Wszystko o Autosanie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: to już widzę wściekłe miny pracowników w Sanoku :chytry:
Bo :?: Jeśli to będzie MONTOWNIA, to i tak przynajmniej część pracy będzie wykonywana w Sanoku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok, ale ile autobusów Autosan byliby w stanie rosyjscy przewoźnicy. Czy to aż tak chłonny rynek ? Szczególnie, że Rosja ma własnych producentów ? ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:Ok, ale ile autobusów Autosan byliby w stanie rosyjscy przewoźnicy. Czy to aż tak chłonny rynek ? Szczególnie, że Rosja ma własnych producentów ? ;)
My też mamy swoich producentów. Moglibyśmy się obyć bez czeskich czy niemieckich autobusów. I co :?: Tak samo Czesi i Niemcy mogliby się obyć bez nas.
Największy kraj świata, który liczy ponad 140 milionów obywateli. Trudno żeby rynek nie był chłonny.
Na koniec dodajmy, że w latach 90-tych na potrzeby rynku rosyjskiego wyprodukowano kilkaset(?) Autosanów H10 i jeżdżą one tam do dziś:
Te zmontowane na miejscu:
http://fotobus.msk.ru/photo/856468/
http://fotobus.msk.ru/photo/714303/
A te chyba z PL przyjechały:
http://fotobus.msk.ru/photo/787780/
http://fotobus.msk.ru/photo/673876/

No i jeszcze warto wspomnieć o PAZie na podwoziu H10 (to przedsięwzięcie jednak nie wypaliło):
http://fotobus.msk.ru/photo/94909/


EDIT no i jeszcze trolejbusy Russan:
http://transphoto.ru/photo/643832/

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Jest to zawsze nadzieja na podniesienie Autosanu, aczkolwiek zwolennicy teorii spiskowych mogą wyciągać wnioski, że cała ta upadłość miała na celu sprzedanie się "ruskim"...

trasamd

Post autor: trasamd »

@J-31 pisze:Czy to aż tak chłonny rynek ? Szczególnie, że Rosja ma własnych producentów ?
Rosja ma własnych producentów, co nie oznacza, że tamtejsi przewoźnicy nie szukają alternatywy. Co prawda nie w ogromnych liczbach, ale jednak sprowadzają Ikarbusy, SORy, czy Marbusy.
Montownia ma zostać uruchomiona w obwodzie Samarskim, czyli zagłębiu Autosanów w Rosji. Umowa została podpisana przez władze okręgu, a ma zostać zlokalizowana na terenie bazy autobusowej. Także na początku raczej będą zaspokajane potrzeby Samary co i tak daje całkiem sporą liczbę.

trasamd

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: trasamd »

Autosan patrzy na wschód i szuka nowych partnerów, tym razem na Ukrainie. Około 2 tygodnie temu rozpoczęto rozmowy z ZAZ-em. Na razie obie strony dokonują zapoznania. W marcu delegacja z Zaporoża ma przyjechać do Sanoka.

http://www.autoconsulting.com.ua/article.php?sid=29782

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: Amalio »

Nie rozumiem jakie perspektywy miałby Autosan na Ukrainie. Rynek autobusów międzymiastowych tam z grubsza nie istnieje. Autosan nie produkuje turystyków, a miejskie to tam szły w związku z Euro, a i tak był to używki lub produkcja krajowa. Małych autobusów Autosan nie produkuje.
W dodatku niestabilna sytuacja w kraju w ogóle zatrzymuje wszystko.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: Marcin_558 »

Za Autosana w przetargach startuje firma z Zielonej Góry: Danpolbus s.c.:
Wójt Gminy Kościerzyna w dniu 18 lutego 2014 r. podpisał umowę na zakup fabrycznie nowego autobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, który będzie dostępny dla uczniów szkół naszej Gminy. Pojazd zostanie zakupiony dzięki dotacji pozyskanej w ramach programu PFRON „Program wyrównywania różnic między regionami II”.

W wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego najkorzystniejszą ofertę złożyła firma DANPOLBUS S.C. z Zielonej Góry oferując nam wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę 482 160 zł brutto. Oferowany autobus jest marki AUTOSAN, typ Lider 10.
http://www.koscierzyna.pl/home/Aktualno ... PFRON.aspx

solaris150

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: solaris150 »

I bardzo dobrze, idą w ślady Solbusa. Mam nadzieje że im się uda. Pozdro

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: alojz »

InfoBus pisze:Autosan wygrywa przetarg KGHM!

