Autosan - autobusy niewprowadzone do produkcji seryjnej.

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Adam_Palacz

Post autor: Adam_Palacz »

Bo Jelcza by szlag trafił. :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adam_Palacz pisze:Bo Jelcza by szlag trafił. :mruga:
Tak. Ująłeś to właściwie.... :lol: Ale popatrz na to z innej strony. W Rzeszowie nie jeździły by dzisiaj M125 CNG :lol:

Adam_Palacz

Post autor: Adam_Palacz »

Ale byłyby np. Stokrotki CNG! Oczywiście ulepszone, dopracowne odpowiednio... Kto wie, może wyprodukowaliby kiedyś nawet przegubowce...? :D

voy

Post autor: voy »

I za wyjątkowo niską cenę ;) niech konkretna suma za jaką została stokrotka kupiona pozostanie tajemnicą ]:->

ppln

Post autor: ppln »

A może ktoś pokazać zdjęcie pulpitu tego cudu? Na TWB go nie było.

[ Dodano: 2006-02-25, 22:11 ]
A u Meteora hasała na testach czy jako wypożyczona z Rzeszowa, bo zabrakło zwykłych LF-ów?

david82

Post autor: david82 »

ppln pisze:A może ktoś pokazać zdjęcie pulpitu tego cudu? Na TWB go nie było.

[ Dodano: 2006-02-25, 22:11 ]
A u Meteora hasała na testach czy jako wypożyczona z Rzeszowa, bo zabrakło zwykłych LF-ów?
O ile dobrze pamiętam jezdzila w zastepstwie za innego Autosana, ktoremu sie zdechło :P

voy

Post autor: voy »

ppln pisze:A może ktoś pokazać zdjęcie pulpitu tego cudu? Na TWB go nie było.
http://www.voy-galeria.cba.pl/displayim ... m=11&pos=4 :)
A u Meteora hasała na testach czy jako wypożyczona z Rzeszowa, bo zabrakło zwykłych LF-ów?
Na testach, jeszcze w oryginalnym malowaniu.

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

Podoba mi się ta Stokrotka, fajny on ma pulpit, i wnętrze i widać że jest dobrze wykończony w środku i na zewnątrz.

voy

Post autor: voy »

Akurat tutaj się bardzo mylisz - wykończenie wnętrza woła o pomstę do nieba. Ale to trzeba zobaczyć na żywo, bo po zdjęciach nie widać wszystkiego.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Pozwolę sobie znów odkurzyć temat. Voy, Sanok może i jest biedny, ale MKS zdecydował, ze zamiast "Stokrotki" zaczne zakupywać krótsze i niewiele mniejsze A1010M (z czego 2 są na CNG), które wg. nich będą praktyczniejsze od "Stokrotki". Poza tym MKS Sanok nabył już jeden prototyp, mianowicie A0909L.01.03, czyli prototyp miejskiego Trampa z układem drzwi 1-2. Niegdyś jeździł tylko na linii 0, a obecnie kursuje na różnych liniach. Wyróżnia go m.in. malowanie "w domki", a także sterowanie komputerem pokładowym (które występuje tylko w 4 autobusach MKS Sanok). Warto też nadmienić, że bardzo dobrze działa w nim blokada przystankowa, na podstawie której komputer moze otworzyc drzwi dopiero, kiedy jest 50m od przystanku. Posiada silnik Andorii i ma całkiem niezłego kopa i jest to jeden z najbardziej udanych zakupów MKS-u. Poza tym Autosan produkował te prototypy również dla innych firm, bowiem jeśli mielibyśmy iść Twoim tokiem myślenia, to najlepiej wszystkie Autosany upchnąć w MKS-ie Sanok, a nasza KM naprawdę nie potrzebuje nadmiaru autobusów (zwłaszcza, że do 2005r. świadczyliśmy usługi turystyczne Drogmollerem, który obecnie jeździ u jednego z spod brzozowskich prywaciarzy).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Wyróżnia go m.in. malowanie "w domki", a także sterowanie komputerem pokładowym (które występuje tylko w 4 autobusach MKS Sanok).
No i jeszcze dodatkowe drzwi na środku :D

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Owszem, ale idzie się do tego przyzwyczaić ;). Inną sprawą jest to, że prototyp Trampa ma silnik Andorii stosowany dawniej w H9-35 (na początku eksploatacji prototyp Trampa miał na przedniej szybie folię, na której były wypisane wszystkie dane techniczne wozu) i jest w miare głośny. Fakt, że jest w porównaniu do starszych H9-35 troszeczkę cichszy, ale gdy wpada w wyższy bieg Andoria staje się nie do zniesienia.

ppln

Post autor: ppln »

Adrian_ pisze:Warto też nadmienić, że bardzo dobrze działa w nim blokada przystankowa, na podstawie której komputer moze otworzyc drzwi dopiero, kiedy jest 50m od przystanku.
Niemożliwe - nie wyobrażam sobie, żeby kierowca nie mógł otworzyć drzwi dla kolegi, na skrzyżowniu albo żeby nie mógł wysiąść z autobusu po awaryjnym zjeździe na zajezdnię. Drugą sprawą jest skąd on "wie", gdzie jest przystanek. Jeśli macie przystanki wgrane do SRG3000 to prawdopodobnie jest druga opcja wpisania linii bez przystanków.

