniania zamówień.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Przede wszystkim politykę sprzedaży muszą na nowo uruchomić i wprowadzić do oferty jeszcze jeden silnik, żeby móc szerzej zaistnieć (powiedzmy coś w granicach 9-11 l) w segmencie pojazdów miejskich. Ból Autosan polegał na tym, że ona w praktyce nie istnieje, tudzież opierała się ona na dziwnie rozumianym szczęściu. Bo gdyby była to co rusz byśmy słyszeli o kolejnych zamówieniach (nawet jeżeli miałyby to być malutkie po parę sztuk). A tak cisza w eterze. Jak zliczymy wszystkie ich wtopy i pauzy od początku 2010 roku to przepuścili sobie jak nic portfel zamówień na przynajmniej 200-230 wozów miejskich do końca przyszłego roku. Koronnym przykładem tak bezmyślnej polityki było przegięcie w postaci M12LF droższego od Citaro (Warszawa, 36 solo) czy rzeszowska wtopa z 2 miejscami pasażerskimi za dużo.
A dr Gaik swoim wybielonym oświadczeniem sytuacji znacząco nie zmieni.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Wydźwięk tego artykułu trochę przypomina mi dowcip "Ojczyzna nasza znalazła się nad przepaścią. Zrobiliśmy więc duży krok do przodu"
NMSP

mickam

Post autor: mickam »

„Wdrażamy program restrukturyzacji..." - wywiad z Dyrektorem Generalnym Autosan S.A.
http://truckfocus.pl/nowosci/6841/wdra% ... autosan-sa

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Zamówienia na autobusy międzymiastowe w I kw. br

I kwartał 2013 r. w porównaniu do lat poprzednich obfituje w zamówienia na międzymiastowe autobusy AUTOSAN. Częściowo zamówienia wynikają z wygranych przetargów np. Gminy Magnuszew, Baranów, Krzęcin, Płoty, Choszczno, PKS Łomża, WORD Kielce, a także składane są w naszej firmie z tzw. „wolnej ręki”. Popularnością cieszą się takie autobusy jak: LIDER 9, GEMINI i LIDER 10 w wersji przystosowanej do nauki jazdy i szkolenia kierowców.
Mamy nadzieję, że polski rynek autobusów międzymiastowych wreszcie zanotuje wzrost sprzedaży nowych pojazdów, a wynik z roku poprzedniego, który był najgorszy na przestrzeni ostatnich 10 lat zostanie zdecydowanie poprawiony.

http://www.autosan.eu/pl/aktualnosc/110 ... -w-i-kw-br
------------------------------
Autosan łapie drugi oddech, wyprzedza zamówienia, a już są kolejne

Ostatnie autobusy dla Rzeszowa czekają na odbiór na linii produkcyjnej w sanockiej fabryce. Choć Autosan na ich zrobienie miał czas do lipca, to zdążył przed terminem. Na szczęście tym razem nie powtórzy się sytuacja z ubiegłego roku, kiedy sanocki zakład nie wywiązał się z terminowego zamówienia dla Lublina i musiał płacić wysokie kary.

Tym razem obejdzie się bez kar

W ubiegłym roku Autosan produkował dla lubelskiej komunikacji miejskiej 20 krótkich, około 9-metrowych autobusów. Pojazdy miały trafić do zakładu we wrześniu, ale termin się opóźnił. Fabryka z powodu problemów finansowych i długów na czas nie otrzymała zamówionych części i ostatecznie autobusy trafiły do Lublina w listopadzie. Na Autosan została wtedy nałożona kara ponad 1 mln zł. Teraz sytuacja znacznie się zmieniła. Sanocki Zakład wygrał przetarg na produkcję pojazdów dla Rzeszowa, a zamówienie zostało zrealizowane przed czasem. Pierwszy pojazd trafił do stolicy Podkarpacia jeszcze w styczniu, kolejne 7 w lutym, a ostatnie 12 sztuk czeka gotowe na odbiór. - Z produkcją tych autobusów mieliśmy czas do lipca, jednak Miasto Rzeszów poprosiło nas o ich szybsze wykonanie. Nie było z tym żadnego problemu. Zmobilizowaliśmy siły i udało się. Mamy nadzieję, że Rzeszów odbierze je w najbliższych dniach, ponieważ w produkcję pojazdów włożyliśmy swoje pieniądze i tak jakby „zamroziliśmy” fundusze. Liczymy, że jeszcze w tym tygodniu rozstrzygnie się kwestia tego, kiedy będziemy mogli przekazać autobusy do MPK i liczyć na zapłatę za nie – wyjaśnia Franciszek Gaik, Prezes Autosanu. Wygrany rzeszowski przetarg opiewa na kwotę 13 mln ł.

Następne autobusy czekają w kolejce

Pierwszy kwartał tego roku w porównaniu do lat ubiegłych jest dla Autosanu optymistyczną prognozą. Zakład jak na razie realizuje na czas wszystkie zamówienia. Fabryka wygrała także kilka przetargów na produkcję międzymiastowych autobusów i jeśli wszystko pójdzie do tej pory, to jest szansa, że uda się zrealizować założony wcześniej program rozwojowy. Rzeszowskie autobusy to dopiero początek. Autosan ma już zamówionych kolejnych 52. Nowoczesne autobusy trafią m.in. do. Gminy Magnuszew, Baranów, Krzęcin, Płoty, Choszczno, Lublin, Łomża i Kielce. - Na bieżąco przyjmujemy także tzw. zamówienia z „wolnej ręki”. Produkujemy także z wojskiem oraz producentami pojazdów szynowych. Wytwarzamy m.in. elementy kabin lokomotyw, nadwozia tramwajowe czy nadwozia dla szynobusów. Mamy nadzieję, że polski rynek autobusów międzymiastowych wreszcie zanotuje wzrost sprzedaży nowych pojazdów – mówi Franciszek Gaik, Prezes Autosanu.

