Wszystko o Autosanie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Coś nie nastraja mnie to optymistycznie.

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały »

Nowy właściciel nie wiadomo skąd, nowi klienci nie wiadomo skąd. W sumie to nic nie wiadomo. ¯adnych konkretów czyli wygląda to po prostu na robienie ludziom złudnej nadziei...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »


Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Ciekawe co teraz Zasada przejmie aby to zniszczyć.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Zasada tylko przedłużył nadzieję. Myślisz, że kto inny by to przejął to by było lepiej?

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

Zasada tylko przedłużył nadzieję. Myślisz, że kto inny by to przejął to by było lepiej?
Oczywiście, że tak. Autosan miał przed sobą całkiem dobre perspektywy, trzeba mu tylko było zapewnić dobre zarządzanie i sprawnych managerów. Jak to jest, że takim firmom jak Solbus, AMZ, Solaris, SOR, Pesa, Newag opłaca się produkować środki transportu publicznego a przy tym przeznaczać sporo środków na badania i rozwój, a jeszcze na tym wszystkim sporo zarabiać? Tylko Zasadzie się nie opłaca. Faktem jest, że Zasada wykończył już drugiego polskiego producenta autobusów. Przypadek?
Czego menedżerowie Zasady nie dotkną, bankrutuje (nawet na kolei linowej w Świeradowie Zdroju nie potrafią zarobić. Wszyscy inni potrafią, tylko Zasada nie. Przypadek?

Najlepszym przykładem, że z Autosanu da się zrobić dobrze prosperującą firmę jest Solbus. Firma powstała na bazie Kujawskich Zakładów Napraw Autobusów i ledwo przędła, aby w 2003 r. zbankrutować. Po przejęciu przez Blue Line firma odżyła, stworzyła własne konstrukcje, a ostatnio ma coraz więcej sukcesów (chociażby wygrane przetargi w stolicy). Da się? Da się.

Kolejne przykłady to właśnie Pesa i Newag - jeszcze parę lat temu były to upadające ZNTKi, którym nikt nie dawał szansy na przetrwanie. Tymczasem Pesa (d. ZNTK Bydgoszcz) jest jednym z największych producentów tramwajów w Europie. Można? Można.

Takich przykładów jest znacznie więcej. Potrzebne jest po prostu dobre zarządzanie. Tymczasem mam wrażenie, że w Autosanie było coraz gorzej, kiedy Zasada zaczął się mieszać w wyznaczanie zarządu. Dopóki był prezes Wyżycki, firma inwestowała w rozwój, a spadki sprzedaży na rynku krajowym bilansowała rosnącym eksportem. W ostatnich dwóch latach eksport spadł prawie do zera.

Dlatego życzę Autosanowi przetrwania i przede wszystkim dobrego inwestora, który zapewni know-how w zakresie zarządzania i przyniesie ze sobą dobrych menedżerów. Ponoć fabryką interesuje się WISS (Wawrzaszek Inżynieria Samochodów Specjalnych). Myślę, że to by była dobra partia dla Autosanu. Trzymam kciuki, żeby się udało!

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

tantus pisze:Autosan miał przed sobą całkiem dobre perspektywy, trzeba mu tylko było zapewnić dobre zarządzanie i sprawnych managerów
A co nie ma przed sobą całkiem dobrych perspektyw, jeśli itd.?

solaris150

Post autor: solaris150 »


Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały »

Widać, że ten syndyk ma jaja, wie czego chce, ale co z tego, że wznowią produkcję skoro i tak nie będzie nowych zamówień. A co za tym idzie nie będzie kasy dla pracowników :|

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Zwłaszcza, że do startu w przetargach dopuszcza się firmy bez ciężaru pt. upadłość. Znów fortel, który uratował Solbusa?

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały »

To pytanie do mnie?? Chodzi mi po prostu o to, że sam syndyk nie uratuje Autosana, nie załatwi mu nowych kontraktów. Do tego potrzebni są fachowcy, których w Autosanie brakuje. Nie wiem czy nowy właściciel coś w tej materii zmieni, ale życzę powodzenia :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Biały pisze:To pytanie do mnie??
Raczej pytanie retoryczne. Pewnie nie wie tego teraz nawet sam pan syndyk.

solaris150

Post autor: solaris150 »

Ja tam jestem dobrej myśli, Autosany to przecież solidne autobusy. Jest oświadczenie syndyka : http://www.isanok.pl/aktualnosc/id12773 ... a-do-pracy :)

I zobaczcie, teraz rządzi tym Syndyk i da się a banda wyżeraczy nie podołała ;)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Nie zdziwię się jak syndyk tylko wznowił produkcje aby samemu trochę kasy pociągnąć dla siebie i za miesiąc/dwa znowu wszystko padnie.

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały »

Cieszy, że wznowili produkcję, tylko pytanie na jak długo :?:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

solaris150 pisze:Autosany to przecież solidne autobusy
Eee tam.
solaris150 pisze: Jest oświadczenie syndyka
Ja oświadczam, że każdy pracownik Autosanu dostanie te obiecane sto milionów i wymienią mu to na poczet królów polskich po normalnym kursie.

solaris150

Post autor: solaris150 »

pmaster@ a jeździłeś kiedyś Autosanem na miejscu kierowcy? Autosan ma szansę i od wszystkich pracowników będzie zależało czy ją wykorzystają.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tyle, że coraz więcej firm rozumie już, że komunikacja autobusowa jest dla pasażerów a nie dla kierowców i kolejne mutacje dziewiątek się już tak dobrze nie sprzedają, nawet PKS Poznań przestawił się z klepania H9 i zakupu nowych autobusów polskiej produkcji na używki z zagranicy.

sphinx

Post autor: sphinx »

Biały pisze:Cieszy, że wznowili produkcję, tylko pytanie na jak długo :?:
Do listopada - wtedy jest termin oddania zamówionych autobusów. Potem znowu stop. Nowych zamówień dla bankruta raczej nikt nie da, a Autosan nawet za życia miał problem z ich zdobywaniem.

solaris150

Post autor: solaris150 »

Ja tam więżę że Autosan podoła, wierzę w nich, wierzyłem że solbus się podniesie i pomału się to udaje. Więc Autosan głowa do góry i do przodu a będzie dobrze. Teraz tak każde przedsiębiorstwo by mogło zamówić po 2 sztuki minimum to z kopyta by fabryka powstała na stabilne nogi, ale to nie polskie żeby pomagać polskim zakładom jak mają problemy, a szkoda...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”