Strona 1 z 1

Autosan A1112T RAMZES

: 2009-09-13, 12:15
autor: PKS Suwałki
Drugi, prawdziwy, polski autobus turystyczny (pierwszy był Jelcz T120 EWA). Jest następcą Autosana A1112T SAN. Zmieniono położenie drugich drzwi ( w Ramzesie są po środku), przedna ścianę, a także rozmieszczenie luków bagażowych. Autosan był wyposażony w silnik CUMMINS ISMe 345 30 o mocy 253 kW / 345 KM, skrzynię biegów ZF 6 S 1600. Jego najwięszym minusem były hamulce. Na przodzie i tyle były bębnowe :| . W wersji z WC i sypailką posiadał 49+1 miejsc siedzących, a w wersji ubozszej 51+1 miejsc.

Firmy posiadające Autosana Ramzesa: PKS Puławy, PKS Suwałki, PKS Krosno, Veolia Bieszczady Sanok, PKS Poznań, Veolia Podkarpacie, MON itd.

: 2009-09-13, 13:28
autor: tantus
Obecnie Ramzesy są wyposażane w osie ZF z hamulcami tarczowymi (przednie koła zawieszone niezależnie) i automatyczne skrzynie Allison. W ciągu ok. roku powinien pojawić się jego następca, bazujący na Euroliderze.

: 2009-09-13, 15:29
autor: Lopez
W ciągu ok. roku powinien pojawić się jego następca, bazujący na Euroliderze
Będzie bazował również na estetyce eurolidera? W takim wypadu nie wróżę mu sukcesu w tym segmencie.

: 2009-09-13, 16:39
autor: Amalio
Lopez pisze: Będzie bazował również na estetyce eurolidera? W takim wypadu nie wróżę mu sukcesu w tym segmencie.
Vacanza jak była nowa odznaczała się nieprzeciętnym designem. Z Neoplanami jest podobnie i jakoś ich sprzedaż jest poniżej oczekiwań :]

: 2009-09-14, 08:34
autor: Lopez
Nie mówię, że liczy się tylko design, ale jednak przewoźnicy turystyczni, szczególnie międzynarodowi, bardziej niż PKSy zwracają uwagę na walory estgetyczne autobusów.

: 2009-09-14, 10:54
autor: siekierowy
tantus pisze:Obecnie Ramzesy są wyposażane w osie ZF z hamulcami tarczowymi (przednie koła zawieszone niezależnie) i automatyczne skrzynie Allison. W ciągu ok. roku powinien pojawić się jego następca, bazujący na Euroliderze.
Czy skrzynia Allison jest seryjnie montowana do Ramzesów, czy można wybierać pomiędzy nią a skrzynią manualną ZF?
Moim zdaniem montowanie automatycznej skrzyni z przekladnią hydrokinetyczną w turystycznym autobusie nie jest zbyt dobrym pomysłem.