¬ródło: isanok.pl

sphinx

Post autor: sphinx »

Mają zrobić 52 kolejne czyli wychodzi na to, że oprócz Rzeszowa. Czyli w tym roku, z Rzeszowem - 72. Ciekawe komu aż tyle bo minus 10 do Lublina to zostaje 42. W Polsce wygrywali przetargi po 1-2 sztuki, czyżby eksport?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Może ja mam coś ze wzrokiem, ale z tego artykułu wnoszę, że te "52" to chodzi o wszystko nie tylko Sancity, ale również autobusy z rodziny Liderów i innych ;)

sphinx

Post autor: sphinx »

Ale 42 sztuki to wciąż sporo. W przetargach wygrali góra połowę. Reszta to zamówienia z wolnej ręki czy eksport?

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Pewnie szwedzkie lidery...;)

sphinx

Post autor: sphinx »

Aż tyle? Nie wiedziałem, że ten kierunek aż tak odżył.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

To jedynie moje wolne spekulacje, w które to sam szczerze wątpię...;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

A czy Autosan robi w dalszym ciągu zabudowy busów :?:
Jeśli tak, to one pewnie podbijają mocno liczbę zamówień.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Na stronce nie mają takich pojazdów w ofercie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Auper pisze:Na stronce nie mają takich pojazdów w ofercie.
No wiem, dlatego pytam...

mickam

Post autor: mickam »

Mi się wydaje, że od prezentacji na Transexpo 2008 Sprintera z zabudową Autosana wypuścili kilka sztuk i tylko na rynek szwedzki i to tyle. Tak to tylko Wetlinę robią na podwoziu Mercedes Benz Vario. Ale może ktoś bardziej zorientowany w sprawach sanockiej fabryki się wypowie są to tylko moje domysły.

p.s. znowu działa zaktualizowana strona internetowa o historii fabryki Autosan
http://autosan.w8w.pl/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wydaje mi się, że zabudowywanie busów mogłoby im się opłacać.
A strona po bardzo pobieżnym przejrzeniu wydaje się być bardzo interesująca, polecam. Wiedzieliście np. to, że pewna sanocka rodzina oprócz malowania obrazów i tłumaczenia Monty Pythona odpowiedzialna jest m. in. za powstanie Autosanu?
Obrazek

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Pięknie wyglądają. Stoją w rzędzie i błyszczą w słońcu – osiem nowiutkich autobusów, wydaje się jakby tylko czekały na swoich pasażerów. Kolejne cztery też są już prawie gotowe. To piękny widok, szczególnie dla ludzi od lat związanych z produkcją autobusów. Niestety dla nas, dla Spółki AUTOSAN stanowią poważny problem. Te nowoczesne, pomarańczowo-srebrne SANCITY 10LF są wynikiem realizacji kontraktu zawartego z Zarządem Transportu Miejskiego w Rzeszowie na dostawę 20 sztuk autobusów przeznaczonych do komunikacji miejskiej. Pierwsze 8 sztuk już przewozi pasażerów przemierzając ulice stolicy Podkarpacia. Przecież to dla nich zostały wyprodukowane.

AUTOSAN poważnie potraktował prośby zgłaszane przez Rzeszów i kolejne 12 autobusów przygotował do odbioru wcześniej niż to wynika z warunków zapisanych w kontrakcie. Wydawało się, iż obydwu Stronom zależy, aby Rzeszowianie jak najszybciej mogli korzystać z komfortowych, ekologicznych, wyposażonych we wszelkie udogodnienia pojazdów. Autobusy posiadają np. klimatyzowane wnętrza, co nie jest bez znaczenia przy rozpoczynających się obecnie upałach. Tym trudniej nam zrozumieć, dlaczego AUTOSAN nie może ich dostarczyć wcześniej. Stan taki dodatkowo spowodował komplikacje finansowe dla naszej fabryki. Zamrożone środki blokują naszą płynność finansową, a to z kolei prowadzi do powstawania trudności w bieżącym, normalnym funkcjonowaniu firmy. Wyprodukowanie 12 sztuk autobusów wymaga naprawdę sporych nakładów od każdego producenta.
W ubiegłym roku mieliśmy pewne problemy z terminowością dostaw naszych produktów. Tym razem sytuacja jest odwrotna: staramy się przyśpieszać terminy ich produkcji oraz dostaw do naszych Odbiorców, a mimo to napotykamy na niespodziewane trudności.

Autobusy stoją i czekają – gotowe do wyjazdu na ulice i świadczenia usług do jakich są przeznaczone, wykonane z największą starannością i dużym zaangażowaniem przez naszych pracowników. ¯al patrzeć mając świadomość, że już teraz mogłyby dobrze służyć mieszkańcom Rzeszowa, poprawić ich komfort podróżowania, a my moglibyśmy stabilnie realizować posiadane zamówienia.
Chcieliśmy pomóc…
:strzałka: http://www.autosan.eu/pl/aktualnosc/115 ... my-problem

Ręce opadają... :mruga: Co to w ogóle jest za wyrzut? Typowe myślenie firm zakorzenionych w "dawnych czasach świetności", zupełnie jak niektóre PKSy. Wieczne pretensje o własną nieudolność chyba... :wall:

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Ja wiem? Gdzieś czytałem, że Rzeszów faktycznie chciał te autobusy dostać szybciej, a teraz nie chcą ich odbierać...

marekJG

Post autor: marekJG »

No pewnie, że chciał. Zresztą media nawet podawały, że urzędnicy naciskają na przyspieszenie dostaw. pytanie po co, skoro i tak terminy odbioru nie zostaną przyspieszone?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”