113 CLL

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
voy

Post autor: voy »

Tak, z przodu przejścia są szerokie, a wnętrze przemyślane. Gorzej z tyłem. Trzeba wdrapać się na stopień, potem wejść po zjeżdżalni na górę między tymi dużymi fotelami, a z tyłu są nie takie szerokie drzwi i z tyłem jest gorzej niż w M121.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Extra dzięki. To w sumie fajny autobus.... ;)

voy

Post autor: voy »

W sumie tak, przynajmniej nie skrzypi i nie rzuca tak bardzo, jak w 113ALB.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Skandynawskie fotele są w wozach PS001-015, Reszta ma polskie.
A co do przejścia z tyłu to jest fatalne.. a jak autobus jest zapełniony w 60% to już ciężko wysiąść z autobusu jak się siedzi pomiędzu 2 i 3 drzwiai. Ale i tak najgorsze są od tym względem N4020

voy

Post autor: voy »

Dlaczego? N4020 według mnie są w porządku, z tyłu tylko jeden stopień i podwójne drzwi.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Ale siedzenia są upchane na siłe i jest stasznie wąskie przejście...

Hannibal

Post autor: Hannibal »

J-31 pisze:Wielkie dzięki. Próbowałem porównać tą Scanie z M121 aby móc sobie jakoś ten autobus wyobrazić... ;)
@J-31 mam niespodziankę... Wprost z Krakowa....:mruga:
Kilk
Klik

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

To jest CLL z najnowszym wzorkiem obicia (w cll) z 1998-ostatnia dostawa. Wyświetlacze pikselowe podświetlane pixela.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Extra. Wielkie dzięki Mac za zdjęcia... Teraz już wiem przynajmniej o czym mowa. W sumie fajnie wygląda od środka, te kolorki są dosyć przyjemne... ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Na pewno przyjemniejsze niż w pierwszych dostawach

szubak

Post autor: szubak »

M_Szymkowiak pisze:Skandynawskie fotele są w wozach PS001-015, Reszta ma polskie.
A co do przejścia z tyłu to jest fatalne.. a jak autobus jest zapełniony w 60% to już ciężko wysiąść z autobusu jak się siedzi pomiędzu 2 i 3 drzwiai. Ale i tak najgorsze są od tym względem N4020
Ale wszystkie sa rownie wygodne ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Ja jednak sądze że te skandynawskie są wygodniejsze...

Egon

Post autor: Egon »

Tomi pisze:W Jaworznie eksploatowane są 2 pojazdy tego typu. Pamietam, że przed laty była mowa o 4 na poczatek a potem mialo być wiecej, ale na 2 sztukach sie skończyło. Pomijam "przygode" jaworznickiego PKMu z "używkami" kilka lat temu, bo wtedy to był prawdziwy wysyp Scani. Co do konkretnego typu to ma on jak i inne wady i zalety. Wady to na pewno cena, nieefektowne rozwarstwiajace sie szyby, wysoka temperatura w lecie wewnątrz pojazdu. Do zalet zaliczyłbym wysoką jakość wykonania, trwalość, wydajne ogrzewanie w zimie. Poza tym jest to pojazd niskowejściowy a nie w calości niskopodłogowy co na ogół na razie zabezpiecza potrzeby osób niepełnosprawnych i matek z wózkami dziecięcymi, a jednoczesnie jest trwalszy od całkowicie niskopodłogowego. To pojazdy dobre do obsługi wiekszosci lini. Społeczeństwo nam sie jednak starzeje i jednak pojazdy niskopodłogowe maja przyszłość. To moja prywatna opinia do której mam prawo. A jekie jest wasze zdanie?
Przy wszystich zaletach, jakie wymieniłeś, jak dla mnie jaworznickie Scanie mają dwie zasadnicze wady - zero otwieranych okien i wrażenie ciasnego wnętrza. W podwójnych szybach często robią się akwaria.
Tomi - wiesz może czy PKM Jaworzno kupiło te Scanie fabrycznie nowe, czy są to używki?

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

W jednej 113 (chyba #16), jezdżącej na trasie Kraków - Chrzanów jest okno z miga...

Egon

Post autor: Egon »

M_Szymkowiak pisze:W jednej 113 (chyba #16), jezdżącej na trasie Kraków - Chrzanów jest okno z miga...
To była Scania z Duhabexu, #15. Znaczy się nadal jest, ale już nie z Duhabexu ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

A z czego teraz :?:

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Miałem dziś okazję najezdzić się Scania 113 z PKS'u Kraków obsługującą darmową linie do Carrefoura .. Autobus nieco różnił się od 113-stek spotykanych w MPK Kraków - siedzenia były jeszcze wygodniejsze ( bardzo przyjemne dla pleców :P ) nie posiadał uchylnych , otwieranych okien ( tzw akwarium) lecz klimatyzacje , która i tak nie byla używana mimo iż w autobusie było strasznie gorąco i duszno - zapewne nie jest przewidziane jej wlączanie ew jest zepsuta. Pulpit także troche się różnił - kierowca otwierał drzwi jakimś drążkiem , w sumie bardzo dziwnie to wyglądało . Scania sprawiała ogólnie wrażenie zadbanego autobusu jednak dawała się we znaki - podczas jazdy po nie równej jezdni tzw wertepach autobus strasznie trzeszczał...

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

To tak jak Cn94UB,
tez jechałem tymi scaniami, jak jeszcze obsługiwały linie z Geanta, i zauażyłem też że siedzeń w przedniej części pojazdu ma troszkę więcej niz mają krakowskie CLL. Podsufitka jest z materiału, obicia boczne też co ładniej wygląda od plastikowego obicia jakie występuje w MPKowskich 113.
A tak w ogóle to ten temat powinien się nazywać Scania CN113CLL

voy

Post autor: voy »

Niekoniecznie. W Słupsku jeżdżą Scanie N113CLL. Są to pojazdy używane, kupione za 200% wartości (!) z Danii za 300 tysięcy (!) złotych za sztukę. Do Słupska kupiono 7 sztuk. Wygląd jest kiepski - przód wygląda fatalnie, jak od siekiery rąbany, z tyłu nie ma szyby, bok jest tragiczny a linia okien dużo gorsza niż w gniocie. Wnętrze jest całkiem dobre. Fotele są bardzo wygodne, poręczy nie brakuje. Pewnym problemem w autobusie jest stosowanie wykładziny która jest za bardzo poślizgowa. Gdy padał deszcz a klapa dachowa była otwarta to napadało trochę deszczu. Wykładzina ta jest umiejscowiona pod siedzeniami, gdy wysiadałem z siedzenia to czułem, że jest to śliskie. Silnik pracuje w miarę cicho. Ogólnie mówiąc te Scanie nie są takie złe. Ale fakt, że zostały kupione za zawyżoną cenę trochę negatywnie nastraja do tych pojazdów.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Czyżby Słupsk popełnił aż taką gafę? Coś wierzyć mi się nie chce...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Scania”