A12.12C - EUROLIDER 12
Autosan pisze:Pod koniec grudnia ubiegłego roku do Centrum Wsparcia Teleinformatycznego i Dowodzenia Marynarki Wojennej w Wejherowie trafił EUROLIDER 12. Jest to pierwszy pojazd z nowej rodziny autobusów międzymiastowych zakupiony przez Wojsko Polskie.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Przepraszam za odkopywanie tematu, ale jako regularny pasażer Euroliderów jestem w stanie powiedzieć o nich całkiem sporo. Veolia puszcza regularnie na trasie Toruń – Gdańsk 3 egzemplarze. Ogólnie, uważam, że jest to dość dobry produkt, ale wszystko zależy od egzemplarza.
Ogólne zalety Euroliderów:
- dosyć wygodne (może minimalnie zbyt twarde) siedzenia o dużym zakresie regulacji oparcia i możliwości rozsuwania,
- zawieszenie sprzyjające komfortowi,
- dosyć ładne i bardzo przestronne wnętrze,
- wydajne ogrzewanie i klimatyzacja,
- dobre indywidualne oświetlenie dla pasażerów,
- dosyć dynamiczny i ekonomiczny silnik,
- duża przestrzeń bagażowa pod podłogą,
- elektrycznie otwierana szyba kierowcy.
Ogólne wady:
- źle zabudowane przednie nadkola – pasażerowie siedzący nad nimi muszą trzymać kolana pod brodami,
- tragicznie spasowane listew pod i między oknami, które trzeszczą w czasie jazdy,
- słabe wyciszenie od kół i z zewnątrz,
- obicie bocznych ścian jest tandetne i zaczyna odpadać,
- żółte uchwyty siedzeń nie pasują do reszty wnętrza i zaczynają się łuszczyć,
- biegi wchodzą ciężko i czasami trudno trafić w odpowiednie przełożenie,
- srebrne kołpaki i okolice świateł niepomalowane na czarno psują trochę wygląd,
- klapy bagażników z prawej strony zamykają się dopiero po kilkukrotnym użyciu nogi.
Dodatkowo:
Eurolider „Start” (z rosyjskim proporczykiem z takim napisem) – zalety:
- niezłe spasowanie elementów wnętrza,
- cichy silnik przy autostradowej jeździe (zdecydowanie cichszy niż np. Sory),
- dobry układ siedzeń, dużo miejsca na nogi.
Wady tego egzemplarza:
- klapy bagażników z prawej strony ledwo się trzymają (co nieco już przez nie wypadło),
- most napędowy charczy po zdjęciu nogi z gazu i wyje podczas wjazdu pod górkę,
-klimatyzacja dziwnie turkocze,
- lampy oświetlające wnętrze są krzywo pomalowane,
- mocno wibruje na postoju,
- nie jest szczelny (w czasie jazdy wiatr hula przy podłodze).
Eurolider „Kaszuby” – zalety:
- nie ma wad poprzedniego egzemplarza (np. zamiast krzywo pomalowanych lamp, wsadzono kolorowe żarówki),
Wady:
- warczy i trzęsie się jak pralka w czasie jazdy po autostradzie (tylko na najwyższym biegu),
- bardzo głośny – chyba w wyniku wibracji hałasują elementy wnętrza,
- tragiczna jakość spasowania niektórych elementów, szczególnie sufitu nad głową kierowcy, półek na bagaże podręczne, pulpitu – wszystko głośno trzeszczy i stuka, chociaż gdyby mnie codziennie tak trzęsło, też bym się zaczynał rozlatywać,
- zamiast normalnych podnóżków zamontowano rurowate wytwory prosto z hadziewiątki, które zamocowano dodatkowo pod jakimś dziwnym kątem – są bardzo wysoko i zabierają miejsce na nogi,
- okolice nawiewów wyglądają, jakby były montowane przez małpy.
Eurolider „Łoś” (ma w środku naklejkę z napisem „Jedź łośtrożnie”)
Zalety:
-cichy,
-nieźle wykończony.
