Autosan A1112T RAMZES

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
PKS Suwałki

Autosan A1112T RAMZES

Post autor: PKS Suwałki »

Drugi, prawdziwy, polski autobus turystyczny (pierwszy był Jelcz T120 EWA). Jest następcą Autosana A1112T SAN. Zmieniono położenie drugich drzwi ( w Ramzesie są po środku), przedna ścianę, a także rozmieszczenie luków bagażowych. Autosan był wyposażony w silnik CUMMINS ISMe 345 30 o mocy 253 kW / 345 KM, skrzynię biegów ZF 6 S 1600. Jego najwięszym minusem były hamulce. Na przodzie i tyle były bębnowe :| . W wersji z WC i sypailką posiadał 49+1 miejsc siedzących, a w wersji ubozszej 51+1 miejsc.

Firmy posiadające Autosana Ramzesa: PKS Puławy, PKS Suwałki, PKS Krosno, Veolia Bieszczady Sanok, PKS Poznań, Veolia Podkarpacie, MON itd.

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

Obecnie Ramzesy są wyposażane w osie ZF z hamulcami tarczowymi (przednie koła zawieszone niezależnie) i automatyczne skrzynie Allison. W ciągu ok. roku powinien pojawić się jego następca, bazujący na Euroliderze.

Lopez

Post autor: Lopez »

W ciągu ok. roku powinien pojawić się jego następca, bazujący na Euroliderze
Będzie bazował również na estetyce eurolidera? W takim wypadu nie wróżę mu sukcesu w tym segmencie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze: Będzie bazował również na estetyce eurolidera? W takim wypadu nie wróżę mu sukcesu w tym segmencie.
Vacanza jak była nowa odznaczała się nieprzeciętnym designem. Z Neoplanami jest podobnie i jakoś ich sprzedaż jest poniżej oczekiwań :]

Lopez

Post autor: Lopez »

Nie mówię, że liczy się tylko design, ale jednak przewoźnicy turystyczni, szczególnie międzynarodowi, bardziej niż PKSy zwracają uwagę na walory estgetyczne autobusów.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

tantus pisze:Obecnie Ramzesy są wyposażane w osie ZF z hamulcami tarczowymi (przednie koła zawieszone niezależnie) i automatyczne skrzynie Allison. W ciągu ok. roku powinien pojawić się jego następca, bazujący na Euroliderze.
Czy skrzynia Allison jest seryjnie montowana do Ramzesów, czy można wybierać pomiędzy nią a skrzynią manualną ZF?
Moim zdaniem montowanie automatycznej skrzyni z przekladnią hydrokinetyczną w turystycznym autobusie nie jest zbyt dobrym pomysłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”