Ogromny sukces Autosanu! Producent poprzez swojego przedstawiciela –sanocką firmę TRANS-GAZ, wygrywa największy w tym roku przetarg na dostawę autobusów międzymiastowych. To oznacza dostawę aż 27 szt. pojazdów Lider 10 i Eurolider 12 dla firmy KGHM Polska Miedź S.A. Porządkując modele w poszczególnych w latach cały kontrakt wygląda następująco:

I. transza (z terminem dostawy w I półroczu 2014 r.):

- 8 szt. autobusów Autosan Lider 10 Euro 5;

- 7 szt. autobusów Autosan Eurolider 12 Euro 5.

II. transza (z terminem dostawy I kwartał 2015 r):

- 7 szt. autobusów Autosan Lider 10 Euro 6;

- 5 szt. autobusów Autosan Eurolider 12 Euro 6.

Lubiński kontrakt zapewni producentowi z Sanoka zarówno stosunkowo wysoki poziom produkcji autobusów międzymiastowych (na tym etapie już porównywalny z zeszłorocznym), jak i pozwoli wprowadzać na rynek nowoczesny model Eurolider 12, który do tej pory nie potrafił się przebić w ofercie dla przedsiębiorstw PKS. Dodatkowo firma otrzyma zastrzyk gotówki na badania homologacyjne autobusów Euro 6, które będzie musiała dostarczyć do KGHM-u w przyszłym roku. Na pewno ten sukces wzbudził ogromną radość wśród sanockiej załogi, dla której to zamówienie oznacza gwarancję funkcjonowania zakładu przez najbliższy czas. Ponadto o wadze kontraktu dla całego polskiego rynku świadczy fakt, że w przetargu wziął udział zarówno „stary wyjadacz”w tej kategorii–marka Iveco, jak i spółka EvoBus Polska, która tym samym zadebiutowała na scenie publicznych przetargów na zakup autobusów międzymiastowych. Ostateczna walka o „górniczy”kontrakt odbyła się między Autosanem a IVECO, z którego to starcia sanocki producent wyszedł zwycięsko.

Przypomnijmy, że KGHM cały czas inwestuje w swoją autobusową flotę. W zeszłym roku firma Pol-Miedź Trans (należąca do KGHM) odebrała z siedziby Kapeny 10 szt. autobusów międzymiastowych marki IVECO Crossway. Ich zakup jest częścią programu inwestycyjnego, mającego na celu podniesienie jakość świadczonych usług na rzecz głównego klienta jakim jest KGHM Polska Miedź S.A. Ich zakup pozwolił wyeliminować najstarsze pojazdy we flocie przewoźnika. Z kolei tegoroczny przetarg na 30 autobusów ma całkowicie zastąpić w taborze przewoźnika pojazdy Autosany Lider 3 zakupione w latach 2003-2004. Aktualne flota lubińskiej firmy to ok. 60 pojazdów, a dominujące modele to Autosan A1010T (ok. 30 szt.), Iveco Axer 12M (10 szt.) i Iveco Crossway 12M (10 szt.). Okrętem flagowym przewoźnika jest autokar MAN Lion’s Star L w wersji VIP

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: Marcin_558 »

Ktoś coś? Autosan za 40 mln zł?
Czwartek, 29 stycznia, 2015


OBWIESZCZENIE



Syndyk Masy Upadłości AUTOSAN S.A. w upadłości likwidacyjnej
ogłasza
na podstawie postanowienia Sędziego Komisarza
z dnia 14 maja 2014 r. Sygn. akt V. GUp 6/13
przetarg
na sprzedaż przedsiębiorstwa, w całości, spółki AUTOSAN S.A.
z siedzibą w Sanoku ul Lipińskiego 109.




Dokument w formacie PDF do pobrania z poniższego linka:

http://www.autosan.eu/upload/pdf/Obwies ... g%20IV.pdf

http://www.autosan.eu/pl/aktualnosc/204 ... autosan-sa

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, czy ktoś to kupi ;)

Piotr

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: Piotr »

Cena została znacząco obniżona ale i tak nie jest kusząca.

Awatar użytkownika
PuławTransporT
Posty: 12
Rejestracja: 2012-07-18, 14:21
Lokalizacja: Puławy -> Lublin -> Puławy
Kontakt:

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: PuławTransporT »

Chyba i w tym rozdaniu nie znajdzie się nowy nabywca.

Zenek522

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: Zenek522 »

Tak to jest. Potężne przedsiębiorstwo zostało zeżarte przez własnych rządzących. Już nie ma co ratować. Ponad 180 lat historii :(

Piotr

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: Piotr »

Zenek522 pisze:Tak to jest. Potężne przedsiębiorstwo zostało zeżarte przez własnych rządzących. Już nie ma co ratować. Ponad 180 lat historii :(
Winna tego rajdowca z bożej łaski ...

