A0909L -"Tramp" - edycja 2

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...

Podoba ci się nowy tramp

Tak
39
67%
Nie
11
19%
Nie mam zdania
8
14%
 
Liczba głosów: 58

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

Widać, że to ma być przede wszystkim autobus użytkowy a nie do podziwiania. Byle by się nie psuł i będzie ok.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Ja tak się zastanawiam, czemu POLBUS PKS Wrocław nie wybrał wersji Trampa z klejonymi oknami...
A tak to wygląda tylko dość dobrze; tylko, bo efekt psują uszczelkowe okna.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Kędzior pisze:Ja tak się zastanawiam, czemu POLBUS PKS Wrocław nie wybrał wersji Trampa z klejonymi oknami...
Bo jak Polbus kupował Trampy, to klejone okna były tylko opcyjne (czyt. droższe).

Mike

Post autor: Mike »

Do Veolii Toruń w sierpniu przybył kolejny, trzeci już w tym roku, nowy Tramp II.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Co do mechaniki, to przede wszystkim jest na poduchach i dzięki temu całkiem inaczej zachowuje się na drodze. Poza tym bodajże skrzynia jest już sześciobiegowa. Nie miałem okazji się mu przyjrzeć, bo niestety nasz PKS kupuje Solbusy zamiast Autosanów. Nowy Tramp wydaje mi się lepszy od Solbusa. Wie ktoś czy jest od niego tańszy?

marekJG

Post autor: marekJG »

Kolejny PKS skusił się na kupno Trampów. Jest nim PKS Oława, ktory nabył 6 szt. tych pojazdów.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

siekierowy pisze: Nowy Tramp wydaje mi się lepszy od Solbusa.
Tylko od którego niby :?: Nie przypominam sobie by Solbus produkował coś co jest konkurentem H9 po duuuuuużej modernizacji.

Po za tym czy Autosan wpadł już na genialny pomysł by drugie drzwi w standardzie były automatyczne :?:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Amalio pisze:Tylko od którego niby Nie przypominam sobie by Solbus produkował coś co jest konkurentem H9 po duuuuuużej modernizacji.
Jakiś tam Solway chyba był, ale kariery nie zrobił.
Amalio pisze:Po za tym czy Autosan wpadł już na genialny pomysł by drugie drzwi w standardzie były automatyczne
W standardzie nie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze: Jakiś tam Solway chyba był, ale kariery nie zrobił.
Solway to jest konkurent Lidera.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

To coś mi się pokręciło - w takim razie nie wiem, jaki Solbus może być konkurentem Trampa - na pewno nie C, bo wprawdzie Trampem nie jechałem, ale miałem okazję przejechać się niemal identycznym H9 i komfort jazdy był na pewno niższy niż w C10,5.
Tak w ogóle, to nie wiem, czy mi się nie przywidziało, ale widziałem ostatnio H9 z PKS Poznań ze światłami z tyłu z Trampa II. Niestety, pojechałem do przodu i nie zdążyłem się przyjrzeć, w każdym razie przód miał a'la Tramp I ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze:To coś mi się pokręciło - w takim razie nie wiem, jaki Solbus może być konkurentem Trampa
Odpowiem Ci - żaden. Nie ma co porównywać Trampa z Solbusem.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Chodzi mi o przydatność dla PKS. Tramp jest toporniejszy, odporniejszy na fatalne drogi i prostszy w naprawach. Poza tym nie rdzewieje tak szybko jak Solbus.

Bartek

Post autor: Bartek »

W trampie jest więcej miejsca na nogi niż w Solbusie.

marekJG

Post autor: marekJG »

Koledzy, widzę, że dyskutujecie o jakimś nowym Trampie, który de facto produkowany jest od dłuższego czasu. A wy jesteście zachwyceni np wklejnym szybami, ktore są stosowane już od 2006 r. To może troszkę uściślijmy historię tej rodziny:
2000r :strzałka: rozpoczęcie produkcji Trampa czyli jak to dzisiaj powiemy pierwszej generacji tego modelu w założeniu mającej być następcą H9 co wbrew planom Autosana się tak szybko nie stało (PKSy wymusiły kontunuowanie produkcji H9 jeszcze przez spory kawal czasu)
A tak wyglądał Tramp pierwszej generacji.http://sk2.pl/20192
Jak widać na początku te autobusy miały świetlik w gornej części ściany czołowej
2001 :strzałka: Już po roku doszło do pierwszych zmian w wyglądzie tych autobusów. Mianowicie zliwkidowano świetlik, który przez PKSy nie był praktycznie używany, a miejsce na dyktę przełożono na prawą szybę przednią. Wprowadzono silnik Cummins Euro 2 oraz Renault Euro 3
http://sk2.pl/20194
2005 :strzałka: Właśnie w tym roku ukazała się druga generacja Trampa z znacznie zmienionym wyglądem (soczewkowe reflektory, wklejane szyby, automatycznie otwierane drzwi) Ponadto do oferty wprowadzono w 2007 rjednostki Cummins i Renault z normą Euro 4 a także klimatyzację w standardzie oraz retarder elektromagnetyczny. Od tego momentu aż do dnia dzisiejszego w wyglądzie tego modelu nie zaszły żadne zmiany.
http://sk2.pl/20195
http://sk2.pl/20196
http://sk2.pl/20197
http://sk2.pl/20199
Także koledzy forumowicze, nie ma nowego Trampa. Chyba, że nazwiemy nim autobusy jeźdżące od 2005 r.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Pisząc "nowy" miałem na myśli II generację, mając świadomość, że wóz ma już parę lat - i myślę, że innym użytkownikom chodziło o to samo. Niemniej jednak dziękuję za rozpiskę ;)

marekJG

Post autor: marekJG »

Więc to ja widocznie źle zrozumiałem. Przepraszam, ale trochę historii nie zaszkodzi :)

trasamd

Post autor: trasamd »

Historia Trampa po 2005 roku wygląda trochę inaczej:
2005- prezentacja nowej wersji o nowym wyglądzie ale nadal z szybami w uszczelce

2006- Tramp dostaje szyby wklejane oraz co najważniejsze całkowicie pneumatyczne zawieszenie, które znacząco poprawia komfort podróży tym autobusem

2007- wprowadzenie silników Euro-4 i zmiana układu drzwi na 1-1-0

W 2007 wyprodukowano także pierwsze w pełni klimatyzowane Trampy, zamówione zostały przez dwóch węgierskich odbiorców.

Drzwi pneumatyczne w Trampie są dostępne od początku produkcji (oczywiście pierwsze drugie w opcji).

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

trasamd pisze:zmiana układu drzwi na 1-1-0
Naprawdę!? :shocked: Nie spotkałem się nigdy z takim, możesz zarzucić fotą?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze: Naprawdę!? :shocked: Nie spotkałem się nigdy z takim, możesz zarzucić fotą?
Przykładowe zdjęcie:
http://www.pksraciborz.pl/images/tramp.jpg
Małe ale jest ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No proszę - wygląda o wiele lepiej :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”