Autosan Gemini
Większość przedsiębiorstw PKS ma to gdzieś i na przykład Polbus-PKS Wrocław wysyła Gemini na normalne podmiejskie trasy, gdzie tuła się po jakiś zapadłych wioskach, a Trampa to Zielonej Góry potrafią posłać (to jest ok. 150 km). O innych PKS, gdzie H9-21 są wysyłane na kilkusetkilometrowe trasy, to już nawet nie ma co wspominać.KKS pisze:Ke!? Przecież Tramp to autobus lokalny, a Gemini turystyczny...
To fakt, "polsatowskie" Gemini są rzeczywiście piękne.Przynajmniej dwie sztuki Gemini użytkuje telewizja Polsat. Malowanie całkiem fajne. Widziałem je już kilka razy w Krakowie przy okazji imprez typu "Sylwester na Rynku" (żenada), ale prezentują się pięknie. Według mnie jest to po wszystkich solarisach najładniejszy polski autobus.
Ja nawet polowałem na te autobusy, w Warszawie - dosyć często jedno takie Gemini - stało pod budynkiem biurowym Polsatu na Ostrobramskiej. I ilekroć tamtędy przejeżdżałem autobusem - stał, ale ile razy pojechałem tam specjalnie z cyfrówką... nie było go
Re: Autosan Gemini
W ubiegłą niedzielę, wracając z Sobótki do Wrocławia, trafiłem na kurs Polbusowskiej linii 512, którą obsługiwał A0808T Gemini II.u2w pisze:Mieliście już z nim bliższy kontakt
Z bliska wygląda sympatycznie, choć z boku przypomina pudełko zapałek (wyższe niż dłuższe )
Pomimo, że autobus był już 4letni, to wewnątrz nie słyszałem telepania się plastików.
Fotele wygodne; troszkę mało miejsca na nogi jak dla mnie.
Moim zdaniem Gemini to dobry autobus.
Nie rozumiem tylko jego właściciela - Polbus PKS, który takie autobusy wysłał na linie 512/522 do Sobótki.
W niedzielę podróżowało naprawdę dużo ludzi; od Sobótki cały A0808T był pełny i musiał zostać użyta rezerwa w postaci Autosana H9.21 z BUSPOLa, żeby wszystkich zmieścić.
Muszę poszukać bo w jednym numerze PT Bus Gemini był dokładnie opisany i testowany, jak znajdę to napiszę, może jutro.
[ Dodano: 2008-02-19, 19:04 ]
Autosan Gemini, dane techniczne: liczba miejsc, 33, poszycie z blachy nierdzewnej, klapy bagażników i silnika aluminiowe. Osie Meritor, na poduszkach szywne,ECAS, hamulce tarczowe na wszystkich kołach, ABS, ASR opcjonalnie Telma. Silnik Cummins ISBe 4 cyl.Euro 3, poj.3,9l.common rail, moc 170KM przy 2500obr/min. moment 600Nm/1200-1600 obr/min. skrzynia ZF6S-890 sześciobiegowa. V max ok.100km/h. zużycie paliwa ok.16l/100km.
[ Dodano: 2008-02-19, 19:04 ]
Autosan Gemini, dane techniczne: liczba miejsc, 33, poszycie z blachy nierdzewnej, klapy bagażników i silnika aluminiowe. Osie Meritor, na poduszkach szywne,ECAS, hamulce tarczowe na wszystkich kołach, ABS, ASR opcjonalnie Telma. Silnik Cummins ISBe 4 cyl.Euro 3, poj.3,9l.common rail, moc 170KM przy 2500obr/min. moment 600Nm/1200-1600 obr/min. skrzynia ZF6S-890 sześciobiegowa. V max ok.100km/h. zużycie paliwa ok.16l/100km.
Dla miłośników tego pojazdu znalazłem zdjęcie szwedzkiego Gemini. Nie powiem,bardzo atrakcyjnie wygląda w tym kolorze. Swoją drogą kilkanaście sztuk tych pojazdów kursuje już po skandynawskich szlakach co wystawia raczej pozytywną opinię Autosanowi.
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p39744171.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p39744126.html
Niestety jeśli chodzi o polski rynek, to raczej panuje w nim zastój sprzedaży tego modelu. Co prawda na początku produkcji kilkanaście PKSów zdecydowało się na zakup tego modelu, ale potem zamówienia przestały napływać. Jak na razie to chyba większość zamowień złożono właśnie w Szwecji.
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p39744171.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p39744126.html
Niestety jeśli chodzi o polski rynek, to raczej panuje w nim zastój sprzedaży tego modelu. Co prawda na początku produkcji kilkanaście PKSów zdecydowało się na zakup tego modelu, ale potem zamówienia przestały napływać. Jak na razie to chyba większość zamowień złożono właśnie w Szwecji.
Choćby siedzenia w Gemini były z desek to byś wolał nim jechać, bo lepiej wyglądaMaciszyn pisze:Tylko jak się prezentuje Solina a jak Gemini.....
@Lopez nie przesadzaj - Gemini nie jest jakimś bestsellerem w Szwecji, więc zarzucanie polakom, że nie kupują Gemini w większych ilościach raczej nie jest na miejscu.
Nie należy też w Solinie upatrywać wielkiego konkurenta. Prawda jest taka, że wyposażeniem i wykończeniem Gemini nie odbiega od "turystycznych" Liderów, więc to raczej głównie z nimi przegrywa i automatycznie z konstrukcją konkurencji czyli Solbusem.
W żadnym miejscu nie twierdzę, że to bestseller, ale porównując ilość kilkunastu sztuk (jak twierdzi MarekJG) do ogólnej skali zagranicznej sprzedały Autosanu, to można stwierdzić, że nie jest z tym modelem najgorzej.Amalio pisze:@Lopez nie przesadzaj - Gemini nie jest jakimś bestsellerem w Szwecji, więc zarzucanie polakom, że nie kupują Gemini w większych ilościach raczej nie jest na miejscu.
Lider ma o 10 miejsc więcej. Solbusy również są większe. Nie upieram się więc przy swoim zdaniu, ale myślę, że są podstawy by twierdzić, że konkurencją jest solina. Zresztą w tej kategorii wielkości autobusów jest wiele tańszych opcji i gemini przegrywa na naszym rynku z całą plejadą tańszych zamienników. Bez względu na fakt, że prezentuje się ładnie.Amalio pisze:Prawda jest taka, że wyposażeniem i wykończeniem Gemini nie odbiega od "turystycznych" Liderów, więc to raczej głównie z nimi przegrywa i automatycznie z konstrukcją konkurencji czyli Solbusem.