113 CLL

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
voy

Post autor: voy »

Tak, ma Scanie N113CLL a pozbywa się (albo już się pozbył) 2 Scanii CN113CLL.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

voy pisze:Tak, ma Scanie N113CLL a pozbywa się (albo już się pozbył) 2 Scanii CN113CLL.
Słyszałem, ze na razie stoja odstawione na bazie MZK w Kobylnicy. Ciekawe kto je kupi:P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dominik pisze:
J-31 pisze:A czy Mógłbyś jakoś porównać oba autobusy, pod wieloma względami, np:
- wyposażenie wnętrza,
- może praca silnika,
- Twoje ogólne wrażenia...

Ciekawy jestem tych pojazdów... :)
Jeśli chodzi o SCANIE CLL 113 to moim zdaniem wnętrze jest dobre, siedzenia są wygodne a praca silnika jest cicha i wygodnie się nim się jedzie. Szczerze mówiąć dawno nim jechałem a do innych modeli niestety się nie wypowiem bo nimi jeszcze nie miałem okazji jeżdzić.
Extra dzięki. :)

BF201

Post autor: BF201 »

PS001 różni się nie tylko malowaniem ale także kiloma rozwiązaniami wewnątrz, na zewnątrz i pod maską, razem z autobusami PS002-006 tworzy podgrupę która produkowana była z dopiskiem "MaxCi" i ich zabudowa nieznacznie różni się od późniejszych egzemplarzy

ponadto te 6 pierwszych egzemplarzy jest zbudowana na częściach w 100% oryginalnych, szwedzkich, natomiast w następnych pojawiały się zamienniki tańsze i gorszej jakości, jak na przykład hałaśliwe mechanizmy drzwiowe

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

W PE097 jakoś bardzo cicho drzwi chodzą, a mechanizmy są te same

voy

Post autor: voy »

Scania MaxCi jest jeszcze w porządku z drzwiami, gorzej OmniCity, tam to drzwi wydają dziwne dźwięki i nie są ciche...

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

I na dodatek w 191-195 (CN94UA) często strasznie wolno się otwierają :<

voy

Post autor: voy »

W PS141-144 to szybko się otwierały, ale głośno i nierównomiernie - odskakiwały nie w równym tempie, jak we wszystkich MaxCi, tylko o tak jak im się chciało.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Ale teraz to już w tych pierwszych OC wszystko jest ok

voy

Post autor: voy »

Tak, drzwi zostały poprawione jak zdążyłem zobaczyć i usłyszeć :)
Trudno było w Krakowie nie zaliczyć krótkiej Scanii CN113CLL. Zawieszenie w autobusie całkiem całkiem, skandynawskie fotele najwyższej klasy, wygodne. Autobus jest cichy, lecz na postoju silnik wpadał w niezbyt dobre wibracje. Puszczanie takiego pojazdu na 134 nie było do końca dobrym pomysłem, bo po plecach przelewały mi się krople potu, w pojeździe było za gorąco, a małe okienka nie spełniają swojej roli. Układ drzwi 2-2-1 i schody z tyłu nie wpływają korzystnie na wymianę pasażerską, przynajmniej takie miałem wrażenie wizualne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A jak tam ze stopniem w środku. Czy jest tak wysoki jak w M121 ? ;)

voy

Post autor: voy »

Nie, M121 ma małe te stopnie, a w Scanii jest jeden spory.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. To szkoda. Łatwo połamać nogi...

A przy okazji jak wygląda wnętrze tej Scanii. Czy jest tak samo ciasna jak M121, czy jest tam trochę luźniej... ;)

Profesor

Post autor: Profesor »

J-31 pisze:Ooops. To szkoda. Łatwo połamać nogi...

A przy okazji jak wygląda wnętrze tej Scanii. Czy jest tak samo ciasna jak M121, czy jest tam trochę luźniej... ;)
Ciasno i lużno no pojęcia względne. Każdy ma inne odczucie , ja uważam iz jest tam wystarczająca ilość miejsca .W przedniej części autobusu jest wrecz lużno i spokojnie można się poruszać. A i przejście między siedzeniami w tylnej części jest według mnie wystarczająco szerokie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki. Próbowałem porównać tą Scanie z M121 aby móc sobie jakoś ten autobus wyobrazić... ;)

voy

Post autor: voy »

Tak, z przodu przejścia są szerokie, a wnętrze przemyślane. Gorzej z tyłem. Trzeba wdrapać się na stopień, potem wejść po zjeżdżalni na górę między tymi dużymi fotelami, a z tyłu są nie takie szerokie drzwi i z tyłem jest gorzej niż w M121.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Extra dzięki. To w sumie fajny autobus.... ;)

voy

Post autor: voy »

W sumie tak, przynajmniej nie skrzypi i nie rzuca tak bardzo, jak w 113ALB.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Skandynawskie fotele są w wozach PS001-015, Reszta ma polskie.
A co do przejścia z tyłu to jest fatalne.. a jak autobus jest zapełniony w 60% to już ciężko wysiąść z autobusu jak się siedzi pomiędzu 2 i 3 drzwiai. Ale i tak najgorsze są od tym względem N4020

voy

Post autor: voy »

Dlaczego? N4020 według mnie są w porządku, z tyłu tylko jeden stopień i podwójne drzwi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Scania”