CL94UB -"OmniLink"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
voy

Post autor: voy » 2005-11-05, 14:27

Jelcz + Scania Słupsk = katastrofa do kwadratu ;)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-11-08, 17:57

Po przeczytaniu notki Tramwaja spojżałem na kalendarz czy dzisiaj nie 1 kwietnia przypadkiem. ¯ródłem chyba musiał być joemonster( chyba tak to się pisze).

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-11-08, 22:37

Wilchelm pisze:Po przeczytaniu notki Tramwaja spojżałem na kalendarz czy dzisiaj nie 1 kwietnia przypadkiem. ¯ródłem chyba musiał być joemonster( chyba tak to się pisze).
No trzeba przyznać, że ma chłopak poczucie humoru ;)
Wracając do samej Scani przypomniał mi się jeden nieprzyjemny fakt, a mianowicie schody w ostatnich drzwiach :| Można sie na nich zabić, są gorsze niż w gniotach :!:

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-11-08, 23:13

No to musi być faktycznie źle bo gniotach jeżeli się nie schylę to pięknie głową uderzam o poręcz nad drzwiami. Więc w Scani bym pewnie nawet nie próbował wychodzić tylnymi drzwiami.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-11-10, 23:51

Wilchelm pisze:No to musi być faktycznie źle bo gniotach jeżeli się nie schylę to pięknie głową uderzam o poręcz nad drzwiami. Więc w Scani bym pewnie nawet nie próbował wychodzić tylnymi drzwiami.
No to jest bardzo duży minus, a skoro juz jesteśmy przy ostatnich drzwiach to trzeba jeszcze dodac, że są zbyt wąskie... Solaris też zastosował drzwi podobnej szerokości, tylko, że nie chce SU 12 LE zwojować Polskiego rynku ;) W obu przypadkach ostatnie drzwi mogą w Polskich warunkach sprawić nielada problemy :|

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx » 2006-02-27, 18:30

Niedługo minie rok eksploatacji naszych Scanii. Co tu można powiedzieć. Jest cicho jak zwykle, mało co trzeszczy (choć ciągle mało odczuwalne (albo mam coś ze słuchem :) )), itp, itd. Prawie same plusy. Bo minusy są (od narodzin w Słupsku). Pikanie przy otwieraniu i zamykaniu drzwi, pikanie także przy włączaniu kierunkowskazów (dźwięk mógłby być cichszy) i te tylne drzwi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-28, 12:27

1. Muszyna, czy Możesz napisać, czy te Scanie przyjęły się w Olsztynie ? :)

2. Z tego co widzę to olsztyński MPK kupuje więcej Scanii, czy to oznacza, że MPK chce na dłużej związać się z marką Scania ? ;)
Ostatnio zmieniony 2006-02-28, 14:17 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx » 2006-02-28, 13:24

J-31 pisze:1. Muszyna, czy Możesz napisać, czy te Scanie przyjęły się w Koszalinie ?

2. Z tego co widzę to koszaliński MPK kupuje więcej Scanii, czy to oznacza, że MPK chce na dłużej związać się z marką Scania ?
Ja nic nie mówiłem o Koszalinie! Ja tylko podsumowywałem rok olsztyńskich Scanii ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-28, 14:18

muszyna pisze:
J-31 pisze:1. Muszyna, czy Możesz napisać, czy te Scanie przyjęły się w Koszalinie ?

2. Z tego co widzę to koszaliński MPK kupuje więcej Scanii, czy to oznacza, że MPK chce na dłużej związać się z marką Scania ?
Ja nic nie mówiłem o Koszalinie! Ja tylko podsumowywałem rok olsztyńskich Scanii ;)
Sorry, to pewnie ta wiosna zimą :nuts: . Oczywiście ewidentny mój błąd. Miałem na mysli oczywiście Olszyńskie Scanie. Już poprawiłem post i ponawiam pytania :mruga:

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx » 2006-02-28, 14:26

Odp. nr 1: Scanie przyjeły się jak nie wiem, wtopiły się w krajobraz miasta, ludzie potykają się o schodki :devil: . Kolegom się podobają, nawet niektórym nauczycielom :D .Po prostu miód, cud malina!

Odp. nr 2: Po ostatnim zakupie używańców, Olsztyn wzbogacił się o 100% niskacze (przeguby), 2 ex. Słupskie i 1 testówkę OmniLink. I chyba coś o tym świadczy? :)

P.S. Tak dokładnie to nie wiem czy MPK Olsztyn chce stały związek ze Scanią. :rotfl:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-28, 15:50

muszyna pisze:Odp. nr 1: Scanie przyjeły się jak nie wiem, wtopiły się w krajobraz miasta, ludzie potykają się o schodki :devil: . Kolegom się podobają, nawet niektórym nauczycielom :D .Po prostu miód, cud malina!

Odp. nr 2: Po ostatnim zakupie używańców, Olsztyn wzbogacił się o 100% niskacze (przeguby), 2 ex. Słupskie i 1 testówkę OmniLink. I chyba coś o tym świadczy? :)

P.S. Tak dokładnie to nie wiem czy MPK Olsztyn chce stały związek ze Scanią. :rotfl:
Wielkie dzięki za odpowiedzi. Tak mi się wymsknęło z tym "związkiem". A czy przynajmniej kupią jeszcze jakieś Scanie ? ;)

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx » 2006-02-28, 15:55

Mam cichą nadzieję, że nie. :devil:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-28, 16:05

muszyna pisze:Mam cichą nadzieję, że nie. :devil:
A więc Tobie jednak się nie spodobały wynalazki made by Scania :mruga:

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx » 2006-02-28, 22:38

Trochę mi się podobają, ale nie chcę ich więcej.

