Autosan - autobusy niewprowadzone do produkcji seryjnej.
A na jakim podwoziu powstał A0808MN?bystrzak2000 pisze:W międzyczasie Autosan zbudował jeden prototyp A0808MN.
Skoro są 4 sztuki, to gdzie można spotkać A613MN?bystrzak2000 pisze:Powstały ledwie 4 sztuki.
A poza tym widać że Libero to nieudana podróba, Koliber i Libero to są serie mające po jednym egzemplarzu i gdybym miał wybierać to bym wybrał Autosana.
Dla biednych są Soliny i Vera . Może wtedy nie było popytu na takie pojazdy, a teraz jest?ep40 pisze:Ale ten Koliber to też był niewypał? Z tego co wiem to Autosan skończył chyba tylko na jednym egzemplarzu.
Skoro ten projekt został odrzucony przez Autosana, a następnie przez Jelcza to raczej nie wróżę przyszłości obu pojazdom i na zakup tego czegoś odważy się chyba tylko ktoś bardzo biedny.
Ponoć w 2 połowie roku możnaby się tego spodziewać… O ile ktoś to kupi. Poza tym może będą chcieli pokazać się na TransexpoJ-31 pisze:Jeden z kolegów - tutaj w tym temacie - wspomniał o takich planach Jelcza....
Autosan zbudował własne podwozie i stosuje je również w A0808T "Gemini"ep40 pisze:A na jakim podwoziu powstał A0808MN?
Jeden jeździ w PSK Radom, a pozostałe w PKS Bydgoszcz, gdzie obsługują KM w Świeciuep40 pisze:Skoro są 4 sztuki, to gdzie można spotkać A613MN?
Pierwszy Koliber powstał w 2002 r., ale wtedy zapadła decyzja, ze Autosan skupi się na produkcji autobusów lokalnych i turystycznych, a Jelcz miejskich i Kolibra wycofano z oferty i trzeba było 4 lata czekać na przeniesienie produkcji do Jelcza i czas pokaże, czy Libero podzieli los Kolibra, czy jednak znajdą się na niego chętniep40 pisze:A poza tym widać że Libero to nieudana podróba, Koliber i Libero to są serie mające po jednym egzemplarzu i gdybym miał wybierać to bym wybrał Autosana.
Oooo, czyżby M103I miał jednak powstać?plocmaster pisze:Ponoć w 2 połowie roku możnaby się tego spodziewać… O ile ktoś to kupi. Poza tym może będą chcieli pokazać się na Transexpo
Ależ Autosan ma bardzo dobą ofertę autobusów, więc właściwie nie mają co nowego pokazywać. Lepiej żeby cały czas dopracowywali obecne modele. Mimo iż Lider ma już ponad 10 lat, to dzięki modernizacjom wciąż jest bardzo nowoczesny. Nawet Tramp jest nowoczesnyMKM Shadow pisze:To oni podobnie jak Jelcz są na skraju bankructwa czy nie mają kasy na nowy model ?
To prawda jeśli chodzi modernizację konstrukcji autobusowych (made Jelcz i Autosan - na tym ostatnim się skoncentrujmy), mamy niestety pecha.Lopez pisze:No ale na pewno gdzieś jest gorzej z modernizacjami autobusów.
Chociaż nie wiem czy słowo "pech" jest tutaj najlepsze. Mnie się ciśnie trochę inne, ale - podobno - jestem dobrze wychowany, więc celowo go nie użyję na forum.
Jedno co trzeba przyznać, Autosanowi. Skoncentrowali się na autobusach lokalnych i turystycznych. I jak widać źle na tym nie wychodzą
H10-30 kiedyś i obecnie.
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog ... _h1030.htm
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-37332.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-20990.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-20992.html
H110-30 czyli Berliet od Autosana.
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog ... st_h10.htm
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog ... _h1030.htm
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-37332.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-20990.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-20992.html
H110-30 czyli Berliet od Autosana.
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog ... st_h10.htm
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Chciałbym zauważyć że do przegubowca wkradł się mały błąd H10-30 przedstawia pierwsze i ostatnie zdjęcie, a środkowe to H10-35, czyli wcześniejszy prototyp. Niby są identyczne, ale H10-35 ma niżej okna, kołpaki i brak tego czarnego plastiku na górze z przodu.
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=3438
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=4291
tutaj mamy zdjęcie H10-30
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=3397
a tutaj H10-35.
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=3438
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=4291
tutaj mamy zdjęcie H10-30
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=3397
a tutaj H10-35.
Na (nie)szczęście później okazało się, że produkcja PR110U i PR110M napotkała na trudności z dostawą części, a i zaczęły wychodzić na jaw wady konstrukcyjne, co wymusiło modernizacje H9, co skutkowało później powstaniem modelu H10, który stał się równie powszechny jak H9
Kto wie, jak by wyglądał tabor w PKS'ach, gdyby nie problemy z peerami
Kto wie, jak by wyglądał tabor w PKS'ach, gdyby nie problemy z peerami
... socjalizm nie upadł?Kędzior pisze:Kto wie, jak by wyglądał tabor w PKS'ach, gdyby ...
Szkoda że do dziś Autosan nie wyszedł z poprzedniej epoki i nie potrafi dostosować się do europejskich standardów...
A, ekchm. Nie powinniśmy przypadkiem rozprawiać tu raczej o rysunkach @Kędziora, niż o pzpr-owskiej myśli technicznej?
W sumie warto by coś niecoś o tym modelu H110-30 napisać, bo z pewnością to był ciekawy projekt, który mógł stać się wiodącym modelem autobusów dla PKS'ów. No właśnie... mógł...
Była to w zasadzie skrócona wersja PR110U do którego montowano słabszy niż w tym pierwszym, 6,5 litrowy silnik WSW Andrychów typ 6cT107 o mocy 150 KM. Autobus był w jak największym stopniu zunifikowany z PR110, co miało swoje zalety, ale i wady. Jak wiadomo przeważyły niestety te drugie - produkcja była droga, autobusy często się psuły, części brakowało, a priorytetem były dostawy wielkopojemnych autobusów dla miast. Na domiar złego z każdym miesiącem wychodziły na jaw kolejne wady tej delikatnej francuskiej konstrukcji.
Pod tym linkiem: http://infobus.pl/text.php?id=3259 można przejrzeć bardziej szczegółowy opis tego modelu i jego historii, napisany przez użytkownika tego forum
Była to w zasadzie skrócona wersja PR110U do którego montowano słabszy niż w tym pierwszym, 6,5 litrowy silnik WSW Andrychów typ 6cT107 o mocy 150 KM. Autobus był w jak największym stopniu zunifikowany z PR110, co miało swoje zalety, ale i wady. Jak wiadomo przeważyły niestety te drugie - produkcja była droga, autobusy często się psuły, części brakowało, a priorytetem były dostawy wielkopojemnych autobusów dla miast. Na domiar złego z każdym miesiącem wychodziły na jaw kolejne wady tej delikatnej francuskiej konstrukcji.
Pod tym linkiem: http://infobus.pl/text.php?id=3259 można przejrzeć bardziej szczegółowy opis tego modelu i jego historii, napisany przez użytkownika tego forum