Wszystko o Autosanie
Jordania to dobry kierunek. Nie żeby mi zależało na Autosanie, bo mi nie zależy, ale tym niemniej Półwysep Arabski to teraz chłonny Rynek, a oprócz ZEA nikt za bardzo nie przejmuje się aż tak bardzo jakością czy marką. A że kupują chińszczyznę, to zakup takich Autosanów będzie dla nich jakimś krokiem naprzód. Więc biznesowo dla nowych właścicieli wygląda to obiecująco. Mają szansę na sukces.
http://www.autosan.eu/pl/produkty/46/ar ... e-z-oferty
W ofercie Autosanu pojawiły się pewne zmiany. Wycofano z produkcji Wetlinę, co jest rezultatem końca produkcji Mercedesa Vario. Do widzenia powiedziano 13 i 15 metrowym Euroliderom, chociaż i tak te wersje od dłuższego okresu nie znajdowały nabywców.
W ofercie Autosanu pojawiły się pewne zmiany. Wycofano z produkcji Wetlinę, co jest rezultatem końca produkcji Mercedesa Vario. Do widzenia powiedziano 13 i 15 metrowym Euroliderom, chociaż i tak te wersje od dłuższego okresu nie znajdowały nabywców.
Przecież są Lidery 9.Amalio pisze:Wycofali też szkolnego Trampa. Kto teraz będzie dostarczał Gimbusy?
http://www.autosan.eu/pl/aktualnosc/134 ... ks-w-lomzy
Trochę trąci propagandą.Autobusy opuszczające mury fabryki to najlepszy dowód na to, że zgodnie z deklaracjami Syndyk, który od 7 października br. kieruje działalnością AUTOSAN S.A. zamierza kontynuować produkcję Spółki, zarówno w zakresie autobusów, jak i innych wyrobów.
A mogę wiedzieć do czego odnosi się Twój komentarz, bo jakoś nie nadążam Nowych gimbusów nikt nie produkuje.ppln pisze: A tu są jakieś specjalne wymagania? Operator nie może kupić jakichś O407, czy (na bogato) U12LE czy Citaro Ue?
A tym bardziej nikt nie kupi niczego "na bogato".
Ta, marketingowa. Przecież to była przedpotopowa wersja jeszcze z oknami w uszczelkach. Najprostsza, produkowana tylko i wyłącznie na potrzeby szkół, a nie żaden marketing.Kędzior pisze:Przecież to tylko wersja marketingowa była
Ostatnio zmieniony 2013-11-10, 22:59 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
No to teraz tą "najprostszą" wersją będzie Lider 9 a miejsce "topowego" modelu w tej klasie zajmie Eurolider 9 Eco Naturalna kolej rzeczy.Amalio pisze:Ta, marketingowa. Przecież to była przedpotopowa wersja jeszcze z wklejanymi oknami. Najprostsza, produkowana tylko i wyłącznie na potrzeby szkół, a nie żaden marketing.
I nie rozumiem istoty problemy w tym rzekomym braku modelu szkolnego autobusu, skoro to i tak autobusy te są doposażane tak jak sobie zamawiający zażyczy. A jakaż będzie to różnica pomiędzy Liderem 9 zamówionym przez gminę, który w środku będzie wyglądał tak samo jak dawny model Trampa, lecz w przeciwieństwie do niego nie będzie miał plakietki, że to specjalna wersja dla szkół?
Ale czy Ty rozumiesz, że na dzień dzisiejszy, to jest dziesiąty listopada 2013 takiej wersji NIE MA i takiego autobusu nie kupisz, bo i nikt nie będzie nawet zainteresowany jego wytworzeniem lub pochłonie to spore ilości pieniędzyKędzior pisze:
I nie rozumiem istoty problemy w tym rzekomym braku modelu szkolnego autobusu, skoro to i tak autobusy te są doposażane tak jak sobie zamawiający zażyczy. A jakaż będzie to różnica pomiędzy Liderem 9 zamówionym przez gminę, który w środku będzie wyglądał tak samo jak dawny model Trampa, lecz w przeciwieństwie do niego nie będzie miał plakietki, że to specjalna wersja dla szkół?