Piotr

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: Piotr »


wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: wojtek1611 »

Ciekawe ile będą się jeszcze łudzić ;) Chociaż gdyby wysłać to do chińczyków, to może znalazł by się kupiec.

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: gustlik »

W marcu 2015r. rozpoczął się drugi etap dostawy zamówionych przez KGHM autobusów Autosan dla przewoźnika Pol-Miedź Trans. Pierwsza partia autobusów Autosan Lider 10 (8szt.) i Eurolider 12 (7szt.) została dostarczona jesienią 2014 roku.

Zdjęcia autobusu A1010T z drugiej dostawy (2015r.) dostępne na stronie AUTOSAN - historia w zakładce "Historia", następnie "Rok 2015".

Artykuł z 2014r. opisujący zamówienie.

"Nowe autobusy w Pol-Miedź Trans"
Przetarg wygrała firma Trans-Gaz, która dostarczy autobusy marki Autosan (12 szt. Lider 10 i 15 szt. Eurolider 12). Eurolider to autobus 53 miejscowy a Lider 10 – 43 miejscowy. Oba modele wyposażone są m.in. w standardowe systemy/układy bezpieczeństwa jazdy - ABS, ASR, układ grzewczy, klimatyzacji i wentylacji, systemy audio/DVD czy regulowane fotele. Silnik wysokoprężny będzie spełniał wymagania Euro 5 i Euro 6.

Pierwsza partia autobusów (8 Liderów i 7 Euroliderów) ma zostać dostarczona na przełomie września/października 2014 a pozostała część (7 Liderów i 5 Euroliderów) w pierwszym kwartale 2015 roku. Silniki autobusów dostarczonych w 2015 roku będą już spełniać wymagania Euro 6.
(...)
Źródło: strona Pol-Miedź Trans (http://www.pmtrans.com.pl/pl/news/nowe- ... 5%BA-trans).

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Wszystko o Autosanie

Post autor: Marcin_558 »

Telenowela o sprzedaży trwa...
Podkarpackie. Autosan będzie sprzedany z wolnej ręki

Nie udało się znaleźć nabywcy dla będącej w upadłości fabryki Autosan z Sanoka (Podkarpackie). W piątym przetargu nie wpłynęła żadna oferta; zakład będzie sprzedany z wolnej ręki - poinformował PAP we wtorek syndyk masy upadłościowej firmy Ludwik Noworolski.

Cena wywoławcza w piątym już przetargu wynosiła 37 mln zł.
Noworolski dodał, że sędzia-komisarz nadzorujący upadłość Autosanu zgodziła się, aby fabryka została sprzedana z wolnej ręki. "Na razie nie mogę powiedzieć, jak dokładnie będzie to wyglądało w szczegółach. Muszę najpierw przygotować taką ofertę" - zaznaczył syndyk.

Był to już piąty zakończony niepowodzeniem przetarg na sprzedaż sanockiej fabryki. W pierwszym, ogłoszonym w maju 2014 r., cena wywoławcza wynosiła ponad 56 mln zł. Jednak nikt nie zdecydował się wtedy złożyć oferty. W drugim przetargu cena została obniżona do 50 mln zł. Wpłynęła co prawda jedna oferta, została jednak odrzucona, bo oferent nie wpłacił wadium.

W trzecim przetargu na sprzedaż Autosanu cena wywoławcza wynosiła 48 mln zł, nie wpłynęła w nim jednak żadna oferta. Podobnie w czwartym przetargu, w którym cena wynosiła 40 mln zł.

Fabryka za każdym razem sprzedawana była z wyłączeniem zapasów, których cena miała być ustalana oddzielnie. Jeden z zapisów przetargu dotyczył również kontynuacji produkcji autobusów w sanockiej fabryce przez nowego nabywcę.

Obecnie na linii produkcyjnej znajduje się ok. 20 autobusów. Autosan produkuje też części do tramwajów oraz kabiny do pociągów. W ub.r. zakład sprzedał 50 autobusów; obecnie zatrudnia ok. 360 osób.

Fabryka niedawno uzyskała homologację na produkcję miejskich autobusów SANCITY z silnikami spełniającymi najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Zakład może produkować ok. 300 sztuk tych pojazdów rocznie.

Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Autosan S.A. jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r.

Od 2001 r. firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów; współpracowała m.in. z firmami PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.

http://motoryzacja.wnp.pl/podkarpackie- ... 1_0_0.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”