Wszystko o Autosanie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Lopez

Post autor: Lopez »

W sumie tylko plany budowy autobusu elektrycznego można uznać za nowość. Szkoda, że brak jakichkolwiek konkretów.
Natomiast co do zapodanego przez kol. Bikera tekstu dot. oferty Autosana na rynek angielski, to wygląda to dosyć ciekawie. Jakość autobusu została oceniona dobrze, natomiast zastrzeżenia są zbieżne z tymi, które były podnoszone na KMG tj. głównie konieczność dopracowania wyglądu autobusu...

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Aktualności AUTOSAN S.A. – listopad 2009


- Pierwsze 7 sztuk autobusów miejskich AUTOSAN M09LE Sancity 9 o długości 9 m
z silnikami Cummins Euro 5 zostały przekazane do MPK Kraków, a kolejne 3 do PKS
Grodzisk Mazowiecki. Poza tym do PKS Grodzisk Maz. trafiły 2 szt. innych autobusów
miejskich produkowanych w Sanoku : H7-20MB Solina City.
- W wyniku wygranego przetargu AUTOSAN S.A. dostarczył 10 autobusów A0909L Tramp
do PKS Częstochowa.

- Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej z Lublina odebrał autobus międzymiastowy
A0808T Gemini. Jest to juz drugi autobus tego typu, który będzie eksploatowany przez
służbę więzienną.

- Spółka ¯aranin ¯ary zakupiła 5 szt. międzymiastowych autobusów wyprodukowanych
w AUTOSAN S.A. : 3 szt. H7-10MB Solina oraz 2 szt. A0909L Tramp.

- Kolejne pojazdy AUTOSAN zostały wyeksportowane na rynek szwedzki i brytyjski.
Do Szwecji trafiło 4 autobusy A12.13CLE z nowej międzymiastowej rodziny o wspólnej
nazwie EUROLIDER, natomiast do Anglii 5 szt. A1012T Eagle do ruchu lewostronnego.

- We wrześniu i październiku 2009 miała miejsce krajowa i zagraniczna premiera nowego
miejskiego, niskowejściowego autobusu AUTOSAN M12LE z rodziny Sancity. Autobus
ten o długości 12 m wyposażony został w silnik Cummins Euro 5 EEV, automatyczną
skrzynię biegów ZF Ecolife, 110 miejsc pasażerskich. We wrześniu autobus został
zaprezentowany na targach TRANSEXPO w Kielcach. Na stoisku firmy AUTOSAN
oglądać można było również premierowy autobus do komunikacji międzymiastowej
A12.12C Eurolider 12 o długości 12 m z silnikiem Cummins Euro 5 i mechaniczną skrzynią
biegów ZF, oraz miejski autobus M09LE Sancity 9.

- W październiku zagraniczna premiera autobusu M12LE Sancity 12 odbyła się na targach
BUSWORLD w Kortrijk, w Belgii. AUTOSAN S.A. po raz pierwszy uczestniczył w tych
największych w Europie targach autobusowych, w trakcie których nawiązanych zostało
dużo interesujących kontaktów z potencjalnymi klientami, przedstawicielami
dostawcami. Poza M12LE zaprezentowany tam został niskowejściowy autobus
międzymiastowy A12.13CLE Eurolider 13 eksportowany obecnie do Szwecji.

http://etransport.pl/wiadomosc,9843,akt ... _2009.html

Lopez

Post autor: Lopez »

Cieszy szczególnie te 5 sztuk eagle sprzedanych do UK. Jak widać tramp wciąż jest bezkonkurencyjny.
BTW: a nie wystarczyłoby podać link? Teraz będziemy wszyscy przeklejać na forum wiadomości ze wszystkich dostępnych stron i serwisów informacyjnych, hmm?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Moim zdaniem lepiej jest przeklejać niż linkować.

biker

Post autor: biker »

Zmiany na stołkach w Autosanie. Ciekawe jak to się skończy...
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /666821739

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

No to bardzo niepokojąca informacja. Zwłaszcza, że to właśnie Prezesa Wyżyckiego kojarzyłem ze "świeżą krwią" w zarządzie firmy oraz rozpoczęciem ekspansji rynkowej i przyspieszenia rozwoju technicznego w Autosanie. Czy wiadomo coś o przyczynach tej decyzji i kim jest p. Kaczmarczyk? Na miejscu załogi Autosanu nie liczyłbym, że Zasada firmie w czymkolwiek pomoże. Generalnie ten właściciel raczej stara się przeszkadzać swoim firmom w rozwoju, niż pomagać, o czym mogliśmy się przekonać patrząc na to, co działo się w Jelczu.
A tak sobie teraz skojarzyłem, że niedawno podpisywana była umowa na produkcję w Autosanie kadłubów tramwajów dla Solarisa. I ze strony Autosanu tę umowę podpisywał nie prezes firmy, ale sam S. Zasada. I zaświtała mi taka myśl: może S. Zasada i K. Olszewski porozumieli się, że Autosan będzie produkował te kadłuby dla Solarisa w zamian za wycofanie się z planów wejścia w segment autobusów miejskich? Zarząd mógł nie chcieć się na to zgodzić i dlatego został odwołany... Ale to tylko moje domysły. W każdym razie, uważam że najwyższy czas, aby Autosan zyskał nowego właściciela, który będzie dbał o interesy firmy...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Właściwie twoje przypuszczenia trzymają się kupy. Ale czy aby na pewno jest tak, że Autosanowi bardziej opłaci się "cyrograf" z Solarisem szkielety na tramwaje za miejskie autobusy (bądź co bądź wielomilionowy rozwijający się rynek nie tylko w Polsce)? Ponadto czy taki "cyrograf" w Autosanie nie byłby już działaniem na szkodę spółki? Zwłaszcza, że Autosan poniósł już wydatki przy opracowywaniu nowej rodziny Sancity.

