Autosan - autobusy niewprowadzone do produkcji seryjnej.
Wiesz, gdyby przy każdym przystanku postawić nadajnik radiowy (takie małe cuś jak w myszach bezprzewodowych) to wtedy kierowca by tylko zatrzymywał się, zamykał drzwi i oczywiście prowadził pojazd.Adrian_ pisze:Wiem, że nie do końca tak jest, bowiem systemowi raczej trudno będzie wyczuć przystanek
Dlaczego? Gdyby produkowano je seryjnie i by było co najmniej 5 sztuk to wtedy tak, ale jedna sztuka mogła być na wystawy, a dwie pozostałe na testy. Te 3 autobusy to naprawdę mało (Solaris wyprodukował łącznie ponad 2500 autobusów, MAN i MB (w kategorii niskaczy najnowszej generacji) pewnie podobnie, może nawet trochę więcej).Adrian_ pisze:więc o 3 sztukach A613MN nie można powiedzieć, iż ten model to prototyp.
Heh, napisało się głupotę to się zmienia tematAdrian_ pisze:Wiem, że nie do końca tak jest, bowiem systemowi raczej trudno będzie wyczuć przystanek (notabene wtedy drzwi otwierały by się przy każdym zatrzymaniu autobusu). Poza tym chciałbym tylko sprostować temat, albowiem, jak napisał Voy A613MN jest prototypem.
Pewnie podobnie? Na pewno Citar i niskich MAN-ów 3 gen. wyprodukowano o wiele więcej niż Solarisów.(Solaris wyprodukował łącznie ponad 2500 autobusów, MAN i MB (w kategorii niskaczy najnowszej generacji) pewnie podobnie, może nawet trochę więcej)
Nie zapomnij, że Solaris to jeszcze firma na dorobku, a te 2 firmy na M mają już renomę na całym świecie i o wiele większą popularność.
Przepraszam bardzo: ile te firmy w porównaniu do Autosana wyprodukowały prototypów? bo podejrzewam, że liczba będzie zbliżona, gdyż w/w firmy starały sie raczej produkować autobusy, które później wprowadzały do produkcji seryjnej. Zresztą pototypy są wynikiem eksprerymentów Autosana, który w owym czasie szukał autobusu, który byłby idealnym i unowocześnionym rozwiązaniem technicznym pojazdów, które już zostały wyprodukowane. A to, że nietrafili z tymi prototypami w gusta przewoźników to już inna para trampek .
Z tym jest różnie. Generalnie możemy podzielić ich "eksperymenty" na okres PRL-u i okres wolnego rynku. Za PRL-u po prostu zarzucano wiele pomysłów. Czasami bez większego uzasadnienia. A obecnie - tak pojazdy zwyczajnie nie znalazły nabywców.Adrian_ pisze: A to, że nietrafili z tymi prototypami w gusta przewoźników to już inna para trampek
Zależy, jak na to patrzeć. Niektóre prototypy znalazły nabywców, jak np. MPK Rzeszów ("Stokrotka"), PKS Radom i PKS Bydgoszcz (A613MN), MKS Sanok (A0909L.01.03) itd. Faktem jest jednak, że są modele, które nie znalazły nabywców, tudzież nie wyjechały nawet poza bramy Autosanu . Pamiętam, że kiedyś MZK Skierniewice testowało "Kolibra", ale ponoć był za mały i dlatego zdecydowano się zrezygnować z jego zakupu. Do dzisiaj prototyp tego wozu stoi w jednej z hal sanockiego Autosanu.
To były dwa kolibry? Bo jeden posiada MPK Opoczno:
http://komunikacja.mojpiotrkow.pl/op15a.html
http://komunikacja.mojpiotrkow.pl/op15a.html
Owszem, były 2 kolibry. Pierwszy został zakupiony przez MPK Opoczno bez żadnych testów itd. Drugi zaś został wysłany na testy do Skierniewic (w sumie MKS mógł go łyknąć, ale mniejsza o to) i ZTCW "Koliber" sie tam nie sprawdził, więc został odesłany do Autosanu, gdzie obecnie stoi w jednym z sektorów SFA. Nie mam pojęcia, co Autosan z nim zrobi. Gdyby przekonać dyrektora MPK Opoczno to może by wziął drugi egzemplarz A0808MN, ale raczej wątpię, by tak sie stało. Obecnie SFA nie przykłada już takiej uwagi do prototypów i stara ratowac się na rynku poprzez wprowadzanie w wypróbowanych już autobusach unowocześnień nazywanych "kolejną generacją". Obawiam się, że Autosan już nigdy nie wyprodukuje żadnego prototypu, aczkolwiek nigdy nic nie wiadomo.
Nowy model? Koliber po paru zmianach, poza tym do przodu trzeba iść, a z tym modelem akurat specjalnie się nie napracowali…Ale jakoś mieli pieniądze na nowy model M083
Gdyby nagle zaczął je robićMKM Shadow pisze:"porządnych" ?
Dziękuję, wolę Mastero. A nawet Supero.ppln pisze:Gdyby zmienić wnętrze i dodać deskę VDO to by był bardzo fajny autobus średniej klasy ten LE
Autosan? 10 autobusów rocznie do UK.ppln pisze:Ale jeśli Autosan coś eksportuje to i Jelcz może zacząć.
