CL94UB -"OmniLink"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

muszyna pisze:Odp. nr 1: Scanie przyjeły się jak nie wiem, wtopiły się w krajobraz miasta, ludzie potykają się o schodki :devil: . Kolegom się podobają, nawet niektórym nauczycielom :D .Po prostu miód, cud malina!

Odp. nr 2: Po ostatnim zakupie używańców, Olsztyn wzbogacił się o 100% niskacze (przeguby), 2 ex. Słupskie i 1 testówkę OmniLink. I chyba coś o tym świadczy? :)

P.S. Tak dokładnie to nie wiem czy MPK Olsztyn chce stały związek ze Scanią. :rotfl:
Wielkie dzięki za odpowiedzi. Tak mi się wymsknęło z tym "związkiem". A czy przynajmniej kupią jeszcze jakieś Scanie ? ;)

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

Mam cichą nadzieję, że nie. :devil:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

muszyna pisze:Mam cichą nadzieję, że nie. :devil:
A więc Tobie jednak się nie spodobały wynalazki made by Scania :mruga:

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

Trochę mi się podobają, ale nie chcę ich więcej.

Wiadomość z ostatniej chwili!!!
Nasze Olsztyńskie Scanie słyszalnie zaczęły skrzypać! Musiałem dawno nie jechać Scaniami :D. Na nie równych drogach dobrze słychać.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

muszyna pisze:Trochę mi się podobają, ale nie chcę ich więcej.
Skoro Ci się podobają, to czemu nie Chcesz ich więcej ? :chytry:
muszyna pisze:Wiadomość z ostatniej chwili!!!
Nasze Olsztyńskie Scanie słyszalnie zaczęły skrzypać! Musiałem dawno nie jechać Scaniami :D. Na nie równych drogach dobrze słychać.
Też mi wiadomość. Przecież wiadomo, że zawsze po zimie drogi robią się dziurawe. Toteż autobusy wpadają w dziury i stąd skrzypią :mruga:

ppln

Post autor: ppln »

Nie chce więcej bo mu się tylko trochę podobają ;) A jaki macie w olsztynie najlepszy autobus (który przypadł ci do gustu)?

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

Szczerze powiem, ediki :)

[ Dodano: 2006-11-05, 11:50 ]
No już poza Olsztynem są OmniLinki (Grudziądz i Słupsk). Grudziądzki egzemplarz jest biały jak olsztyńska 911, różnicą jest to, że ma wyświetlacze diodowe. Natomiast słupski OmniLink oprócz wyświetlaczów jest napędzany etanolem. Poza tym ma klimę dla kierowcy, wnętrze w miarę luksusowe (a nie Astromale, które stają się niewygodne :/ ). Jak widać OmniLink jest popularny ze względu na trwałość i późne luzowanie się plastikowych elementów które później trzeszczą (słuska specjalność :P ).

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Odświeżę temat, ponieważ Omni Linki jeżdżą już od 2008 roku również w Kaliszu. Kaliskie Linie Autobusowe posiada 5 szt. rocznika 2001 i 2 szt. z 2002r.
Przebywając ostatnio w Kaliszu miałem okazję przejechać się jedną z tych Scanii - #214 - na wynajmie. Odbyłem dwa przejazdy po mieście. Przedstawię moje spostrzeżenia.

Przejazd pierwszy:
Postanowiłem usiąść w części "wysokopodłogowej", jeden z ostatnich rzędów foteli. Na pierwszy rzut oka pojazd prezentuje się super. Siedzenia Vogel są twarde, ale wygodne. Moją uwagę przykuł sufit. Otóż został on wykonany z paneli bocznych z tworzywa, a przez środek szły pasy metalowe. Choć na pierwszy rzut oka wyglądało to trochę tandetnie, jednak po chwili wrażenie to odeszło w niepamięć. Tworzywo było podobne do tego na fotelach, a metalowe pasy w kolorze kremowym nawet do neigo pasowało. Cały autobus utrzymany był ogólnie w kolorach żółci (poręcze itd.) oraz szarości. Tylne wejście ma schodki, ale nie są one bardzo uciążliwe. Poręcze rozplanowane bardzo dobrze, co ułatwia podróż i wsiadanie. Spodobały mi się również przyciski "stop" umieszczone na panelach bocznych dachu. Dostęp do nich był łatwy i wygodny. Z tyłu nic nie trzeszczało, jedynie jeden z metalowych paneli na suficie stracił mocowanie, przez co tłukł się na dziurach.
Mimo wysokiej temperatury na zewnątrz w pojeździe nie było gorąco. Dwa uchylne okna i dwie furty otwarte wystarczały, aby przewietrzać na bieżąco cale wnętrze.

