Autosan - autobusy niewprowadzone do produkcji seryjnej.

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-05-07, 16:54

bystrzak2000 pisze:W międzyczasie Autosan zbudował jeden prototyp A0808MN.
A na jakim podwoziu powstał A0808MN?
bystrzak2000 pisze:Powstały ledwie 4 sztuki.
Skoro są 4 sztuki, to gdzie można spotkać A613MN?

A poza tym widać że Libero to nieudana podróba, Koliber i Libero to są serie mające po jednym egzemplarzu i gdybym miał wybierać to bym wybrał Autosana.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-05-07, 17:24

ep40 pisze:Ale ten Koliber to też był niewypał? Z tego co wiem to Autosan skończył chyba tylko na jednym egzemplarzu.
Skoro ten projekt został odrzucony przez Autosana, a następnie przez Jelcza to raczej nie wróżę przyszłości obu pojazdom i na zakup tego czegoś odważy się chyba tylko ktoś bardzo biedny.
Dla biednych są Soliny i Vera ;). Może wtedy nie było popytu na takie pojazdy, a teraz jest?
J-31 pisze:Jeden z kolegów - tutaj w tym temacie - wspomniał o takich planach Jelcza....
Ponoć w 2 połowie roku możnaby się tego spodziewać… O ile ktoś to kupi. Poza tym może będą chcieli pokazać się na Transexpo
ObrazekObrazek

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-05-07, 21:21

ep40 pisze:A na jakim podwoziu powstał A0808MN?
Autosan zbudował własne podwozie i stosuje je również w A0808T "Gemini" :)
ep40 pisze:Skoro są 4 sztuki, to gdzie można spotkać A613MN?
Jeden jeździ w PSK Radom, a pozostałe w PKS Bydgoszcz, gdzie obsługują KM w Świeciu :)
ep40 pisze:A poza tym widać że Libero to nieudana podróba, Koliber i Libero to są serie mające po jednym egzemplarzu i gdybym miał wybierać to bym wybrał Autosana.
Pierwszy Koliber powstał w 2002 r., ale wtedy zapadła decyzja, ze Autosan skupi się na produkcji autobusów lokalnych i turystycznych, a Jelcz miejskich i Kolibra wycofano z oferty i trzeba było 4 lata czekać na przeniesienie produkcji do Jelcza i czas pokaże, czy Libero podzieli los Kolibra, czy jednak znajdą się na niego chętni :)
plocmaster pisze:Ponoć w 2 połowie roku możnaby się tego spodziewać… O ile ktoś to kupi. Poza tym może będą chcieli pokazać się na Transexpo
Oooo, czyżby M103I miał jednak powstać? ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-05-09, 18:52

plocmaster pisze:Mnie chodziło o to, że być może do sprzedaży wejdzie odkurzacz z równą linią okien i w ogóle umasterowiony, a nie niski Salus…
Ja myślałem, że chodziło ci o model Jelcza M181MB sprzedawanego pod marką Autosan ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-05-11, 17:18

MKM Shadow pisze:To oni podobnie jak Jelcz są na skraju bankructwa czy nie mają kasy na nowy model ? :nuts:
Ależ Autosan ma bardzo dobą ofertę autobusów, więc właściwie nie mają co nowego pokazywać. Lepiej żeby cały czas dopracowywali obecne modele. Mimo iż Lider ma już ponad 10 lat, to dzięki modernizacjom wciąż jest bardzo nowoczesny. Nawet Tramp jest nowoczesny ;)

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-11, 19:51

MKM Shadow pisze:To oni podobnie jak Jelcz są na skraju bankructwa czy nie mają kasy na nowy model ?
Może i mają, mi chodziło o to, że nie będzie to z pewnością wielka rewolucja. Szczerze mówiąc uważam za ostatnie wielkie wydarzenie w Autosanie premierę gemini :)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-05-11, 20:08

bystrzak2000 pisze:Ależ Autosan ma bardzo dobą ofertę autobusów, więc właściwie nie mają co nowego pokazywać. Lepiej żeby cały czas dopracowywali obecne modele.
Ale ile można dopracowywać swoje modele, bez pokazania nowego modelu ? ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-05-11, 21:20

MKM Shadow pisze:Ale ile można dopracowywać swoje modele, bez pokazania nowego modelu ? ;)
Ależ to jest całkiem normalne ;)

