Irizar Century

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
chudy5d

Post autor: chudy5d »

S_S mógłbyś pokazać fotke, bo ja nie widziałem w Poznaniu jeszcze tej Scanii... :/

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Po 1) autobus, o którym pisał S-S to najprawdopodobniej to Volvo, które było pokazane w linkach, a nie Scania a po 2) jako autor tematu proszę o pisanie tutaj tylko o tym, o czym traktuje ten temat, czyli o Scaniach Irizar, a nie o Volvach. W ten sposób zaczynacie robić śmietnik, a ja, jako autor tematu mam praktycznie zwiazane ręce. Jeśli chcecie rozmawiać o turystycznych Volvach to załóżcie stosowny temat. I bardzo bym prosił, by od tej pory dyskusja w tym temacie tyczyła się tylko Scanii Irizar Century.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A zatem wracamy do tematu Scanii Irizar Century
Adrian_ pisze:Co do Irizara zauważyłem także jedną ciekawą rzecz: mianowicie przy zjeżdżaniu przy sporej prędkości z jakiegoś wzniesienia silnik strasznie w nim wyje.
Wiesz zainteresowało mnie to. Może to był hamulec górski, albo kierowca redukował prędkość niższym biegiem. Jak Myślisz ? :P

ppln

Post autor: ppln »

Odpowiedź jest prosta - kierowca włączył retarder (charakterystyczną cechą jego użycia jest właśnie takie wycie) :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Całkiem możliwe. Być moze w ten sposób kierowca regulował sobie prędkość tego kolosa, bo przy każdym zjeździe z góki Irizar wył tak, jak rasowy Tir. Oprócz tego warszawscy kierowcy jeżdżą dosyć dobrze tymi wozami. Nawet na najbardziej ostrych skrętach starają się pokonać je płynnie i bez niepotrzebnego zrzucania pasażerów z siedzeń, co także jest pewnego rodzaju plusem. Gdyby taki autobusów było więcej to jazda PKS-ami byłaby naprawdę miła zamiast podróży innymi wozami, którym w kwestii wygody i komfortu podróży daleko do Irizarów (chociaż pewnie Vacanza jest od nich lepsza) :).

S_S
Posty: 236
Rejestracja: 2005-11-30, 18:16

Post autor: S_S »

Temat trochę stary, ale pozwólcie że wstawię kilka zdjęć Scani Irizar Century z PKS Zgorzelec w efektownej reklamie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Swoją drogą może któryś z naszych reklamowych speców zrobi reklamę na rysunku. :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

To na pewno PKS-owska? Nie ma żadnych oznaczeń

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A to czasami nie jest autobus któregoś z klubów ? ;)

S_S
Posty: 236
Rejestracja: 2005-11-30, 18:16

Post autor: S_S »

Jest z PKS-u, jestem tego pewien i mogę się przysiądz. Wiem to z pewnego źródła (czyt. kierowcy). :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OK. A co to jest "BOT Turów Zgorzelec" ? To jakiś klub, czy firma ? ;)

S_S
Posty: 236
Rejestracja: 2005-11-30, 18:16

Post autor: S_S »

Klub sportowy ze Zgorzelca który zlecił oklejenie tak tej Scanii bo zazwyczaj nią jeździ na mecze wyjazdowe. A gdy nie ma meczy to Scanię można spotkać na liniach pośpiesznych PKS-u.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Już od ponad tygodnia na testach w PKS Nowy Sącz, przebywa Scania Irizar New Century 12.45, więc chyba warto by było ją zrecenzować. Wóz przybył prosto z Hiszpanii, fabrycznie nowy, a od razu zaczęły się z nim problemy związane przede wszystkim z elektroniką, mimo wizyty w serwisie wóz od środy zdążył zdefektować trzy razy- w czwartek w Katowicach i Nowym Sączu, a wczoraj w Krakowie. Stanowisko pracy kierowcy jest dość dobrze zorganizowane, ale trochę też przekombinowane-np. żeby otworzyć drzwi z zewnątrz trzeba podejść do okienka kierowcy i wcisnąć przycisk na pilocie przy kluczyku (jak w osobówce)- chyba nie problem przenieść taki czujnik bliżej drzwi. Wnętrze jest wręcz perfekcyjne, siedzenia są bardzo komforte (chociaż przejechałem na nich tylko 2 przystanki, ale na dłuższej trasie na pewno się sprawdzają). Ogrzewanie jest dość mocne (grzejniki konwektorowe i nagrzewnica), dzięki czemu wóz szybko szybko się nagrzewa, klimatyzacji z wiadomych względów nie było okazji sprawdzić. Wóz zdecydowanie spodobał się pasażerom, jednak kierowca narzekał trochę na komfort jazdy i przedewszystkim na awaryjność. Ja oceniam ten autobus na -5.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Matlik pisze:Już od ponad tygodnia na testach w PKS Nowy Sącz, przebywa Scania Irizar New Century 12.45, więc chyba warto by było ją zrecenzować.
A powiedz mi... Ma automatyczną czy ręczna skrzynię? Bo miałem okazję podróżować niedawno, Scanią New Century z automatem. Kierowca stwierdził, że ta skrzynia to niewypał...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Scania”