Przejazd drugi:
Usiadłem z przodu, przed rzeźnią. Tutaj podróż była zdecydowanie mniej komfortowa, niż z tyłu.
Ogólnie pojazd był dobrze oświetlony, ponieważ wracałem wieczorem, ale z przodu, obok kabiny kierowcy brakowało trochę światła. :] Kabina zabudowana była takim samym tworzywem, jak sufit. Ogólnie była strasznie masywna, podobnie, jak obudowy przednich kół. Wnętrze wysokie, dużo przestrzeni. Niestety, z przodu poręcze i plastiki mocno trzeszczały, co mnie drażniło. Denerwowały mnie też 3 wielkie lustra, które zamontowane były obok kierowcy: na suficie, i poręczach przy drzwiach przednich. Zapewniały one jednak świetną widoczność na cały pojazd.

Ogólnie:
Pojazd był zwrotny. Silnik, mimo dużego zapełnienia autobusu, radził sobie całkiem nieźle, nawet pod górę. Działał trochę ociężale i "mułowato", delikatnie mrucząc, ale świetnie rozpędzał pojazd i nadawał mu mocy.
Scania CL94UB wywarła na mnie dobre wrażenie. Nadaje się on na linie miejskie o średnim zapełnieniu i podmiejskie. Poruszanie w ruchu miejskim utrudniać mogą drzwi w układzie 1-2-1.

To byłoby na tyle. Jeżeli coś sobie przypomnę jeszcze, to napiszę :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Gadzie pisze:obok kabiny kierowcy brakowało trochę światła.
I bardzo słusznie. W końcu kierowca też musi coś widzieć. A światło z wnętrza pojazdu utrudnia obserwację drogi, po ciemku. Zatem celowo w rejonie kabiny, światła było mniej ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

W czasie jazdy to oczywiście dobrze, ale światła brakowało podczas wsiadania i postoju.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Może zepsół się system, który podczas otwarcia drzwi 1. zapala jakąś lampkę u kierowcy? (lub kierowca miał przycisk) ;)

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

B.A. Baracus pisze:
Tramwaj pisze:Z ostatniej chwili:
Scania zaczeła współpracować z Jelczem,prezes Scani Polska powiedział:
Jelcze M121I to dla nas doskonały wzór elegancjii i wygody a przedewszystkim funkcjonalności dla pasażerów,dlatego nawiązujemy współprace! Podobno przez min. rok wszystkie Scanie mają mieć ryjki od Gniotów i od Vecto.Prezes Jelcza powiedział:Cieszymy się że nasze Jelcze są lepsze od Scanii,nawiązujemy współprace.Teraz każda Scania wyprodukowana w Słupsku będzie miała ryjki od Jelczy i wnętrze.

¯ródło: Takie tam...
Spokojnie dzisiaj chyba nie jest 1 kwietnia :chytry: Do takiej współpracy by nigdy nie doszło :nuts:
Jak nie z Jelczem, to może z chińskim Higerem? Z Infobusa - http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=27907:
Naszą relację z targów w Kortrijk zaczynamy od premiery autobusu turystycznego Scania Touring, wyprodukowanego wspólnie z chińskim Higerem. To nie tylko nowy produkt, ale także nowy rozdział w historii produkcji autobusów w Europie. Szwedzki producent otworzył drzwi, które do tej pory były dość szczelnie zamknięte. Co w tej sytuacji powstrzyma kolejnych europejskich producentów przed przenoszeniem swoich zakładów produkcyjnych do Chin, gdzie koszty są kilka razy mniejsze i do tego produkcja może się odbywać bez żadnych restrykcyjnych, ekologicznych norm? Sentyment? Tradycja? Związki zawodowe? Kalkulator księgowego jest nieubłagany. Tutaj liczy się tylko finalny koszt, a najnowszy owoc szwedzko-chińskiej współpracy ma kosztować ok. 90-100 tys. euro. To diametralnie może zmienić układ sił na europejskich rynkach. Touring został zbudowany na bazie podwozia Scania i nadwoziem Higer. Ma trafić zarówno na europejskie, jak i światowe rynki.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Scania i tak już podupada na jakości materiałów... Przenosząc produkcję do Chin, może się okazać jednym z producentów tandety na masową skalę.

marekJG

Post autor: marekJG »

Coffee pisze:Scania i tak już podupada na jakości materiałów...
A kto nie podupada, może Solaris czy Man. Zwróć uwagę, że rynek zmusza firmy do cięcia kosztów za wszelką cenę. Jak już się tnie we wszystkich możliwych aspektach funkcjonowania firmy to zostaje produkcja pojazdów z tańszych materiałów i znacznie tańszą siłą roboczą.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

marekJG pisze:
Coffee pisze:Scania i tak już podupada na jakości materiałów...
A kto nie podupada, może Solaris czy Man. Zwróć uwagę, że rynek zmusza firmy do cięcia kosztów za wszelką cenę. Jak już się tnie we wszystkich możliwych aspektach funkcjonowania firmy to zostaje produkcja pojazdów z tańszych materiałów i znacznie tańszą siłą roboczą.
I mamy wozy za astronomiczne pieniądze, nienadające się do jazdy... A ja się pytam gdzie jakość i funkcjonalność?

Tym bardziej, że Scania pokazała już na co ją stać, np. produkując CeeLLki i ALBy dla Krakowa...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Scania”