MAZ jest tani, za przeguba na bazie N4021 liczą sobie 585 000 PLN, deskorolka 20 000 mniejI otrzymemy już wcale nie tak tani autobus.
Poszły, poszły na 100%.Amalio pisze:Tym bardziej, że CHYBA poszły
To nie jest takie łatwe, cła itp., to nie jest UK ani Niemcy. Poza tym mają tam swoich producentów z bardzo tanimi konstrukcjamiAmalio pisze:I to mnie dziwi, że do tej pory Jelcze na eksport nieidą. Na wschodzie klientów by znalazł na pewno.
Ale ten Koliber to też był niewypał? Z tego co wiem to Autosan skończył chyba tylko na jednym egzemplarzu.plocmaster pisze:Nowy model? Koliber po paru zmianach, poza tym do przodu trzeba iść, a z tym modelem akurat specjalnie się nie napracowali…
Skoro ten projekt został odrzucony przez Autosana, a następnie przez Jelcza to raczej nie wróżę przyszłości obu pojazdom i na zakup tego czegoś odważy się chyba tylko ktoś bardzo biedny.
[ Dodano: 07 Maj 2007 00:18 ]
To jeszcze nic nie znaczy, nawet Van Hoole są ciągnikami.MKM Shadow pisze:W dodatku przegub jeszcze ciągnik...
Pierwszy A613MN „Mini” (protoplasta Kolibra) powstał na podwoziu Csepel i faktycznie był to niewypał. Powstały ledwie 4 sztuki. W międzyczasie Autosan zbudował jeden prototyp A0808MN. Jednak nie znalazł zainteresowania wśród przewoźników, którzy woleli kupić krótsze Autosany H7 oraz Jelcz M081MB oraz dłuższe Salusy oraz A1010M.ep40 pisze:Ale ten Koliber to też był niewypał? Z tego co wiem to Autosan skończył chyba tylko na jednym egzemplarzu.
Skoro ten projekt został odrzucony przez Autosana, a następnie przez Jelcza to raczej nie wróżę przyszłości obu pojazdom i na zakup tego czegoś odważy się chyba tylko ktoś bardzo biedny.
Oto zdjęcia:
- A613MN „Mini”: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-132213.html
- A0808MN "Koliber": http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-19999.html
- M083C "Libero": http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-116957.html
A na jakim podwoziu powstał A0808MN?bystrzak2000 pisze:W międzyczasie Autosan zbudował jeden prototyp A0808MN.
Skoro są 4 sztuki, to gdzie można spotkać A613MN?bystrzak2000 pisze:Powstały ledwie 4 sztuki.
A poza tym widać że Libero to nieudana podróba, Koliber i Libero to są serie mające po jednym egzemplarzu i gdybym miał wybierać to bym wybrał Autosana.
Dla biednych są Soliny i Vera . Może wtedy nie było popytu na takie pojazdy, a teraz jest?ep40 pisze:Ale ten Koliber to też był niewypał? Z tego co wiem to Autosan skończył chyba tylko na jednym egzemplarzu.
Skoro ten projekt został odrzucony przez Autosana, a następnie przez Jelcza to raczej nie wróżę przyszłości obu pojazdom i na zakup tego czegoś odważy się chyba tylko ktoś bardzo biedny.
Ponoć w 2 połowie roku możnaby się tego spodziewać… O ile ktoś to kupi. Poza tym może będą chcieli pokazać się na TransexpoJ-31 pisze:Jeden z kolegów - tutaj w tym temacie - wspomniał o takich planach Jelcza....
Autosan zbudował własne podwozie i stosuje je również w A0808T "Gemini"ep40 pisze:A na jakim podwoziu powstał A0808MN?
Jeden jeździ w PSK Radom, a pozostałe w PKS Bydgoszcz, gdzie obsługują KM w Świeciuep40 pisze:Skoro są 4 sztuki, to gdzie można spotkać A613MN?
Pierwszy Koliber powstał w 2002 r., ale wtedy zapadła decyzja, ze Autosan skupi się na produkcji autobusów lokalnych i turystycznych, a Jelcz miejskich i Kolibra wycofano z oferty i trzeba było 4 lata czekać na przeniesienie produkcji do Jelcza i czas pokaże, czy Libero podzieli los Kolibra, czy jednak znajdą się na niego chętniep40 pisze:A poza tym widać że Libero to nieudana podróba, Koliber i Libero to są serie mające po jednym egzemplarzu i gdybym miał wybierać to bym wybrał Autosana.
Oooo, czyżby M103I miał jednak powstać?plocmaster pisze:Ponoć w 2 połowie roku możnaby się tego spodziewać… O ile ktoś to kupi. Poza tym może będą chcieli pokazać się na Transexpo
Ależ Autosan ma bardzo dobą ofertę autobusów, więc właściwie nie mają co nowego pokazywać. Lepiej żeby cały czas dopracowywali obecne modele. Mimo iż Lider ma już ponad 10 lat, to dzięki modernizacjom wciąż jest bardzo nowoczesny. Nawet Tramp jest nowoczesnyMKM Shadow pisze:To oni podobnie jak Jelcz są na skraju bankructwa czy nie mają kasy na nowy model ?