maly_miki

Post autor: maly_miki »

No tu ale idziecie szerokim frontem. Czy to nie za daleko idące domysły? Jak na razie to Solaris ma podpisaną umowę na 40 tramwajów. Z punktu widzenia Autosana jest to 200 wagoników - pewnie góra pół roku. No to chyba mając to na uwadze trudno się spodziewać, że Autosan podniesie ręce do góry i powie - "proszę bardzo. zostawiamy wam rynek autobusów miejskich". Słusznie zauważył TLG, że Autosan poszedł w opracowywanie nowej rodziny autobusów, więc taki "cyrograf" byłby obecnie zupełnie bez sensu. Chyba, że sprzedaliby ten projekt, ale to już chyba kompletna fikcja... Zobaczymy w przyszłości czy współpraca Autosan-Solaris będzie miała miejsce przy następnych kontraktach, czy też skończy się po kontrakcie dla Poznania.

Lopez

Post autor: Lopez »

Na zmiany właścicielskie w Autosanie bym nie liczył. Zasada sprzedaje swoje spółki dopiero, gdy splajtują albo są na granicy plajty. Na razie udało mu się "załatwić" Jelcza i Stara.
Miejmy nadzieję, że o strategicznych decyzach w spółce decydować będą tylko względy ekonomiczne, bo - jak zauważył TLG:
TLG pisze:Ponadto czy taki "cyrograf" w Autosanie nie byłby już działaniem na szkodę spółki?

graale

Post autor: graale »

Gdyby ktoś chciał poczytać wywiad z nowym prezesem zarządu: LINK

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Z lektury wynika, że całą spiskową teorie dziejów szlag trafił. Bardzo ciekawy, obiecujący wywiad.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Rzeczywiście, wywiad jest dość obiecujący. Mimo, iż Pan Prezes powiedział, że nie liczą się dla niego znajomości, planuje wykorzystać do współpracy firmy, w których wcześniej pracował. Mam nadzieję, że to wyjdzie Autosanowi na dobre, bo to ciekawa wizja rozwoju. ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

Powołany został nowy prezes zarządu Autosan S.A. - Adam Smoleń. Zdzisław Kaczmarczyk ówczesny prezes został wiceprezesem ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Nie znalazłem nigdzie na forum informacji o tym, więc dodaję.

Jak donosi najnowszy numer PTBusa - Autosan sprzedał pierwszy pojazd na rynku włoskim. Po raz pierwszy producent zadebiutował na targach Bus & Bus Business w Weronie. Wystawił tam M09LE Sancity (to żołto-czerwone). Jak powiedział przedstawiciel Autosana, rynek ten traktowany jest jako perspektywiczny. Wystawiony pojazd wzbudził spore zainteresowanie.
Egzemplarz targowy został już nawet sprzedany firmie, która działa w Weronie. Spółka ta będzie również przedstawicielem firmy Autosan na rynku włoskim. Jest ona zainteresowana sprzedażą pojazdów M09LE Sancity 9, Eurolidera LE oraz A0909L Tramp. Autosan chce zdobywać tamten rynek oferując atrakcyjne ceny pojazdów.
Trzymam kciuki za powodzenie. Jak widać produkty polskiej fabryki cieszą się wręcz światowym zainteresowaniem, co być może przełoży się na kolejne sukcesy. Wielu krytykowało też dalszą produkcję modelu Tramp, a tutaj proszę :D Miejmy nadzieję, że uda się wyeksportować kolejne egzemplarze tego modelu.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

No jak ładnie :) Autosan nam się rozwija na innych rynkach. Mam nadzieje że o polski rynek tez zawalczą.
Ostatnio zmieniony 2010-02-16, 22:33 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Gadzie pisze: Wielu krytykowało też dalszą produkcję modelu Tramp, a tutaj proszę :D
Co ma jedno do drugiego :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mimo wszystko to super, że Autosan szuka sobie nowych rynków zbytu. Pytanie jest teraz takie. Jak zostanie oceniony M09LE w normalnej eksploatacji liniowej ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Jak zostanie oceniony M09LE w normalnej eksploatacji liniowej
O to bym się nie martwił. Włosi ze swoją kulturą pracy nie mają raczej specjalnie wygórowanych wymagań.

marekJG

Post autor: marekJG »

J-31 pisze:Mimo wszystko to super, że Autosan szuka sobie nowych rynków zbytu.
Oni po prostu nie mają innego wyjścia co nie zmienia faktu, że to bardzo dobra droga. Sprzedaż autobusów im w tym roku nie wychodzi a co najgorsze ani Eurolider ani Sancity nie zebrał od polskich przewoźników żadnych zamówień. A to nie wygląda zbyt optymistycznie. Rynek włoski to rzeczywiście dobry pomysł. Co prawda jest tam duża konkurencja, ale oni lubują się w tańszych konstrukcjach, więc mam nadzieję, że coś uszczkną z tego autobusowego tortu.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

marekJG pisze:Sancity
Aby na 100%? Bo póki co, to SanCity9 już trochę zostało w Polsce sprzedanych.
Ostatnio zmieniony 2010-02-21, 14:50 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”