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-05-11, 21:57

...w Polsce :diabeł:
A mi się przód trampka nie podoba, wolę takie, jakie się montuje w modernizacjach H9.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-11, 23:01

KKS pisze:...w Polsce
Chciałbym móc napisać, że na Białorusi też ale MAZ mi tu nie pasuje... No ale na pewno gdzieś jest gorzej z modernizacjami autobusów.
O, już wiem: na Kubie :chytry:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-05-14, 09:14

Lopez pisze:No ale na pewno gdzieś jest gorzej z modernizacjami autobusów.
To prawda jeśli chodzi modernizację konstrukcji autobusowych (made Jelcz i Autosan - na tym ostatnim się skoncentrujmy), mamy niestety pecha. :chytry:

Chociaż nie wiem czy słowo "pech" jest tutaj najlepsze. Mnie się ciśnie trochę inne, ale - podobno - jestem dobrze wychowany, więc celowo go nie użyję na forum. :P

Jedno co trzeba przyznać, Autosanowi. Skoncentrowali się na autobusach lokalnych i turystycznych. I jak widać źle na tym nie wychodzą ;)
Obrazek


Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2007-06-02, 11:04

Chciałbym zauważyć że do przegubowca wkradł się mały błąd :) H10-30 przedstawia pierwsze i ostatnie zdjęcie, a środkowe to H10-35, czyli wcześniejszy prototyp. Niby są identyczne, ale H10-35 ma niżej okna, kołpaki i brak tego czarnego plastiku na górze z przodu.
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=3438
http://infobus.pl/text.php?from=search&id=4291
tutaj mamy zdjęcie H10-30

http://infobus.pl/text.php?from=search&id=3397
a tutaj H10-35.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-03-09, 22:02

Kędzior pisze:krótka peera:
A najśmieszniejsze jest to, że ta "krótka peera" to Autosan H110-30. Gdyby ten projekt wypalił, to mielibyśmy same "peerki" w Polsce :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-03-09, 22:35

Na (nie)szczęście później okazało się, że produkcja PR110U i PR110M napotkała na trudności z dostawą części, a i zaczęły wychodzić na jaw wady konstrukcyjne, co wymusiło modernizacje H9, co skutkowało później powstaniem modelu H10, który stał się równie powszechny jak H9 ;)

Kto wie, jak by wyglądał tabor w PKS'ach, gdyby nie problemy z peerami ;)

Butelka

Post autor: Butelka » 2012-03-09, 23:03

Kędzior pisze:Kto wie, jak by wyglądał tabor w PKS'ach, gdyby ...
... socjalizm nie upadł? ;)

Szkoda że do dziś Autosan nie wyszedł z poprzedniej epoki i nie potrafi dostosować się do europejskich standardów...

A, ekchm. Nie powinniśmy przypadkiem rozprawiać tu raczej o rysunkach @Kędziora, niż o pzpr-owskiej myśli technicznej? ;)

AdX_3546

Post autor: AdX_3546 » 2012-03-10, 00:49

Butelka pisze:... socjalizm nie upadł?
Myślę że to nie jest takie proste... W epoce socjalizmu tabor wymieniano dużo częściej, patrzono mniej na opłacalność, a bardziej na obywatela (mówię w dziedzinie przewozów rzecz jasna), tabor był bardziej zadbany, wystarczy popatrzeć na GOP w PRL'u i dziś...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-03-10, 01:05

W sumie warto by coś niecoś o tym modelu H110-30 napisać, bo z pewnością to był ciekawy projekt, który mógł stać się wiodącym modelem autobusów dla PKS'ów. No właśnie... mógł...

Była to w zasadzie skrócona wersja PR110U do którego montowano słabszy niż w tym pierwszym, 6,5 litrowy silnik WSW Andrychów typ 6cT107 o mocy 150 KM. Autobus był w jak największym stopniu zunifikowany z PR110, co miało swoje zalety, ale i wady. Jak wiadomo przeważyły niestety te drugie - produkcja była droga, autobusy często się psuły, części brakowało, a priorytetem były dostawy wielkopojemnych autobusów dla miast. Na domiar złego z każdym miesiącem wychodziły na jaw kolejne wady tej delikatnej francuskiej konstrukcji.

Pod tym linkiem: http://infobus.pl/text.php?id=3259 można przejrzeć bardziej szczegółowy opis tego modelu i jego historii, napisany przez użytkownika tego forum :)

ODPOWIEDZ