Autosan Gemini
Tymczasem nieoficjalnie wiadomo, ze najprawdopodobniej w tym, albo w następnym roku Autosan przymierza sie do wyprodukowania II generacji Gemini. Wóz ten będzie charakteryzował się innymi światłami z przodu, lekko zmienionym wnętrzem i innym rodzajem silnika. Nie jestem pewien, czy Gemini II zostanie wprowadzone do produkcji, ale najprawdopodobniej w tym, albo w następnym roku w Autosanie mają odbyć sie testy II generacji Gemini, które pozwolą zobrazować i porównać obydwie generacje w celu uwzględnienia ewentualnych poprawek.
Nie wiem, ale MKS Sanok na pewno nie nabędzie Gemini II, bo z ich usług turystycznych prawie nikt nie korzysta i po sprzedaniu Mercedesa Drogmollera zostały im jedynie typowe miejskie autobusy. Jeśli Gemini II będzie w miarę satysfakcjonujący to może Connex go przetestuje (ale wątpię, skoro nawet mieli proponowaną I generację i nie nabyli). Tak więc pewnie Autosan wciśnie jakiegoś Gemini II generacji na testy któremuś z PKS-ów (Myślenice stawiałbym tu na pierwszym miejscu), albo też będą testować na ulicach Sanoka, gdyz wiele autobusów Autosanu testuje się na ulicach miasta. Zanim jednak wyjadą na miasto odbędą testy na placu manewrowym Autosanu, by sprawdzić, jak sie będzie go prowadzić i ewentualnie poprawić niedociągłości. Wtedy po wykluczeniu ew. błędów podeślą Gemini II na testy gdzieś w Polskę, ale nie wiem gdzie.
Przewoźnicy wolą kupić tańszego i o metr dłuższego Trampa.Lopez pisze:Gemini jest super, ale nie sprzedaje się rewelacyjnie. Widziałem w życiu tylko kilka sztuk. Pytanie w czym problem ze znalezieniem na niego nabywców? Być może wytłumaczeniem jest obecność w ofercie nieznacznie mniejszej a tańszej soliny.
Niechce nic mówić, ale Gemini, a Tramp to zupełnie inna liga.bystrzak2000 pisze:Przewoźnicy wolą kupić tańszego i o metr dłuższego Trampa.Lopez pisze:Gemini jest super, ale nie sprzedaje się rewelacyjnie. Widziałem w życiu tylko kilka sztuk. Pytanie w czym problem ze znalezieniem na niego nabywców? Być może wytłumaczeniem jest obecność w ofercie nieznacznie mniejszej a tańszej soliny.
Co do Następcy Lidera to przynajmniej na tych wizjach niewygląda zachęcająco
Większość przedsiębiorstw PKS ma to gdzieś i na przykład Polbus-PKS Wrocław wysyła Gemini na normalne podmiejskie trasy, gdzie tuła się po jakiś zapadłych wioskach, a Trampa to Zielonej Góry potrafią posłać (to jest ok. 150 km). O innych PKS, gdzie H9-21 są wysyłane na kilkusetkilometrowe trasy, to już nawet nie ma co wspominać.KKS pisze:Ke!? Przecież Tramp to autobus lokalny, a Gemini turystyczny...
To fakt, "polsatowskie" Gemini są rzeczywiście piękne.Przynajmniej dwie sztuki Gemini użytkuje telewizja Polsat. Malowanie całkiem fajne. Widziałem je już kilka razy w Krakowie przy okazji imprez typu "Sylwester na Rynku" (żenada), ale prezentują się pięknie. Według mnie jest to po wszystkich solarisach najładniejszy polski autobus.
Ja nawet polowałem na te autobusy, w Warszawie - dosyć często jedno takie Gemini - stało pod budynkiem biurowym Polsatu na Ostrobramskiej. I ilekroć tamtędy przejeżdżałem autobusem - stał, ale ile razy pojechałem tam specjalnie z cyfrówką... nie było go
Re: Autosan Gemini
W ubiegłą niedzielę, wracając z Sobótki do Wrocławia, trafiłem na kurs Polbusowskiej linii 512, którą obsługiwał A0808T Gemini II.u2w pisze:Mieliście już z nim bliższy kontakt
Z bliska wygląda sympatycznie, choć z boku przypomina pudełko zapałek (wyższe niż dłuższe )
Pomimo, że autobus był już 4letni, to wewnątrz nie słyszałem telepania się plastików.
Fotele wygodne; troszkę mało miejsca na nogi jak dla mnie.
Moim zdaniem Gemini to dobry autobus.
Nie rozumiem tylko jego właściciela - Polbus PKS, który takie autobusy wysłał na linie 512/522 do Sobótki.
W niedzielę podróżowało naprawdę dużo ludzi; od Sobótki cały A0808T był pełny i musiał zostać użyta rezerwa w postaci Autosana H9.21 z BUSPOLa, żeby wszystkich zmieścić.