Irizar Century
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Po 1) autobus, o którym pisał S-S to najprawdopodobniej to Volvo, które było pokazane w linkach, a nie Scania a po 2) jako autor tematu proszę o pisanie tutaj tylko o tym, o czym traktuje ten temat, czyli o Scaniach Irizar, a nie o Volvach. W ten sposób zaczynacie robić śmietnik, a ja, jako autor tematu mam praktycznie zwiazane ręce. Jeśli chcecie rozmawiać o turystycznych Volvach to załóżcie stosowny temat. I bardzo bym prosił, by od tej pory dyskusja w tym temacie tyczyła się tylko Scanii Irizar Century.
A zatem wracamy do tematu Scanii Irizar Century
Wiesz zainteresowało mnie to. Może to był hamulec górski, albo kierowca redukował prędkość niższym biegiem. Jak Myślisz ?Adrian_ pisze:Co do Irizara zauważyłem także jedną ciekawą rzecz: mianowicie przy zjeżdżaniu przy sporej prędkości z jakiegoś wzniesienia silnik strasznie w nim wyje.
Całkiem możliwe. Być moze w ten sposób kierowca regulował sobie prędkość tego kolosa, bo przy każdym zjeździe z góki Irizar wył tak, jak rasowy Tir. Oprócz tego warszawscy kierowcy jeżdżą dosyć dobrze tymi wozami. Nawet na najbardziej ostrych skrętach starają się pokonać je płynnie i bez niepotrzebnego zrzucania pasażerów z siedzeń, co także jest pewnego rodzaju plusem. Gdyby taki autobusów było więcej to jazda PKS-ami byłaby naprawdę miła zamiast podróży innymi wozami, którym w kwestii wygody i komfortu podróży daleko do Irizarów (chociaż pewnie Vacanza jest od nich lepsza) .
Już od ponad tygodnia na testach w PKS Nowy Sącz, przebywa Scania Irizar New Century 12.45, więc chyba warto by było ją zrecenzować. Wóz przybył prosto z Hiszpanii, fabrycznie nowy, a od razu zaczęły się z nim problemy związane przede wszystkim z elektroniką, mimo wizyty w serwisie wóz od środy zdążył zdefektować trzy razy- w czwartek w Katowicach i Nowym Sączu, a wczoraj w Krakowie. Stanowisko pracy kierowcy jest dość dobrze zorganizowane, ale trochę też przekombinowane-np. żeby otworzyć drzwi z zewnątrz trzeba podejść do okienka kierowcy i wcisnąć przycisk na pilocie przy kluczyku (jak w osobówce)- chyba nie problem przenieść taki czujnik bliżej drzwi. Wnętrze jest wręcz perfekcyjne, siedzenia są bardzo komforte (chociaż przejechałem na nich tylko 2 przystanki, ale na dłuższej trasie na pewno się sprawdzają). Ogrzewanie jest dość mocne (grzejniki konwektorowe i nagrzewnica), dzięki czemu wóz szybko szybko się nagrzewa, klimatyzacji z wiadomych względów nie było okazji sprawdzić. Wóz zdecydowanie spodobał się pasażerom, jednak kierowca narzekał trochę na komfort jazdy i przedewszystkim na awaryjność. Ja oceniam ten autobus na -5.
A powiedz mi... Ma automatyczną czy ręczna skrzynię? Bo miałem okazję podróżować niedawno, Scanią New Century z automatem. Kierowca stwierdził, że ta skrzynia to niewypał...Matlik pisze:Już od ponad tygodnia na testach w PKS Nowy Sącz, przebywa Scania Irizar New Century 12.45, więc chyba warto by było ją zrecenzować.