Autosan - autobusy niewprowadzone do produkcji seryjnej.
To prawda jeśli chodzi modernizację konstrukcji autobusowych (made Jelcz i Autosan - na tym ostatnim się skoncentrujmy), mamy niestety pecha.Lopez pisze:No ale na pewno gdzieś jest gorzej z modernizacjami autobusów.
Chociaż nie wiem czy słowo "pech" jest tutaj najlepsze. Mnie się ciśnie trochę inne, ale - podobno - jestem dobrze wychowany, więc celowo go nie użyję na forum.
Jedno co trzeba przyznać, Autosanowi. Skoncentrowali się na autobusach lokalnych i turystycznych. I jak widać źle na tym nie wychodzą
H10-30 kiedyś i obecnie.
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog ... _h1030.htm
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-37332.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-20990.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-20992.html
H110-30 czyli Berliet od Autosana.
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog ... st_h10.htm
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog ... _h1030.htm
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-37332.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-20990.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-20992.html
H110-30 czyli Berliet od Autosana.
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog ... st_h10.htm
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Chciałbym zauważyć że do przegubowca wkradł się mały błąd H10-30 przedstawia pierwsze i ostatnie zdjęcie, a środkowe to H10-35, czyli wcześniejszy prototyp. Niby są identyczne, ale H10-35 ma niżej okna, kołpaki i brak tego czarnego plastiku na górze z przodu.
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=3438
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=4291
tutaj mamy zdjęcie H10-30
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=3397
a tutaj H10-35.
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=3438
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=4291
tutaj mamy zdjęcie H10-30
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=3397
a tutaj H10-35.
Na (nie)szczęście później okazało się, że produkcja PR110U i PR110M napotkała na trudności z dostawą części, a i zaczęły wychodzić na jaw wady konstrukcyjne, co wymusiło modernizacje H9, co skutkowało później powstaniem modelu H10, który stał się równie powszechny jak H9
Kto wie, jak by wyglądał tabor w PKS'ach, gdyby nie problemy z peerami
Kto wie, jak by wyglądał tabor w PKS'ach, gdyby nie problemy z peerami
... socjalizm nie upadł?Kędzior pisze:Kto wie, jak by wyglądał tabor w PKS'ach, gdyby ...
Szkoda że do dziś Autosan nie wyszedł z poprzedniej epoki i nie potrafi dostosować się do europejskich standardów...
A, ekchm. Nie powinniśmy przypadkiem rozprawiać tu raczej o rysunkach @Kędziora, niż o pzpr-owskiej myśli technicznej?
W sumie warto by coś niecoś o tym modelu H110-30 napisać, bo z pewnością to był ciekawy projekt, który mógł stać się wiodącym modelem autobusów dla PKS'ów. No właśnie... mógł...
Była to w zasadzie skrócona wersja PR110U do którego montowano słabszy niż w tym pierwszym, 6,5 litrowy silnik WSW Andrychów typ 6cT107 o mocy 150 KM. Autobus był w jak największym stopniu zunifikowany z PR110, co miało swoje zalety, ale i wady. Jak wiadomo przeważyły niestety te drugie - produkcja była droga, autobusy często się psuły, części brakowało, a priorytetem były dostawy wielkopojemnych autobusów dla miast. Na domiar złego z każdym miesiącem wychodziły na jaw kolejne wady tej delikatnej francuskiej konstrukcji.
Pod tym linkiem: http://infobus.pl/text.php?id=3259 można przejrzeć bardziej szczegółowy opis tego modelu i jego historii, napisany przez użytkownika tego forum
Była to w zasadzie skrócona wersja PR110U do którego montowano słabszy niż w tym pierwszym, 6,5 litrowy silnik WSW Andrychów typ 6cT107 o mocy 150 KM. Autobus był w jak największym stopniu zunifikowany z PR110, co miało swoje zalety, ale i wady. Jak wiadomo przeważyły niestety te drugie - produkcja była droga, autobusy często się psuły, części brakowało, a priorytetem były dostawy wielkopojemnych autobusów dla miast. Na domiar złego z każdym miesiącem wychodziły na jaw kolejne wady tej delikatnej francuskiej konstrukcji.
Pod tym linkiem: http://infobus.pl/text.php?id=3259 można przejrzeć bardziej szczegółowy opis tego modelu i jego historii, napisany przez użytkownika tego forum