Wady:
-tylny most hałasuje,
-nieco gorsza dynamika jazdy,
-prawa tylna klapa bagażnika zamyka się tylko nogą,
-czerwona folia przykrywająca kawałki lamp łuszczy się,
-drugie drzwi skrzypią podczas jazdy,
-zostawia za sobą niebieski dym.
Ogólne zalety Euroliderów:
- dosyć wygodne (może minimalnie zbyt twarde) siedzenia o dużym zakresie regulacji oparcia i możliwości rozsuwania,
- zawieszenie sprzyjające komfortowi,
- dosyć ładne i bardzo przestronne wnętrze,
- wydajne ogrzewanie i klimatyzacja,
- dobre indywidualne oświetlenie dla pasażerów,
- dosyć dynamiczny i ekonomiczny silnik,
- duża przestrzeń bagażowa pod podłogą,
- elektrycznie otwierana szyba kierowcy.
Ogólne wady:
- źle zabudowane przednie nadkola – pasażerowie siedzący nad nimi muszą trzymać kolana pod brodami,
- tragicznie spasowane listew pod i między oknami, które trzeszczą w czasie jazdy,
- słabe wyciszenie od kół i z zewnątrz,
- obicie bocznych ścian jest tandetne i zaczyna odpadać,
- żółte uchwyty siedzeń nie pasują do reszty wnętrza i zaczynają się łuszczyć,
- biegi wchodzą ciężko i czasami trudno trafić w odpowiednie przełożenie,
- srebrne kołpaki i okolice świateł niepomalowane na czarno psują trochę wygląd,
- klapy bagażników z prawej strony zamykają się dopiero po kilkukrotnym użyciu nogi.
Dodatkowo:
Eurolider „Start” (z rosyjskim proporczykiem z takim napisem) – zalety:
- niezłe spasowanie elementów wnętrza,
- cichy silnik przy autostradowej jeździe (zdecydowanie cichszy niż np. Sory),
- dobry układ siedzeń, dużo miejsca na nogi.
Wady tego egzemplarza:
- klapy bagażników z prawej strony ledwo się trzymają (co nieco już przez nie wypadło),
- most napędowy charczy po zdjęciu nogi z gazu i wyje podczas wjazdu pod górkę,
-klimatyzacja dziwnie turkocze,
- lampy oświetlające wnętrze są krzywo pomalowane,
- mocno wibruje na postoju,
- nie jest szczelny (w czasie jazdy wiatr hula przy podłodze).
Eurolider „Kaszuby” – zalety:
- nie ma wad poprzedniego egzemplarza (np. zamiast krzywo pomalowanych lamp, wsadzono kolorowe żarówki),
Wady:
- warczy i trzęsie się jak pralka w czasie jazdy po autostradzie (tylko na najwyższym biegu),
- bardzo głośny – chyba w wyniku wibracji hałasują elementy wnętrza,
- tragiczna jakość spasowania niektórych elementów, szczególnie sufitu nad głową kierowcy, półek na bagaże podręczne, pulpitu – wszystko głośno trzeszczy i stuka, chociaż gdyby mnie codziennie tak trzęsło, też bym się zaczynał rozlatywać,
- zamiast normalnych podnóżków zamontowano rurowate wytwory prosto z hadziewiątki, które zamocowano dodatkowo pod jakimś dziwnym kątem – są bardzo wysoko i zabierają miejsce na nogi,
- okolice nawiewów wyglądają, jakby były montowane przez małpy.
Eurolider „Łoś” (ma w środku naklejkę z napisem „Jedź łośtrożnie”)
Zalety:
-cichy,
-nieźle wykończony.
Wady:
-tylny most hałasuje,
-nieco gorsza dynamika jazdy,
-prawa tylna klapa bagażnika zamyka się tylko nogą,
-czerwona folia przykrywająca kawałki lamp łuszczy się,
-drugie drzwi skrzypią podczas jazdy,
-zostawia za sobą niebieski dym.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: A12.12C - EUROLIDER 12
Eurolider 12 doczekał się wersji z Euro6.