111

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

111

Post autor: J-31 » 2004-12-01, 05:16

Były eksploatowane w Krakowie, w Skierniewicach oraz przez PKS Gniezno bodajże we Wrześni. Potem w dużych ilościah pojawiły się w Warszawie, ale tylko u jednego, prywatnego przewoźnika - firmie MINI BUS. Ten przewoźnik nie obsługuje KM w Warszawie, a jedynie podmiejską linię łączącą Warszawę (Dw. Centralny) z Otwockiem i Karczewem. MINI BUS eksploatował je przez kilka lat, aż do "zajeżdżenia". To były w miarę solidne autobusy. Ich wadą był bardzo głośno pracujący silnik, oraz tylko dwa wejścia. Autobusy różniły się elementami wyposażeniem, poza tym kilka pojazdó miało (nadal ma) węższe wejście przednie...

Jaka jest Wasza opinia o tycj autobusach ?

Jak one się sprawdzały w MPK Kraków ?

Zapraszam :)

szubak

Post autor: szubak » 2004-12-01, 12:12

No wiec w porownaniu z tym co wtedy jezdzilo byly podobno (mimo sowjego wieku) bardzo nowoczesne. Jako pierwsze pojazdy posiadaly np. automatyczna skrzynie biegow. Do teo dochodzilo dobre przyspieszenie i obnizona podloga w poblizu drzwi, co przy np M11 bylo jednak czyms wyjatkowym ;)

A do ich wad mozna zaliczyc brak otwieranych okien :| Dopiero MPK po skarggach pasazerow na wlasna reke zaczelo montowac otwierane okna w tych pojazdach. Ich konstrukcja pochodzila z... tramwajow 102Na :P

Do Krakowa byly sprowadzane w latach 1991 (33szt) - 1992 (19szt)

voy

Post autor: voy » 2004-12-01, 12:17

I co się z nimi stało? Rozpłynęło się tyle pojazdów?

Profesor

Post autor: Profesor » 2004-12-01, 18:52

Przyszedł Pan Lasota i wszystkie wtrężolił , zadajesz głupie pytania , te autobusy jak moze załważyłes nie były młode , a kraków to nie złomowisko

voy

Post autor: voy » 2004-12-01, 19:47

Głupie pytania? Popatrz lepiej na siebie, używasz jakiś mało zrozumiałych słów "wtrężolił". Poza tym moje pytanie jest całkiem uzasadnione bo wg posta szubaka te pojazdy mają około 13-14 lat.

Profesor

Post autor: Profesor » 2004-12-01, 19:57

To sobie je kup , jak jeszce znajdziesz coś , jest jeden egzemplarz w muzeum i , jeżdzij u siebie w Rzeszowie

Proszę pisać nazwy miast z dużej litery,Inspektor

szubak

Post autor: szubak » 2004-12-02, 00:34

Zle mnie zrozumiales. Autobusy byly sprowadzane w latach 1991-1992 jako pojazdy uzywane, wtedy mialy juz po prawie 20 lat, wiec mlode to one nie byly ;)

Wiekszosc scanii zostalo sprzedanych do innych firm, najwiecej chyba do miejscowosci Karczew kolo Wawy. Ostatnie przestaly jezdzic w Kraku w 1997 roku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-12-02, 09:49

szubak pisze:No wiec w porownaniu z tym co wtedy jezdzilo byly podobno (mimo sowjego wieku) bardzo nowoczesne. Jako pierwsze pojazdy posiadaly np. automatyczna skrzynie biegow. Do teo dochodzilo dobre przyspieszenie i obnizona podloga w poblizu drzwi, co przy np M11 bylo jednak czyms wyjatkowym ;)

A do ich wad mozna zaliczyc brak otwieranych okien :| Dopiero MPK po skarggach pasazerow na wlasna reke zaczelo montowac otwierane okna w tych pojazdach. Ich konstrukcja pochodzila z... tramwajow 102Na :P

Do Krakowa byly sprowadzane w latach 1991 (33szt) - 1992 (19szt)
Serdeczne dzięki za informację... :)

Tak, to się zgadza. Jak je obserwowałem to w części autobusów, okna rzeczywiście widać, że były przerabiane. Część miała okna ochylne, część okna przesuwne, niektóre okna pełne. Zdarzały się mieszańce. Kilka autobusów było w barwach MPK Kraków i tak pozostało do końca eksploatacji. Jeden z autobusów miał nawet reklamę MPK Kraków: co firma oferuje i gdzie w Krakowie można kupić bilety MPK...
Do Karczewa trafiły gdzieś w połowie lat 90-tych. Wszystkie autobusy były automatami...
Jeśli pierwsze sztuki trafiły do Krakowa w 1991, a ostatnie egzemplarze eksploatowano jeszcze w 1997 - to oznacza, że długo ich nie eksploatowano, raptem 6 lat.... A kolejne 5 lat w Karczewie...

Mini Bus jeszcze eksploatuje pojedyncze egzemplarze Scanii 111... :)

A jak one się spisywały w Krakowie ? Jak radziły sobie z pokonywaniem wzniesień ? :)

voy

Post autor: voy » 2004-12-02, 14:40

szubak pisze:Zle mnie zrozumiales. Autobusy byly sprowadzane w latach 1991-1992 jako pojazdy uzywane, wtedy mialy juz po prawie 20 lat, wiec mlode to one nie byly ;)
No, teraz wszystko jasne.

BF201

Post autor: BF201 » 2005-03-28, 19:28

J-31 pisze:A jak one się spisywały w Krakowie ? Jak radziły sobie z pokonywaniem wzniesień ? :)
Babcie radziły sobie całkiem dobrze, zresztą cenione były za solidność wykonania i nowoczesność. Jeździło się tym wygodnie i bez większych problemów.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2005-03-29, 11:27

często jeździły na 184, a podjazd powstanców na Pstrzelców pokonywayły dość sprawnie
T'estimo Barça!

Boss

Post autor: Boss » 2005-08-17, 13:31

No i zdarzały się na dawnej 133 kursującej po trasie Borek Fałęcki - Piaski Wielkie. Zawieszenie było w sam raz na dziurawą ul. Cechową. :) Ach to były czasy...

ODPOWIEDZ