Wszystko o Autosanie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Tajemnica... Dla mnie również
Dlatego hest to pytanie retoryczne ;)
przemty pisze:Pierwowzorem dla Libero no i SanCity był prototyp powstały w Sanoku
Wiem, pamiętam jak to to się pokazało. Ale chyba było jeszcze na to za wcześnie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Jestem zdania, że gdyby był taki pojazd - następca 181M to by miał branie.
To czemu odkurzacz nie miał?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:To czemu odkurzacz nie miał?
Był przestarzały?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Masz na myśli fakt bycia de facto mocno przerobioną peerką?

ppln

Post autor: ppln »

Obecnie "następcą 181MB" jest właściwie Urbino 18 bo nie jest szczególnie drogi (bez dodatków i serwisu), a zauważalnie lepszy od odkurzacza. I na dobrą sprawę stał się nim w fazie schyłkowej Jelcza, a może nawet i odrobinę wcześniej.

A mniejsze firmy nie potrzebują przegubów, a jeśli potrzebują to mogą sprowadzić coś za grosze (jakiś rocznik 1995-97 w średnim stanie, to może niewiele ponad 100 tys tylko kosztować)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nikt o zdrowych zmysłach nie kupował odkurzacza, bo na rynku dostępna jest cała masa używanych przegubowców. I zarówno PKM Katowice, czy KM Płock - czyli potencjali nabywcy Jelczy M181 - zaczęli kupować niemalże masowo używany MAN-y NG (313, 272).

Jeśli Autosan stworzyłby przegubowca w wersji LE, to też miałby poważny problem ze zbytem. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A kto powiedział, że nabywcami muszą być miejskie przedsiębiorstwa?
J-31 pisze:bo na rynku dostępna jest cała masa używanych przegubowców.
Była, a nie jest. To po pierwsze, po drugie zakupy używanych autobusów to rozwiązanie doraźne, które prędzej czy później trzeba czymś będzie zastąpić. Myślenie przedsiębiorstw się zmienia na bardziej perspektywiczne. Jeżeli Sancity M18LE byłby tani i jednocześnie solidny to miałby okienko w rynku do zagospodarowania.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

TLG pisze: Była, a nie jest. To po pierwsze,
Jak to była :?: Czyżby zachodnie kraje nagle przestały pozbywać się autobusów :?: :chytry:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Czyżby zachodnie kraje nagle przestały pozbywać się autobusów
Bez przesady, nie są to tak masowe dostawy jak były jeszcze parę lat temu.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

TLG pisze: Bez przesady, nie są to tak masowe dostawy jak były jeszcze parę lat temu.
Ale na rynku jest dostępna masa używanych autobusów. Do tego stopnia duża, że niektóre pojazdy czekają na odbiorców po kilka miesięcy i dłużej, ponieważ jest przesycenie. Nie mówiąc o tym co można ściągnąć z zachodnich komisów.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Amalio pisze:Do tego stopnia duża, że niektóre pojazdy czekają na odbiorców po kilka miesięcy
Myślę, że to jest jednak dowód na to, że polskie przedsiębiorstwa chętniej wybierają nowy tabor niż używany (choćby dlatego, że na zakupy używanego taboru trudno by było o unijne dotacje). Dlatego jestem zdania, że i dla ewentualnego M18LE okienko się znajdzie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:I zarówno PKM Katowice, czy KM Płock - czyli potencjali nabywcy Jelczy M181 - zaczęli kupować niemalże masowo używany MAN-y NG (313, 272).
Jakoś w Płocku tego nie zauważyłem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Jakoś w Płocku tego nie zauważyłem.
A ile MAN-w NG272 jeździ już w Płocku, od czasu zakupienia ostatnich Jelczy M181 ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tantusy były ostatnimi kupionymi przegubami do Płocka, przed nimi kupiono 4 NG272

biker

Post autor: biker »

Nowy artykuł na infobusie(niewidoczny na 1 stronie:
http://infobus.pl/text.php?id=26473&from=tag

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Infobus pisze:Tę drugą konstrukcję czeka w najbliższym czasie kilka drobnych zmian. Przy okazji homologacji autobusu z silnikiem spełniającym normy Euro 5 zmieni on oznaczenie na M09LE, co ma sugerować jego przynależność do nowej rodziny autobusów miejskich producenta z Sanoka. Oprócz tego otrzyma on deskę rozdzielczą Siemens VDO oraz nową mechaniczną skrzynię biegów ZF, sterowaną joystickiem, w miejsce dotychczasowego, długiego drążka. W opcji pozostanie naturalnie także automatyczna przekładnia Allison.
Wychodzi na to, że nasze SanCity będą już oznaczone M09LE. Co do pulpitu VDo nie jestem pewien, ale z tego, co wynika ze zdjęcia, raczej nie jest to VDO.
Ostatnio zmieniony 2009-08-21, 17:00 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.

przemty

Post autor: przemty »

Coffee pisze:Wychodzi na to, że nasze SanCity będą już oznaczone A09LE
Raczej M09LE :chytry:
I nie bedą a są xD

biker

Post autor: biker »

Raczej M09LE
I nie bedą a są

A jaką mają skrynie (drążek czy joyistck) i pulpity??

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Raczej o skrzyniach i pulpicie to pisze na infobusie :P

marekJG

Post autor: marekJG »

Z tego artykułu wynika niestety, że moim zdaniem najbardziej niedoceniony model autosana-Gemini może zostać wycofany. A szkoda. z drugiej jednak strony na razie takie małe autobusy w Polsce nie są kupowane przez PKSy w porażających ilościach. A widocznie zdaniem Autosana eksport do Szwecji także nie jest na tyle opłacalny, aby Gemini nadal oferować.
Ale oczywiście pozytywnych informacji jest więcej. Cieszy mnie, że Eurolidery trafią także do Niemiec i Włoch. To wskazuje, że decyzja o wprowadzeniu takiej rodziny okazała się słuszna. I po raz pierwszy muszę przyznać, że facjata tego modelu pokazana na zdjęciach z hali montażowej bardzo mi się podoba. Może to kwestia koloru, albo takiego kadru. Ale on po prostu jest ładny :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”