To nie jest tak, że Pan Miecio jebn** jednego Lidera na pomarańczowo i będzie gimbus. Mnóstwo papierkowej roboty, dokumentacje, homologacje.
Owszem, może ktoś będzie zainteresowany, ale nie dość, że bazowy autobus będzie droższy, to dodatkowo cena będzie zawyżona przez takie jednostkowe zamówienie na specjalną wersję. Więc przydałby się zamawiający pod postacią MENu który by był zainteresowany zakupem dużej partii autobusów.
Powód wycofania Smyka z oferty jest oczywisty - nowe normy emisji spalin. Uznano zapewne, że modernizacja starej konstrukcji jest nieopłacalna. Ponadto w obecnej sytuacji w ogóle nie można oczekiwać, że Autosan będzie zainteresowany produkcją gimbusów. Teraz skupiają się na przetrwaniu, więc pierwszeństwo będą miały projekty które umożliwią postawienie zakładu na nogi. Więc pytanie czy przed ogłoszeniem upadłości w dziale projektowym była już opracowywana wersja nowego gimbusa i na jakim etapie była i czy obecnie ktoś tam w ogóle pracuje.
Czy gmina/operator musi do przewozu dzieci kupować jakiś specjalny autobus czy wystarczy zwykła używka z zachodu. Bo jeśli wystarczy używka to nikt (przy niewielkich potrzebach, nie przy jakimś resortowym zamówieniu na zylion sztuk, ale wtedy dowolny producent może coś wymyślić - Solaris jest całkiem elastyczny i ma gotową wysokopodłogową konstrukcję lokalną) w nic nowego pakować się nie będzie, a już zwłaszcza w Autosana.Amalio pisze: A mogę wiedzieć do czego odnosi się Twój komentarz, bo jakoś nie nadążam
Ja naprawdę nie wiem o czym Ty chcesz dyskutować, bo jakbyś nie zauważył spora część gimbusów jest kupowana jako pojazdy nowe. Tak do tej pory było, więc brak dostawcy takiego pojazdu to jednak jest istotny problem. Więc nie wiem po co to filozofowanie jakie to używki nie są. Gminy chcą kupować nowe, więc zdałoby się żeby ktoś mógł im to dostarczyć.ppln pisze: Czy gmina/operator musi do przewozu dzieci kupować jakiś specjalny autobus czy wystarczy zwykła używka z zachodu.
Równie dobrze można sobie zadać pytanie po co w ogóle kupować nowy autobus jakiejkolwiek klasy skoro wszystko można ściągnąć z zachodu. Także nie wiem po co prowadzisz dyskusję w tę stronę.
No i co - Solaris jest w stanie konkurować cenowo czy też kosztami eksploatacyjnymi To by była zdecydowanie najgorsza opcja z krajowych producentów.ppln pisze:Solaris jest całkiem elastyczny i ma gotową wysokopodłogową konstrukcję lokalną)
Jakoś do tej pory się pakowali, więc w czym problem Kiedyś Tramp też był kosmicznie zaawansowaną konstrukcją w porównaniu z Kleksem na bazie H9. Więc czemu nikt nie miałby się pakować w Lidera 9 w wersji szkolnej. Problem tylko polega na tym, że takiego autobusu nie ma.ppln pisze: w nic nowego pakować się nie będzie, a już zwłaszcza w Autosana.
Widzę Amalio, że masz jakiś uraz dotyczący Autosanu, ewentualnie użytkowników tego forum
Raczej dla Autosanu nie będzie problemem skompletowanie "szkolnego" wnętrza do Lidera 9 i psiknięciem go na pomarańcz. SIWZ układa zamawiający, a producent musi się z niego wywiązać (teoretycznie ). Kolejna sprawa - teraz każde zamówienie dla sanockiej fabryki jest na wagę złota, nie oszukujmy się.
Raczej dla Autosanu nie będzie problemem skompletowanie "szkolnego" wnętrza do Lidera 9 i psiknięciem go na pomarańcz. SIWZ układa zamawiający, a producent musi się z niego wywiązać (teoretycznie ). Kolejna sprawa - teraz każde zamówienie dla sanockiej fabryki jest na wagę złota, nie oszukujmy się.