Autosan Gemini
Ja bym raczej powiedział , że Gemini podbije zagraniczny rynekJ-31 pisze:A wracając do tematu Gemini - ciekawy jestem, czy Gemini podbije polski rynek podbnie jak np. H9, H10 i ich wersje pochodne...
Polskie Autobusy Sp. z o.o. podpisała umowę na dostawę docelowo 47 sztuk sanockich autobusów Autosan A0808T Gemini w ciągu dwóch lat. Odbiorcą jest szwedzka firma od lat działająca w branży autobusowej. Pojazdy będą jezdzić w kilku miasteczkach na południu Szwecji.
Dodam także , że Gemini cieszy się tam sporym zainteresowaniem, co - w przypadku dobrych ocen eksploatacyjnych autobusu - powinno zaowocować kolejnymi kontraktami w Skandynawii...
Mam nadzieje , że dzięki Gemini Autosan stanie na nogi...
Tymczasem nieoficjalnie wiadomo, ze najprawdopodobniej w tym, albo w następnym roku Autosan przymierza sie do wyprodukowania II generacji Gemini. Wóz ten będzie charakteryzował się innymi światłami z przodu, lekko zmienionym wnętrzem i innym rodzajem silnika. Nie jestem pewien, czy Gemini II zostanie wprowadzone do produkcji, ale najprawdopodobniej w tym, albo w następnym roku w Autosanie mają odbyć sie testy II generacji Gemini, które pozwolą zobrazować i porównać obydwie generacje w celu uwzględnienia ewentualnych poprawek.
Nie wiem, ale MKS Sanok na pewno nie nabędzie Gemini II, bo z ich usług turystycznych prawie nikt nie korzysta i po sprzedaniu Mercedesa Drogmollera zostały im jedynie typowe miejskie autobusy. Jeśli Gemini II będzie w miarę satysfakcjonujący to może Connex go przetestuje (ale wątpię, skoro nawet mieli proponowaną I generację i nie nabyli). Tak więc pewnie Autosan wciśnie jakiegoś Gemini II generacji na testy któremuś z PKS-ów (Myślenice stawiałbym tu na pierwszym miejscu), albo też będą testować na ulicach Sanoka, gdyz wiele autobusów Autosanu testuje się na ulicach miasta. Zanim jednak wyjadą na miasto odbędą testy na placu manewrowym Autosanu, by sprawdzić, jak sie będzie go prowadzić i ewentualnie poprawić niedociągłości. Wtedy po wykluczeniu ew. błędów podeślą Gemini II na testy gdzieś w Polskę, ale nie wiem gdzie.
Przewoźnicy wolą kupić tańszego i o metr dłuższego Trampa.Lopez pisze:Gemini jest super, ale nie sprzedaje się rewelacyjnie. Widziałem w życiu tylko kilka sztuk. Pytanie w czym problem ze znalezieniem na niego nabywców? Być może wytłumaczeniem jest obecność w ofercie nieznacznie mniejszej a tańszej soliny.
Niechce nic mówić, ale Gemini, a Tramp to zupełnie inna liga.bystrzak2000 pisze:Przewoźnicy wolą kupić tańszego i o metr dłuższego Trampa.Lopez pisze:Gemini jest super, ale nie sprzedaje się rewelacyjnie. Widziałem w życiu tylko kilka sztuk. Pytanie w czym problem ze znalezieniem na niego nabywców? Być może wytłumaczeniem jest obecność w ofercie nieznacznie mniejszej a tańszej soliny.
Co do Następcy Lidera to przynajmniej na tych wizjach niewygląda zachęcająco
Większość przedsiębiorstw PKS ma to gdzieś i na przykład Polbus-PKS Wrocław wysyła Gemini na normalne podmiejskie trasy, gdzie tuła się po jakiś zapadłych wioskach, a Trampa to Zielonej Góry potrafią posłać (to jest ok. 150 km). O innych PKS, gdzie H9-21 są wysyłane na kilkusetkilometrowe trasy, to już nawet nie ma co wspominać.KKS pisze:Ke!? Przecież Tramp to autobus lokalny, a Gemini turystyczny...