113 CLL
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Ale wszystkie sa rownie wygodneM_Szymkowiak pisze:Skandynawskie fotele są w wozach PS001-015, Reszta ma polskie.
A co do przejścia z tyłu to jest fatalne.. a jak autobus jest zapełniony w 60% to już ciężko wysiąść z autobusu jak się siedzi pomiędzu 2 i 3 drzwiai. Ale i tak najgorsze są od tym względem N4020
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Przy wszystich zaletach, jakie wymieniłeś, jak dla mnie jaworznickie Scanie mają dwie zasadnicze wady - zero otwieranych okien i wrażenie ciasnego wnętrza. W podwójnych szybach często robią się akwaria.Tomi pisze:W Jaworznie eksploatowane są 2 pojazdy tego typu. Pamietam, że przed laty była mowa o 4 na poczatek a potem mialo być wiecej, ale na 2 sztukach sie skończyło. Pomijam "przygode" jaworznickiego PKMu z "używkami" kilka lat temu, bo wtedy to był prawdziwy wysyp Scani. Co do konkretnego typu to ma on jak i inne wady i zalety. Wady to na pewno cena, nieefektowne rozwarstwiajace sie szyby, wysoka temperatura w lecie wewnątrz pojazdu. Do zalet zaliczyłbym wysoką jakość wykonania, trwalość, wydajne ogrzewanie w zimie. Poza tym jest to pojazd niskowejściowy a nie w calości niskopodłogowy co na ogół na razie zabezpiecza potrzeby osób niepełnosprawnych i matek z wózkami dziecięcymi, a jednoczesnie jest trwalszy od całkowicie niskopodłogowego. To pojazdy dobre do obsługi wiekszosci lini. Społeczeństwo nam sie jednak starzeje i jednak pojazdy niskopodłogowe maja przyszłość. To moja prywatna opinia do której mam prawo. A jekie jest wasze zdanie?
Tomi - wiesz może czy PKM Jaworzno kupiło te Scanie fabrycznie nowe, czy są to używki?
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Miałem dziś okazję najezdzić się Scania 113 z PKS'u Kraków obsługującą darmową linie do Carrefoura .. Autobus nieco różnił się od 113-stek spotykanych w MPK Kraków - siedzenia były jeszcze wygodniejsze ( bardzo przyjemne dla pleców ) nie posiadał uchylnych , otwieranych okien ( tzw akwarium) lecz klimatyzacje , która i tak nie byla używana mimo iż w autobusie było strasznie gorąco i duszno - zapewne nie jest przewidziane jej wlączanie ew jest zepsuta. Pulpit także troche się różnił - kierowca otwierał drzwi jakimś drążkiem , w sumie bardzo dziwnie to wyglądało . Scania sprawiała ogólnie wrażenie zadbanego autobusu jednak dawała się we znaki - podczas jazdy po nie równej jezdni tzw wertepach autobus strasznie trzeszczał...
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
To tak jak Cn94UB,
tez jechałem tymi scaniami, jak jeszcze obsługiwały linie z Geanta, i zauażyłem też że siedzeń w przedniej części pojazdu ma troszkę więcej niz mają krakowskie CLL. Podsufitka jest z materiału, obicia boczne też co ładniej wygląda od plastikowego obicia jakie występuje w MPKowskich 113.
A tak w ogóle to ten temat powinien się nazywać Scania CN113CLL
tez jechałem tymi scaniami, jak jeszcze obsługiwały linie z Geanta, i zauażyłem też że siedzeń w przedniej części pojazdu ma troszkę więcej niz mają krakowskie CLL. Podsufitka jest z materiału, obicia boczne też co ładniej wygląda od plastikowego obicia jakie występuje w MPKowskich 113.
A tak w ogóle to ten temat powinien się nazywać Scania CN113CLL
Niekoniecznie. W Słupsku jeżdżą Scanie N113CLL. Są to pojazdy używane, kupione za 200% wartości (!) z Danii za 300 tysięcy (!) złotych za sztukę. Do Słupska kupiono 7 sztuk. Wygląd jest kiepski - przód wygląda fatalnie, jak od siekiery rąbany, z tyłu nie ma szyby, bok jest tragiczny a linia okien dużo gorsza niż w gniocie. Wnętrze jest całkiem dobre. Fotele są bardzo wygodne, poręczy nie brakuje. Pewnym problemem w autobusie jest stosowanie wykładziny która jest za bardzo poślizgowa. Gdy padał deszcz a klapa dachowa była otwarta to napadało trochę deszczu. Wykładzina ta jest umiejscowiona pod siedzeniami, gdy wysiadałem z siedzenia to czułem, że jest to śliskie. Silnik pracuje w miarę cicho. Ogólnie mówiąc te Scanie nie są takie złe. Ale fakt, że zostały kupione za zawyżoną cenę trochę negatywnie nastraja do tych pojazdów.