PS. Masz fotki/ są na TWB?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Widocznie jest jakoś tak zaprogramowany, że drzwi otwierają się tylko 50m przed przystankiem. Kiedys jakaś kobieta chciała chciała wysiaść przed przejazdem kolejowym, który był zamknięty, a kierowca odpowiedział jej, że można otworzyć drzwi dopiero 50m przed przystankiem, gdyż komputer jest w ten sposób ustawiony. A zdjęcie tego prototypu masz tutaj : http://www.angelfire.com/funky/autobusy ... album?i=21

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Wiem, że nie do końca tak jest, bowiem systemowi raczej trudno będzie wyczuć przystanek (notabene wtedy drzwi otwierały by się przy każdym zatrzymaniu autobusu). Poza tym chciałbym tylko sprostować temat, albowiem, jak napisał Voy A613MN jest prototypem. Jeśli się nad tym zastanowić prototyp oznacza pierwszy i jedyny wyprodukowany model danego autobusu, którego nie wprowadza się do produkcji seryjnej (znaczenie podobne do słowa "unikat"). Tymczasem A613MN nie jest prototypem, gdyż 1 sztuka tego jeździ w PKS Radom, a 2 pozostałe w PKS Bydgoszcz, więc o 3 sztukach A613MN nie można powiedzieć, iż ten model to prototyp.

ppln

Post autor: ppln »

Adrian_ pisze:Wiem, że nie do końca tak jest, bowiem systemowi raczej trudno będzie wyczuć przystanek
Wiesz, gdyby przy każdym przystanku postawić nadajnik radiowy (takie małe cuś jak w myszach bezprzewodowych) to wtedy kierowca by tylko zatrzymywał się, zamykał drzwi i oczywiście prowadził pojazd.
Adrian_ pisze:więc o 3 sztukach A613MN nie można powiedzieć, iż ten model to prototyp.
Dlaczego? Gdyby produkowano je seryjnie i by było co najmniej 5 sztuk to wtedy tak, ale jedna sztuka mogła być na wystawy, a dwie pozostałe na testy. Te 3 autobusy to naprawdę mało (Solaris wyprodukował łącznie ponad 2500 autobusów, MAN i MB (w kategorii niskaczy najnowszej generacji) pewnie podobnie, może nawet trochę więcej).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Wiem, że nie do końca tak jest, bowiem systemowi raczej trudno będzie wyczuć przystanek (notabene wtedy drzwi otwierały by się przy każdym zatrzymaniu autobusu). Poza tym chciałbym tylko sprostować temat, albowiem, jak napisał Voy A613MN jest prototypem.
Heh, napisało się głupotę to się zmienia temat :D
(Solaris wyprodukował łącznie ponad 2500 autobusów, MAN i MB (w kategorii niskaczy najnowszej generacji) pewnie podobnie, może nawet trochę więcej)
Pewnie podobnie? Na pewno Citar i niskich MAN-ów 3 gen. wyprodukowano o wiele więcej niż Solarisów.
Nie zapomnij, że Solaris to jeszcze firma na dorobku, a te 2 firmy na M mają już renomę na całym świecie i o wiele większą popularność.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Przepraszam bardzo: ile te firmy w porównaniu do Autosana wyprodukowały prototypów? bo podejrzewam, że liczba będzie zbliżona, gdyż w/w firmy starały sie raczej produkować autobusy, które później wprowadzały do produkcji seryjnej. Zresztą pototypy są wynikiem eksprerymentów Autosana, który w owym czasie szukał autobusu, który byłby idealnym i unowocześnionym rozwiązaniem technicznym pojazdów, które już zostały wyprodukowane. A to, że nietrafili z tymi prototypami w gusta przewoźników to już inna para trampek ;).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze: A to, że nietrafili z tymi prototypami w gusta przewoźników to już inna para trampek
Z tym jest różnie. Generalnie możemy podzielić ich "eksperymenty" na okres PRL-u i okres wolnego rynku. Za PRL-u po prostu zarzucano wiele pomysłów. Czasami bez większego uzasadnienia. A obecnie - tak pojazdy zwyczajnie nie znalazły nabywców. ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Zależy, jak na to patrzeć. Niektóre prototypy znalazły nabywców, jak np. MPK Rzeszów ("Stokrotka"), PKS Radom i PKS Bydgoszcz (A613MN), MKS Sanok (A0909L.01.03) itd. Faktem jest jednak, że są modele, które nie znalazły nabywców, tudzież nie wyjechały nawet poza bramy Autosanu :!: . Pamiętam, że kiedyś MZK Skierniewice testowało "Kolibra", ale ponoć był za mały i dlatego zdecydowano się zrezygnować z jego zakupu. Do dzisiaj prototyp tego wozu stoi w jednej z hal sanockiego Autosanu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”