Wiadomość z ostatniej chwili!!!
Nasze Olsztyńskie Scanie słyszalnie zaczęły skrzypać! Musiałem dawno nie jechać Scaniami :D. Na nie równych drogach dobrze słychać.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-03-01, 12:15

muszyna pisze:Trochę mi się podobają, ale nie chcę ich więcej.
Skoro Ci się podobają, to czemu nie Chcesz ich więcej ? :chytry:
muszyna pisze:Wiadomość z ostatniej chwili!!!
Nasze Olsztyńskie Scanie słyszalnie zaczęły skrzypać! Musiałem dawno nie jechać Scaniami :D. Na nie równych drogach dobrze słychać.
Też mi wiadomość. Przecież wiadomo, że zawsze po zimie drogi robią się dziurawe. Toteż autobusy wpadają w dziury i stąd skrzypią :mruga:

ppln

Post autor: ppln » 2006-03-01, 17:37

Nie chce więcej bo mu się tylko trochę podobają ;) A jaki macie w olsztynie najlepszy autobus (który przypadł ci do gustu)?

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx » 2006-03-02, 16:47

Szczerze powiem, ediki :)

[ Dodano: 2006-11-05, 11:50 ]
No już poza Olsztynem są OmniLinki (Grudziądz i Słupsk). Grudziądzki egzemplarz jest biały jak olsztyńska 911, różnicą jest to, że ma wyświetlacze diodowe. Natomiast słupski OmniLink oprócz wyświetlaczów jest napędzany etanolem. Poza tym ma klimę dla kierowcy, wnętrze w miarę luksusowe (a nie Astromale, które stają się niewygodne :/ ). Jak widać OmniLink jest popularny ze względu na trwałość i późne luzowanie się plastikowych elementów które później trzeszczą (słuska specjalność :P ).

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2009-08-02, 18:53

Odświeżę temat, ponieważ Omni Linki jeżdżą już od 2008 roku również w Kaliszu. Kaliskie Linie Autobusowe posiada 5 szt. rocznika 2001 i 2 szt. z 2002r.
Przebywając ostatnio w Kaliszu miałem okazję przejechać się jedną z tych Scanii - #214 - na wynajmie. Odbyłem dwa przejazdy po mieście. Przedstawię moje spostrzeżenia.

Przejazd pierwszy:
Postanowiłem usiąść w części "wysokopodłogowej", jeden z ostatnich rzędów foteli. Na pierwszy rzut oka pojazd prezentuje się super. Siedzenia Vogel są twarde, ale wygodne. Moją uwagę przykuł sufit. Otóż został on wykonany z paneli bocznych z tworzywa, a przez środek szły pasy metalowe. Choć na pierwszy rzut oka wyglądało to trochę tandetnie, jednak po chwili wrażenie to odeszło w niepamięć. Tworzywo było podobne do tego na fotelach, a metalowe pasy w kolorze kremowym nawet do neigo pasowało. Cały autobus utrzymany był ogólnie w kolorach żółci (poręcze itd.) oraz szarości. Tylne wejście ma schodki, ale nie są one bardzo uciążliwe. Poręcze rozplanowane bardzo dobrze, co ułatwia podróż i wsiadanie. Spodobały mi się również przyciski "stop" umieszczone na panelach bocznych dachu. Dostęp do nich był łatwy i wygodny. Z tyłu nic nie trzeszczało, jedynie jeden z metalowych paneli na suficie stracił mocowanie, przez co tłukł się na dziurach.
Mimo wysokiej temperatury na zewnątrz w pojeździe nie było gorąco. Dwa uchylne okna i dwie furty otwarte wystarczały, aby przewietrzać na bieżąco cale wnętrze.

Przejazd drugi:
Usiadłem z przodu, przed rzeźnią. Tutaj podróż była zdecydowanie mniej komfortowa, niż z tyłu.
Ogólnie pojazd był dobrze oświetlony, ponieważ wracałem wieczorem, ale z przodu, obok kabiny kierowcy brakowało trochę światła. :] Kabina zabudowana była takim samym tworzywem, jak sufit. Ogólnie była strasznie masywna, podobnie, jak obudowy przednich kół. Wnętrze wysokie, dużo przestrzeni. Niestety, z przodu poręcze i plastiki mocno trzeszczały, co mnie drażniło. Denerwowały mnie też 3 wielkie lustra, które zamontowane były obok kierowcy: na suficie, i poręczach przy drzwiach przednich. Zapewniały one jednak świetną widoczność na cały pojazd.

Ogólnie:
Pojazd był zwrotny. Silnik, mimo dużego zapełnienia autobusu, radził sobie całkiem nieźle, nawet pod górę. Działał trochę ociężale i "mułowato", delikatnie mrucząc, ale świetnie rozpędzał pojazd i nadawał mu mocy.
Scania CL94UB wywarła na mnie dobre wrażenie. Nadaje się on na linie miejskie o średnim zapełnieniu i podmiejskie. Poruszanie w ruchu miejskim utrudniać mogą drzwi w układzie 1-2-1.

To byłoby na tyle. Jeżeli coś sobie przypomnę jeszcze, to napiszę :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-08-03, 09:24

Gadzie pisze:obok kabiny kierowcy brakowało trochę światła.
I bardzo słusznie. W końcu kierowca też musi coś widzieć. A światło z wnętrza pojazdu utrudnia obserwację drogi, po ciemku. Zatem celowo w rejonie kabiny, światła było mniej ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2009-08-03, 14:52

W czasie jazdy to oczywiście dobrze, ale światła brakowało podczas wsiadania i postoju.

ODPOWIEDZ